ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
Hazrlayan: Sebiha Şafak
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
“EN GÜZEL HEDİYE KİTAPTIR” PROJESİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
“AYIN ÖĞRENCİSİ” PROJESİ
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
YARIN SİZDEYİZ.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AYKUT YİĞİT ORTA OKULU BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HACI RAFET GÜMÜŞ İMAM-HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
SEVGİ BAYRAKTAR ANAOKULU
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Erbaa İmam hatİp ortaokulu Okul-Aile Birliği Genel Kurul Toplantısı
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
ISPARTA / YALVAÇ MEHMET NECATİ AKEL
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ ÖğrenciÖğretmen Okul ATATÜRK İLKOKULU ve ORTAOKULU.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
İstişare ve tanıtım toplantısına hoş geldiniz…
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Aile katılımının artırılması
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Sunum transkripti:

ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ “Öğrenci ve velilere yönelik birlikte kitap okuma projesi”

Veli toplantılarımızda, öğrencilerimizle birebir yapılan görüşmelerde kitap okumaya olan ihtiyaç bizi çözüme yönelik yeni arayışlara yöneltmiştir. Kazanmamız gereken en önemli alışkanlıklardan biri kitap okuma alışkanlığıdır. Bundan hareketle gerekçeleri şu şekilde sıralayabiliriz: PROJENİN GEREKÇESİ

1. Yeterince kitap okumaya zaman ayıramayışımız, 2.Okuma hızımızın yavaş olması , 3.Ekmek su gibi okumaya ihtiyaç duymayı sağlamak, 4. Ülkemizdeki okuma oranının ve özellikle bu alandaki okumaların yeterli seviyede olmaması, 5. Okumanın bir kültür haline gelmemesi, 6. Ailelerin okuma konusunda çocuklarına örnek olamamaları.

Çağımızda son yüzyılda teknolojiden, sosyo-kültürel yapıya kadar her şey hızla değişmekte, bundan da en çok etkilenen toplumun çekirdeği olan aile payını almaktadır. Teknolojinin sınırsız kullanımı aile içindeki bireyleri birbirinden uzaklaştırmakta ve aileler birbirlerine vakit ayıramamakta beraber paylaşımları azalmaktadır. Zamanın hızlı akması , hiçbir şeye yetişememek gibi düşüncelerden sıyrılmış olarak evlerimizden farklı bir ortamda yani okul ortamında anne-kız ve baba-oğul projesini başlatarak bizleri yoran düşüncelerden tamamen sıyrılarak okul kütüphanesinde kitap okumak üzere bir araya gelmeyi planladık. PROJENİN ÖZETİ

Söylemekten çok model olmanın her dönemde ön planda tutulması ise yadsınamaz bir gerçektir. Bu nedenle okumayı bir kültür haline getirerek iyi bir model olmak için velilerimizle ve öğrencilerimizle kitaplarımızı okuyacağız, bu kitapların okunmasının ardından paylaşım toplantıları ve motivasyonun artırılması adına yarışmalar yapılacaktır; bu yarışmalarla veliler ve öğrenciler ödüllendirilecek, bununla birlikte farklı sosyal aktiviteler gerçekleştirilecektir. Proje sonunda velilere ve öğrencilere katılım ve teşekkür belgeleri takdim edilecektir.

PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ 1.Okuma alışkanlığı kazanmak, 2.Aile bağlarını güçlendirmek, 3.Velilerimizde ve öğrencilerimizde okumayı bir kültür haline getirmek, 4.Toplumun genel kültür düzeyini yükselterek Atatürk'ün işaret ettiği, muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarmak, PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ

5.Okuma etkinliklerine aile boyutunu ekleyip aile içi iyi örnekler oluşturmak, 6.Velileri eğitim sürecine dâhil ederek daha bilinçli, okuyan, model olan, yaşadığı ortamı ve birlikte yaşadığı insanları olumlu yönde etkileyen bir toplum oluşturmak. 7. Stratejik planımızdaki hedeflerin ve vizyon, misyon ifadelerinin anlam bulmasına katkı sağlayacak proje ve faaliyetler zinciri gerçekleştirebilmek.

PROJE SORUMLULARI Sabiha BÖRÜ Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğetmeni Mustafa DAYI Türkçe Öğretmeni Osman KESKİN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Cemil ÇETİNKUŞ Müzik öğretmeni PROJE SORUMLULARI

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI 1. Projenin duyurulması (Hafta arası bir gün , saat 13:00-14:30 arası yapılması) 2. Gönüllü veliler ve öğrencilerden gruplar oluşturulması. 3. Katılımcı velilerin ve öğrencilerin isimleri ve iletişim bilgilerinin alınması. 4. Proje kapsamında okunacak kitaplar belirlenerek, kitapların hangi tarihlerde okunacağı, paylaşım toplantılarının hangi tarihte yapılacağının belirlenmesi. PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI

5. Paylaşım toplantılarında vurgulamak üzere okunacak kitaplarla ilgili izlenimleri yazmak için defterler tutulması. 6. Mümkün olabilirse okunacak kitapların yazarları paylaşım toplantılarına davet edilmesi. 7. Projenin gerçekleştirildiği süreçte okulumuzda enstrüman çalan (ney, gitar, keman,...) öğretmenlerimizce velilerimize ve öğrencilerimize mini konserler verilmesi, 8. Projenin 5. haftasında velilere ‘Yapay Zeka’ adlı konusu sevgi ve aile olan film CD’si izletilmesi ve bu filmin 6. Hafta paylaşım toplantısında değerlendirilmesi.

9. Projenin 7. haftasında kent merkezimizde bir tarih ve kültür gezisi düzenlenecek. Gezi akabinde katılımcı velilerin, öğrencilerin ve sorumlu öğretmenlerin iştirak edeceği bir akşam yemeği düzenlenecektir. Ardından öğrencilerin ebeveynleriyle katılacakları mini bir yarışma düzenlenecektir. 10. Projenin 8. haftasında paylaşım toplantısının ardından okunan kitaplarla ilgili bir yarışma yapılarak veliler ödüllendirilecektir.

11. Proje sonucunda üst düzey yetkililerin katılımıyla velilerimize katılım ve teşekkür belgeleri takdim edilecektir. 12. Projenin uygulama sürecini Okul Proje Ekibi takip edecektir. 13. Proje uygulama sürecinde doğabilecek risklerden Okul Proje Ekibi yetkilidir. 14. Proje ile ilgili yapılan çalışmalar, velilerin proje ile ilgili görüşleri okulun web sitesinde sergilenecek ve okul dergisinde yayınlanacaktır.

PROJENİN UYGULANACAĞI YER Orhangazi İmam Hatip Ortaokulu Kütüphanesi ve çok amaçlı salon. PROJENİN UYGULANACAĞI YER

PROJENİN HEDEF KİTLESİ Orhangazi İmam Hatip Ortaokulu velileri ve öğrencileri PROJENİN HEDEF KİTLESİ

BAŞLAMA TARİHİ: Mart 2016 BİTİŞ TARİHİ: Mayıs 2016

“ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ ” PROJESİ İÇİN VELİLERE ÖNERİLEN KİTAPLAR LİSTESİ SIRA KİTABIN ADI KİTABIN YAZARI 1 Var mı Beni Anlamak İsteyen Nevzat Tarhan 2 Okul Evde Başlar Fatih Kalkınç 3 Aile Okulu Nevzat Tarhan 4 Küçük Şeyler Üstün Dökmen