Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E- Devlet Yapısı ve Bilgi Teknolojileri Sunum 6 Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1/34.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E- Devlet Yapısı ve Bilgi Teknolojileri Sunum 6 Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1/34."— Sunum transkripti:

1 E- Devlet Yapısı ve Bilgi Teknolojileri Sunum 6 Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1/34

2 Neden e-Devlet ve Bilgi Toplumu? e-Devlet Kapısı Hakkında Bilgi AB e-Devlet Uygulamaları 2007-2011 Karşılaştırmaları Bilişim Projelerimiz Sunum İçeriği

3 Kamu kurum ve kuruluşlarının bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanarak; İş süreçlerini hızlandırmak Etkinliği arttırmak Harcamalarda tasarruf sağlamak Vatandaş memnuniyeti sağlamak amacı ile elektronik ortama geçirmiş oldukları her bir uygulama e-Devlet uygulamasıdır. E-Devlet Hizmetlerinin ortak ve tek bir yerden kullanıcıya hızlı ve güvenli bir şekilde sunulduğu bir platformdur. E-Devlet Kapısı, kamu kurumlarının daha fazla e- Devlet hizmeti uygulamasını geliştirmesine katkıda bulunmaktadır. e-Devlet Kapısı’nın arkasının kamu kurumlarınca e-Devlet hizmetleri ile doldurulması çok önemlidir. E-Devlet Hizmeti Nedir ? E-Devlet Kapısı Nedir? E-DEVLET VE E-DEVLET KAPISI

4 Devletin hızlı ve etkin bir şekilde işleyişinin sağlanması, Vatandaşın her düzeyde yönetime katılımı, Kurumlar arası bilgi alışverişinin sağlanarak iş ve veri yinelemesinin önlenmesi, Kamunun hizmet verdiği vatandaşların yaşamalarının kolaylaştırılması, Karar vericilerin bilgiye dayalı karar verme süreçlerinin geliştirilmesi ve hızlandırılması Devletin daha şeffaf bir yapıya kavuşması Neden e-Devlet ve Bilgi Toplumu? Ülkenin bilgi toplumuna dönüşümünün temel faktörü e-Devlet’tir.

5 Dünyada e-Devlet ve e-Dönüşüm

6 AMERİKA’DA E-DÖNÜŞÜM ÇALIŞMALARI 1998 yılında başlayan e-Dönüşüm çalışmaları 2007 yılında tamamlanmıştır. Gerek eyalet bazında gerekse ulusal anlamda hizmet sunumu ve veri paylaşımı platformları olgunluk düzeyinin üst seviyelerindedir. İnternet kullanıcılarının %60’ı e-Devlet hizmetlerini ortak bir platformdan kullanmaktadır.

7 AVRUPA’DA E-DÖNÜŞÜM ÇALIŞMALARI 2005 yılında yayımlanan teknoloji stratejileri ve devlet dönüşüm programı ile İngiltere’deki e-Devlet çalışmalarının çerçevesi çizilmiştir. Dönüşümün gerçekleşmesi ile birlikte vatandaşlar ve iş dünyası için iki ayrı portal hayata geçirilmiştir. İnternet kullanıcılarının %60’ı e-Devlet hizmetlerini ortak bir platformdan kullanmaktadır.

8 UZAKDOĞUDA’DA E-DÖNÜŞÜM ÇALIŞMALARI 2001 yılında başlayan dönüşüm çalışmaları Güney Kore e-Devlet’inin merkezi bir sistemde kamu sistemlerinin birleştiği bir yapı olarak ortaya çıkmıştır. Hizmetler ortak ve merkezi bir yerden sunulmaktadır. İnternet kullanıcılarının %60’ı e-Devlet hizmetlerini ortak bir platformdan kullanmaktadır.

9 Güney Kore ve İngiltere’de Kamu Kurum ve Kuruluşları e- Dönüşüm çalışmalarını tamamlayarak hizmetleri tek bir noktadan sunma safhasına geçmişlerdir. Her iki ülke 2012 yılında ülkemizdeki e-Devlet Kapısı yapısında tek bir platformdan e-Devlet hizmetlerini sunma çalışmalarına başlamıştır. Türkiye’de e-Dönüşüm çalışmaları ve bunların e-Devlet Kapısı’ndan ortak platformda sunumu ise 18 Aralık 2008 tarihinden beri eş zamanlı olarak yürütülmektedir. KARŞILAŞTIRMA

10 www.türkiye.gov.tr e-Devlet Kapısı 18 Aralık 2008 E-Devlet Kapısı Açılışı ve Kilometre Taşları

11 “e-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan büyük bir internet sitesidir. “ “Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini, vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.”  Kurumsal hizmetlerin güvenli ve kolay biçimde geliştirilmesi için altyapı  Vatandaş Odaklılık  Hizmet iş akışlarının keşfi ve iyileştirilmesi  Kurumlar için İçerik Yönetim Sistemi  Entegrasyon standartlarının ve altyapının sağlanması E-DEVLET KAPISI

12 1. Ulaştırma Bakanlığı : Ticari Araç Sorgulama 2. Adalet Bakanlığı : Dava Dosyası Sorgulama 3. Başbakanlık : Bimer Başvurusu 4. Başbakanlık : Bimer Başvuru Sonuçları 5. İçişleri Bakanlığı : Evrak Takip 6. İşkur : Kriterlere Göre İş Sorgulama ve Başvurusu 7. İşkur : Meslek Kursu Sorgulama 8. İşkur : Profile Göre Açık İş Sorgulama ve Başvurusu 9. İşkur : Türk Meslek Sözlüğü 10.İşkur : İşkur'a Olan Borcu Sorgulama 11. İşkur : İş Başvuru Sonucu Sorgulama 12. İşkur : İşsizlik Ödeneği Başvurusu 13. İşkur : İşsizlik Ödeneği Ödemesi 14. Milli Eğitim Bak. : Sınav Sonuç Sorgulama 15. Milli Eğitim Bak. : Sınav Yeri Sorgulama 16. PTT : Kayıtlı Gönderi Takip 17. Maliye Bakanlığı : e-Bordro 18. Sivil Havacılık G.M. : Uçuş Mürettebatı Mür. 19. SGK : 4A Hizmet Dökümü 20. Gelir İdaresi Baş.: Vergi Levhası Sorgulama 21. TCDD : Online Bilet / Rezervasyon 22. Sanayi ve Ticaret Bak. : Tüketici Şikayetleri 22 Hizmet 6.990 Kullanıcı 42 Hizmet 22.123 Kullanıcı 163 Hizmet 229.700 Kullanıcı 255 Hizmet 5.872.840 Kullanıcı E-DEVLET KAPISI

13 e- Devlet Kapısı Bakanlıklar Kurum ve Kuruluşlar BankalarHastanelerBelediyeler Vatandaşlar E-DEVLET KAPISI İŞLEYİŞİ

14 Mayıs 2012 İtibariyle 311 Adet Hizmet 39 Kurum İle Entegrasyon 12.700.000’i Aşan Kullanıcı

15  Şifre Basımı ve PTT Üzerinden Dağıtımı Operasyonları  E-Devlet Kapısı ve Sunulan e-Devlet Hizmetlerinin 7/24 İzlenmesi ve Kesintilere Müdahale  Kamu Kurumlarının e-Devlet Hizmetlerinin e-Devlet Kapısı’na Entegrasyonu  Kurumlarla Güvenli Ağ Altyapısıyla Veri Paylaşımı  Çağrı Merkezi (ALO160) E-DEVLET KAPISININ İŞLETİMİ

16 e-Devlet Kapısı, kamu bilgi bankası işlevinin yanısıra, vatandaşların Internet üzerinden sunulan kamu hizmetlerine tek noktadan ve güvenle erişip faydalanabilmesi amacıyla kurulmuştur. Hizmet entegrasyonu tamamlanan kurumların hizmetleri, www.türkiye.gov.tr adresi üzerinden sunulabilmekte, vatandaşlar Şifre, e-İmza ya da Mobil İmza ile sisteme giriş yaparak sadece kendisine ait bilgilere erişebilmekte ve güvenle işlem yapabilmektedir.www.türkiye.gov.tr HİZMET ENTEGRASYON

17 Kimlik Doğrulama ile Kurum ve Kuruluşlar, e-Devlet Kapısına entegre olduklarında, e-Devlet Kapısında profili olan tüm kullanıcılar için temel kullanıcı ve iletişim bilgilerine ulaşabilmektedirler. Böylece, kullanıcıların her bir kurum için ayrı ayrı kayıt alması ve kullanıcı adı ile şifre saklaması gerekliliği ortadan kalkmaktadır. KİMLİK DOĞRULAMA Kimlik Doğrulama Yöntemleri –E-Devlet Şifresi –Mobil İmza –Elektronik İmza –T.C. Kimlik Kartı

18 SUNUM KANALLARI - PORTAL

19 SUNUM KANALLARI - MOBİL Android işletim sistemli cihazlardan 18 adet e-Devlet hizmeti sunulmaktadır.

20 e-Devlet şifresini içeren zarf, PTT Şubelerinden ve yurtdışındaki konsolosluklardan, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu kimlik ibraz edilerek temin edilir. e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden, şifreler başvuru sahipleri için özel olarak oluşturulmaktadır. E-DEVLET ŞİFRESİ

21 SIK KULLANILAN HİZMETLER Adalet Bakanlığı - Mahkeme Dava Dosyası Sorgulama Sosyal Güvenlik Kurumu - 4A Hizmet Dökümü Emniyet Genel Müdürlüğü - Araç Sorgulama Devlet Meteoroloji İşleri - Günlük Hava Tahmini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü - Tapu Bilgileri Sorgulama Bilgisi Milli Eğitim Bakanlığı - Öğrenci Bilgi Sistemi 21

22 E-DEVLET KAPISI KULLANIMI Aylık Ortalama Sisteme Giriş Sayısı : 5.000.000 Aylık Ortalama Hizmet Kullanım Sayısı : 30.000.000 Mesai Saatleri İçerisinde Hizmet Ortalama Alan Anlık (1 saniyede) Kullanıcı Sayısı : 6.000 E-Devlet Kapısı Kullanıcılarından; Şifre Alıp KİŞİ ORAN % Hiç Giriş Yapmayan 1.625.603 13 1 Kez Giriş Yapan 2.266.219 18 2 Kez Giriş Yapan 1.526.274 12 3 Kez Giriş Yapan 1.081.494 8 4 Kez Giriş Yapan 814.027 6 5 Kez ve Üzeri Giriş Yapan 5.412.637 43 Toplam Kullanıcı Adedi 12.726.254

23 Standardizasyon Vatandaşın her hizmette “Tek Devlet” ile karşılanması. Kamu kurumlarının birbirleri arasında veri iletişiminin ve devlet hizmetlerinin vatandaşa sunumunun standartlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Kamu Hizmet Entegrasyonu Kamu kurumlarının birbirleri ile veri alış-verişinin merkezi kaynak kullanımı ve çevrim kolaylığına kavuşması. Vatandaş Odaklı Hizmet Tek bir noktada, TC Kimlik numarası ve şifresi ile bütün işlemlerin yapılabileceği bir e-Devlet yapısı ve tek noktadan kimlik doğrulaması aracılığı ile Kişisel Bilgilerin Korunması E-DEVLET KAPISI’NIN FAYDALARI

24 Tasarruf Devlet hizmetlerine elektronik ortamda erişim konusunda yaygınlaştırma çalışmalarının merkezi olarak yapılması, ortak iletişim altyapısı ile kamuda kaynak tasarrufu. Güvenlik Bağlı kurumlar arası veri iletişiminin, vatandaş ile devlet arası bağlantının, ödemelerin kapı mimarisi ile güvenli bir şekilde yapılması. E-DEVLET KAPISI’NIN FAYDALARI

25 Vatandaşlara ve İşletmelere Faydaları Bürokrasinin Azaltılması Vatandaşı Devlet Kapısına Değil, Devleti Vatandaşın Ayağına Gitmesi Daha Hızlı, Düşük Maliyetli ve 24 Saat Hizmet Şeffaflığın Sağlanması ve Hizmette Eşitlik Kamuya Faydaları Kurumlar Arası İletişimde Hız ve Zaman Kazanılması Doğru, Tutarlı ve Güncel Bilgiler Sunulması Bilgi Paylaşımı ve Katılımcılığı Artırarak Kararların Hızlı, Tarafsız ve Doğru Alınması Mükerrer Yatırımların Önlenmesi Kamu Hizmetlerinde Tasarruf Sağlanması E-DEVLET KAPISI’NIN FAYDALARI

26 Güvenli bir alt yapı ile tüm kamu kurum ve kuruluşlarının e-Devlet Kapısına entegre olması Kesintisiz ve kaliteli hizmet sunumu ile kullanıcı memnuniyetinin en üst düzeye taşınması E-DEVLET KAPISI’NIN HEDEFİ

27 AB 2007-2011 Karşılaştırma Analizi 20 Temel Kamu Hizmetinin Elektronik Ortamda Sunulması: Bu Hizmetlerin Sunulmasındaki Olgunluk ve Gelişmişlik Seviyesi: Capgemini, IDC, Rand Europe, Sogeti and DTi’nin Avrupa Komisyonu için hazırladığı 9. Benchmarking Measurement Raporu

28

29

30

31

32

33

34

35

36


"E- Devlet Yapısı ve Bilgi Teknolojileri Sunum 6 Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1/34." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları