1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
VIP ETÜT MERKEZİ ZOR BİZİMLE KOLAYDIR.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tatilde Yapılacaklar.
3D DEFTER VE SES.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Hazırlayan: İLKER PINARBAŞI1 Ş.U.Ç.HAYRETTİN DOĞAN İLKÖĞRETİM OKULU 4/A SINIFI.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
Sunum transkripti:

1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR

2EROL YETER EĞİTİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Bilgi kesindir Bilgi geçicidir Eğitim, ansiklopedik bilgi kazandırmak için verilir Eğitim, konuları derinliğine anlamak için verilir Bilgi gelecekte kullanılmak için verilir Bilgi yeni bilgi üretmek için edinilir Bilgi yayıcı olarak öğretmen Öğrenme etkinliklerinin düzenleyicisi olarak öğretmen Sınıfta tek karar verici olarak öğretmen Kararlar diğer öğretmenlerle birlikte verilmektedir Tek yönlü iletişim Çift yönlü iletişim Ürün temelli Süreç temelli Okul öğrencinin öğrendiği bir yerdir Okulda herkes birlikte öğrenir

3EROL YETER Öğretmen öğrenciye sorgulamayı öğretir Öğretmen öğrenciye bilgi aktarır Eski YaklaşımlarYeni Yaklaşımlar Yarışmaya dayalıBirlikteliğe dayalı Normal dağılıma göre öğrenci değerlendirme Tam öğrenmeye yönelik öğrenci değerlendirme Kontrol edici olarak öğretmen Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen Öğrenci üzerine odaklanmış Yetişkin hayatın sorumlulukları üzerine odaklanmış yeterlilikler Veliler eğitime katılmaz. Tek kitap üzerine program temelli Öğretmen merkezli Velilerin işbirliği esastır Kontrol edici olarak yöneticiler Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen ve işi yapan kişi olarak yönetici

4EROL YETER G e l e n e k s e l Sınıflar İ d e a l Sınıflar Cevapları öğretmen bilir. Birden fazla çözüm olabilir ve öğretmen de her çözüme sahip olamayabilir. Öğrenciler, rutin bir şekilde yalnız çalışırlar. Öğrenciler, öğretmenlerle, akranlarıyla ve gönüllü üyelerle çalışırlar. Bütün aktiviteleri öğretmen planlar. Öğrenci ve öğretmen birlikte aktiviteleri planlarlar ve görüşürler. Bilgi organize edilir, değerlendirilir, yorumlanır ve öğretmen tarafından öğrenciye sunulur. Bilgi kazanılır, değerlendirilir, organize edilir, yorumlanır ve öğrenci tarafından uygun dinleyicilere sunulur. Okuma, yazma ve matematik ayrı ayrı öğretilir; dinleme ve konuşma müfredatta genellikle yer almaz. Problem çözme için gerekli olan disiplinler birleştirilir; dinleme ve konuşma öğrenmenin temel bölümleridir. Düşünme, genellikle teorik ve akademiktir. Düşünme, problem çözmeyi, muhakemeyi ve karar vermeyi kapsar. Öğrenciden öğretmenin davranışsal beklentilerini yerine getirmesi beklenir; doğruluk ve adalet öğretmen tarafından gözlenir; öğrencinin öz saygısı genellikle zayıftır. Öğrenciden sorumlu, atak, öz yönetimli olması ve yeterlik kazanması beklenir; doğruluk ve adalet sınıfın sosyal içeriği içinde gözlenir; kendi öğrenmelerinde sorumlu oldukları için öğrencilerin öz saygıları yüksektir.

5EROL YETER YENİ PROGRAM Öğretmen çocuklara bir test verir. En sevdiğiniz şey nedir? Diye sorar. Cevap öğretmene göre kitap olacaktır. Çocuk kitabı işaretler ama yanına da kurşun kalemle “kedim” yazar. Öğretmen çocuklara bir test verir. En sevdiğiniz şey nedir? Diye sorar. Cevap öğretmene göre kitap olacaktır. Çocuk kitabı işaretler ama yanına da kurşun kalemle “kedim” yazar.

6EROL YETER YENİ PROGRAMDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: *PROJELER *PROJELER *PERFORMANS(sınıf içi) *PERFORMANS(sınıf içi) *PERFORMANS VE PROJE ÖDEVLERİ(Yeni sistem velilere öğrencilerin bu ödev ve projelere katılma yükümlülüğü getiriyor.) *PERFORMANS VE PROJE ÖDEVLERİ(Yeni sistem velilere öğrencilerin bu ödev ve projelere katılma yükümlülüğü getiriyor.)

7EROL YETER BAŞARIYI ARTIRABİLMEK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ? 1. Öğrenci derste öğretmenini iyi dinlemeli,anlamadığı konularda mutlaka soru 2. Ders sonunda verilen ödevler mutlaka yapılmalı,veli tarafından da kontrol edilmelidir. 3. Okuldan eve giden öğrenci,o gün anlatılan derslerle ilgili tekrar çalışmasını mutlaka yapmalıdır.Bir sonraki günün derslerine mutlaka hazırlanılarak gelinmelidir. 4. Vermiş olduğumuz çalışma testleri,özenli biçimde çözülmelidir. 5. “Defterimi evde unuttum.” alışkanlığına karşı önlem almalıyız…

8EROL YETER Çocuklarımız Bizim Geleceğimiz.Onlara Yardımcı olalım. Çocuklarımız Bizim Geleceğimiz.Onlara Yardımcı olalım. 6. Matematik dersi okuyarak çalışılmaz.Alıştırma yapılarak pekiştirilir.Bu nedenle; öğrenci,Matematik dersinde öğrendikleri ile ilgili yeterince alıştırma yapmalıdır. 7. Derslerimizde kitap okuma çalışması yapıyoruz.Ancak öğrencilerimiz,evde de mutlaka hikaye,roman türü kitaplar okumalıdır. Çünkü;okuduğunu anlamak ve anlatmak tüm dersler için çok önemlidir. Çünkü;okuduğunu anlamak ve anlatmak tüm dersler için çok önemlidir. 8. Çocuğumuz,evde öğrendiği konularla sınırlı kalmak ve yanlış cevaplarını mutlaka kontrol etmek şartı ile test çözmelidir.