İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi KPI ANALİZİ 2013- Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
Advertisements

Bilgi Paketi Çalışmaları
Stratejik Plan Otomasyonu
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
Finansal Eğitim Merkezi’nde Düzenlenen Seminerlerin Eylül 2011 – Haziran 2012 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
 Merkezi eğilim ölçüleri: Ortalama Ortanca Mod  Ortalama: İki veya ikiden fazla sayının toplamının toplanan sayıların adedine bölünmesiyle elde edilen.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2008 – Haziran 2009 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Ağustos 2009.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2009 – Haziran 2010 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2010.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – HAZIRAN 2014 KALITE GELIŞTIRME.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – TEMMUZ 2015 KALITE GELIŞTIRME SÜRECİ.
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
EFQM Süreç Çalışması Takvimi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi KPI ANALİZİ Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim

SUNUM İÇERİĞİ I.Giriş II.Süreç ölçeğinde analiz III.AUZEF ölçeğinde analiz IV.KPI ‘sisteminin’ analizi KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 2

I. Giriş KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 3

Değerlendirme ?  Yazılan işlerle yapılan işlerin uyumu Soru: Süreç amaç ve hedefleri ile analiz basamakları uyumlu mu?  En Yüksek Puan  Eğitim Öğretim Süreci :4  Destek Süreci:4  En düşük Puan  İçerik Geliştirme süreci:2  Ses ve GörüntülüHizmetler:2 KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 4

Değerlendirme ?  Yazdıklarımızın ne kadarını yapıyoruz Soru: Şube çalışanları talimatlarda yazan işleri eksiksiz yerine getiriyor mu?  En yüksek puan  Bilişim Hizmetleri süreci :4  Destek Süreci :4  En düşük puan  İçerik Geliştirme süreci :2  Ses ve görüntülü hizmetler :2 KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 5

Değerlendirme ?  Yaptıklarımız ne kadar standart Soru: Süreç asistanları tüm iş analizi basamaklarının periyod doğrulamalarını tamamladı mı?  En yüksek puan  Bilişim Hizmetleri süreci :3  Eğitim Öğretim süreci :3  En düşük puan  Müfredat yönetim süreci :1  İçerik Geliştirme süreci :1 KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 6

Değerlendirme ?  Verilen yada beklene görevlerin yapılması oranı Soru: Görev tanımları tamamlanıp rol dağılımları yapılmış mı ve sahada uygulamaya geçilmiş mi?  En yüksek puan  Eğitim Öğretim süreci :3  Bilişim süreci :4  En düşük puan  Ses ve görüntülü hizmetler :2  Müfredat yönetim süreci :2 KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 7

Değerlendirme ?  İyileştirme aracı Soru: Şube raporlarında çözüm önerileri yeterli midir?  En yüksek puan  Bilişim Süreci :3  Destek Süreci :3  En düşük puan  Ölçme değerlendirme süreci :1  Eğitim Öğretim süreci :1 KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 8

II. Süreç Ölçeğinde Analiz İÜ AUZEF Süreç İzlem Raporu  Eğitim Öğretim Süreci  Müfredat Süreci  Ölçme Değerlendirme Süreci  İçerik Geliştirme Süreci  Bilişim Hizmetleri Süreci  Ses ve Görüntülü Hizmetler Süreci  Destek Süreçleri  ADEK Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 9

Eğitim Öğretim Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 10

Zayıf Noktalar  Süreç çalışanları İş analizi maddelerine uymuyor.  Görev tanımları tamamlanıp rol dağılımı yapılarak sahada uygulamaya tamamen başlanamamıştır.  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube sorumlularının hazırladığı haftalık raporlar ve çözüm önerileri yetersizdir.  Şube çalışanları şube içi koordinasyonda yetersiz. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 11

Müfredat Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 12

Zayıf Noktalar  Süreç amaç ve hedefleri ile iş analizleri uyumu yetersiz.  Süreç çalışanları İş analizi maddelerine uymuyor.  Görev tanımları tamamlanıp rol dağılımı yapılarak sahada uygulamaya tamamen başlanamamıştır.  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 13

Ölçme Değerlendirme Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 14

Zayıf Noktalar  Süreç amaç ve hedefleri ile iş analizleri uyumu yetersiz.  İş analizi basamakları periyod doğrulamaları tamamlanamadı.  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube sorumluları haftalık raporlar hazırlamamaktadır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 15

İçerik Geliştirme Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 16

Zayıf Noktalar  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube çalışanları şube içi koordinasyonda yetersiz.  Şube sorumluları haftalık raporlar hazırlamamaktadır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 17

Bilişim Hizmetleri Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 18

Zayıf Noktalar  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube çalışanları şube içi koordinasyonda yetersiz.  Şube sorumlularının hazırladığı haftalık raporlar ve çözüm önerileri yetersizdir. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 19

Ses ve Görüntülü Hizmetler Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 20

Zayıf Noktalar  Süreç takvimine uyum sağlanamamaktadır.  Çalışanlar iş analizlerine uygun çalışamamaktadır.  Görev tanımları tamamlanıp rol dağılımı yapılarak sahada uygulamaya tamamen başlanamamıştır.  İş analizi basamakları periyod doğrulamaları tamamlanamadı.  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube çalışanları şube içi koordinasyonda yetersiz.  Şube sorumlularının hazırladığı haftalık raporlar ve çözüm önerileri yetersizdir. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 21

Destek Süreçleri KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 22

Zayıf Noktalar  İş analizi basamakları periyod doğrulamaları tamamlanamadı.  Süreç dokümanları (iş analizleri, formlar, standartlar) tamamlanamamıştır.  Şube çalışanları şube içi koordinasyonda yetersiz.  Şube sorumlularının hazırladığı haftalık raporlar ve çözüm önerileri yetersizdir. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 23

ADEK Süreci KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 24

Zayıf Noktalar  Kalite yolu takvimine uygun çalışamıyor. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 25

III. AUZEF Ölçeğinde Analiz KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 26

İÜ AUZEF Temmuz Ayı Tüm Süreçler Raporu KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 27

İÜ AUZEF Ağustos Ayı Tüm Süreçler Raporu KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 28

İÜ AUZEF Eylül Ayı Tüm Süreçler Raporu KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 29

İÜ AUZEF Ekim Ayı Tüm Süreçler Raporu KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 30

Tüm Süreçlerde Toplam Puanlara İlişkin Değerlendirme  Tüm süreçlerin 4 Aylık ÖDP ortalaması % 53 tür.  Tüm süreçlerin 4 Aylık GDP ortalaması %53 (52,78) tür.  Bu oran her süreç için %90 ve üzeri olmalı!!! KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 31

Tüm Süreçlerde Toplam Puanlara İlişkin Değerlendirme  En belirgin ÖDP-GDP farkı ADEK Süreci'nde Temmuz ayında %37 olarak gözlemlenmiştir. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 32

Tüm Süreçlerde Toplam Puanlara İlişkin Değerlendirme  Aynı ayda İÇERİK Süreci % 31 farkla 2. sırada yer almaktadır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 33

Tüm Süreçlerde Toplam Puanlara İlişkin Değerlendirme  En düşük ÖDP-GDP farkları ise Eylül ayında Eğitim’de, Ekim ayında ise Bilişim, Eğitim, ve Ölçme Süreçlerinde %1 ile gerçekleşmiştir. Başka bir değişle; bu üç süreçte daha güvenilir bir notlandırma yapılmıştır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 34

ÖD açısından toplam puanı düşen 1 süreç vardır: Eğitim. (%3) ÖD açısından İçerik hariç tüm süreçlerin puanı yükselmiştir. (ortalama % 7) KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 35 4 ayda her süreç inişli-çıkışlı olarak gözlemlenmiştir. Kıyas için, Eylül ile Ekim ayları baz alınarak yapılmıştır.

Süreçlerin Karşılaştırılması KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 36

Süreçlerin 4 Aylık Trendleri (Karşılaştırma) KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 37

Süreçlerin 4 Aylık Trendleri (Karşılaştırma) KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 38

IV. KPI ‘Sisteminin’ Analizi KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 39

4 Aylık Ortalama Değerlendirme ADEK KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 40

4 Aylık Ortalama Değerlendirme (Tüm Süreçler) KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 41

4 Aylık Ortalama Değerlendirme (Tüm Süreçler) KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 42

Sonuç  Temmuz %48, Ağustos %61, Eylül %84 ve Ekim %80  Sistem Uyumu Artıyor, Teşekkürler!  Başka bir deyişle; Öz ile Genel değerlendirmeler birbirine yaklaşıyor. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 43

Sonuç  Bu oranın ilerleyen raporlarda yükselmesi gerekmektedir. Yükselmesi halinde, performans sonucu ‘daha güvenilir’ hal alır. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 44

Sonuç  % 53 almak ne anlama gelir.  Yazdıklarımızın 10 da 5,3 ünü yapıyoruz  Yada bir yaptığımız bir diğer yaptığımıza 5,3/10 benziyor  Öğrenci kaydı açısından 5,3/10 oranı öğrencide öğrencide sorun yaşanmış demektir. KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 45

Sonuç  Yaptıklarımızla yazdıklarımızı uyumlu hale getirmek  Kurumu yazdıklarımız üzerinden yönetmek  Yazdıklarımızı ve uyguladıklarımızı sürekli geliştirmek KPI Değerlendirme Toplantısı, 12.Kasım.2013, Sağlık Bahçesi 46