Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin."— Sunum transkripti:

1 ELEKTRONİK DEVLET 1

2 E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin (BT) kullanılarak performans ve verimlilik artışını hedefleyen devlet modelidir. Kısacası, devlet ile birey ve kurumlar arasındaki etkileşimin dijital ortama aktarılmış şeklidir. 2

3 E-DEVLETİN FAYDALARI Bilginin en verimli şekilde kullanılmasıyla etkin ve güçlü bir devlet yapısı sağlar. Tüm devlet kurumlarının ortak veri tabanı, elektronik arşiv kullanmalarını sağlayarak kurumlar arası entegrasyonu sağlar, uygulama farklılıklarını ortadan kaldırır. Hantal devlet teşkilatlarından daha esnek yapıda organizasyonlara geçilmeyi sağlar. Taşrada, uzak bölgelerde ve yurt dışında yaşayan vatandaşların devlete yakın olmalarını sağlar. 3

4 E-DEVLETİN FAYDALARI Kağıt, posta ve aşırı personel masraflarından kaynaklanan maliyetlerin düşmesini sağlar. İşlem sürelerini kısaltarak verimliliğin artmasına katkıda bulunur. İleri ticari uygulamaların hayata geçirilmesinin kolaylaştırılması ile ticaret hacminde büyümeyi sağlar. İnsan faktörünün azalması ile yolsuzluk ve rüşvet gibi sorunların önlenmesini sağlar. Elektronik sistemler ile entegrasyonu sayesinde kayıt dışı ekonominin kontrol altına alınmasını sağlar. 4

5 E-DEVLET GELİŞİM EVRELERİ Varlık Gösterme Evresi: Kamu kurumlarının kendilerine ait bir web sitesi oluşturup vatandaşlar ile iletişime geçmeleridir. İşlemler kağıt belgeler ile yürütülmeye devam eder ancak vatandaşlar gerekli belgeleri bu siteler aracılığıyla edinirler. Bütünleşme Evresi: Tüm kurumların ayrı ayrı portallar üzerinde verdikleri hizmetler tek bir portalda birleştirilerek ortak online hizmet standartları belirlenir. Vatandaşlar kullanıcı adı ve şifreleriyle hizmetlerden yararlanmaya başlarlar. 5

6 E-DEVLET GELİŞİM EVRELERİ Entegrasyon Evresi: Kağıt belge kullanımına son verilerek tüm işlemler elektronik belgeler vasıtasıyla gerçekleştirilir. Tüm devlet kurumları ortak bir veritabanına bağlanarak, vatandaşların bir iş için ayrı kurumlara tekrar tekrar başvurmaları önlenmiş olur. Toplumsal Dönüşüm Evresi: Dijital uçurumu engellemek amacıyla tüm bireyleri kapsayacak eğitim kampanyaları gerçekleştirilir. Bu sayede internet tüm topluma ve devlet kurumlarına eş zamanlı benimsetilerek vatandaş ve devletin sanal ortamda buluşmaları sağlanır. 6

7 GELENEKSEL DEVLET & E-DEVLET Geleneksel DevletE-devlet Pasif vatandaşAktif vatandaş Kağıt temelli iletişimElektronik iletişim Hiyerarşik yapılanmaKoordineli yapılanma Personel yanıtıSesli posta, çağrı merkezi vb. Personel temelli denetimOtomatik veri güncellemesi Nakit akışıEFT Tek tip hizmetKişiselleştirilmiş hizmet Yüksek işlem maliyetiDüşük işlem maliyeti Tek yönlü iletişimEtkileşim Kesintili hizmetSürekli hizmet 7

8 E-DEVLETİN GEREKLERİ Ulaşılabilirlik Şeffaflık Süreklilik Çift Yönlülük Etkileşimlilik 8


"ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları