Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme."— Sunum transkripti:

1 Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme

2 Başlıklar 1.Öğretim ve Problem Analizi 2.İhtiyaç Değerlendirme 3.İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları 1.Planlama 2.Bilgi toplama 3.Bilgileri çözümleme 4.Sonuç ve raporlama 4.İhtiyaç ve Problem Analizi Teknikleri 5.Bilgi Toplama Araçları

3 1. Öğretim ve Problem Analizi Problem analizinde sorulacak sorular: Başlanacak olan öğretime ihtiyaç var mı? İhtiyaç varsa neden var? Öğretim tamamlandığında neler kazandırılması bekleniyor?

4 2. İhtiyaç Değerlendirme İhtiyaç değerlendirme yapılmasındaki amaç, olması gereken ile mevcut durum arasındaki farkı belirlemektir. Ne olmalı – nedir = ihtiyaç

5 2. İhtiyaç Değerlendirme Faydası: Doğru karar/tasarım Kararların kabulü Koordinasyon Planlamadaki sorun çözümü

6 2. İhtiyaç Değerlendirme

7 İhtiyaçlar belirlendikten sonra, problemlere çözüm üretilir. Değerlendirme başlamadan önce aşağıdaki sorular sorulabilir: –Niçin yapılacak? –Ne başarılacak? –Ne değişecek? –Kim yapacak? –Ne tür bilgi toplanacak? –Bilgiler nasıl yorumlanacak?

8 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları 1.Planlama 2.Bilgi toplama 3.Bilgi çözümleme 4.Sonuç ve raporlama

9 1.Planlama –Bilgi kaynakları neler? –Kimden? –Nasıl?toplanacak –Kim tarafından? –Malzemenin hazırlanıp çoğaltılması –Toplanan bilgi nasıl çözümlenecek? 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

10 2. Bilgi toplama –Anket –Ölçek –Gözlem –Görüşme –Rapor analizi –Toplantı –Kaynak tarama En iyi sonuç için birden fazla araç kullanılmalıdır. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

11 3. Bilgilerin çözümlenmesi –Toplanan bilgiler ne tür istatistiksel teknik ile çözümlenecek –İhtiyaç türleri ortaya çıkartılır ve bunlar da öğretim hedeflerine dönüştürülür 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

12 4. Sonuç ve raporlama –Çalışmanın amacı? –Kimler katıldı? –Nasıl yapıldı? –Hangi sonuca ulaşıldı? Cevaplama, yorumlama, tablo/grafik, öneri verme. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

13 4. Sonuç ve raporlama –Hedefler –Bireylerin özellikleri –Öğretim ortamının özellikleri –Gerekli kaynaklar Ortaya çıkar. Bu aşamadan sonra tasarımın diğer aşamalarına geçilir. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

14 4. İhtiyaç Analizi Teknikleri Organizasyon analizi Meslek (iş) analizi Performans analizi Hedef analizi Öğretim ortamı analizi Öğrenen analizi İçerik analizi Görev analizi

15 5. Bilgi Toplama Araçları Yazılı kaynak tarama Mevcut tasarımları inceleme Raporları inceleme Ölçek ve anketler Görüşme Gözlem

16 5. Bilgi Toplama Araçları 1.Anket –Grup ya da örneklem –Bilgi toplama AvantajlarıSınırlılıkları Kısa zaman, çok bilgiDetaylı bilgi toplanmaz Geniş grup Objektif Güvenilir Geçerli

17 5. Bilgi Toplama Araçları 1.Anket 1.Olgusal sorular 2.Davranış ölçen sorular 3.Tutum-inanç ölçen sorular 4.Bilgi derecesi ölçen sorular

18 5. Bilgi Toplama Araçları 2. Görüşme –Yapılandırılmış –Yarı yapılandırılmış –Yapılandırılmamış AvantajlarıSınırlılıkları Detaylı bilgiZaman alıcı Yüz yüze etkileşimEtkili iletişim gerekli EsnekKayıt ve çözümleme zor Cevapsız soru kalmaz

19 5. Bilgi Toplama Araçları 3. Gözlem –Doğal (sınırlandırılmamış) –Sistemli (planlı) –Sınırlılıkları gidermek için, Kontrol listesi Kim gözlenecek/gözleyecek Nerede/Hangi koşulda Hangi davranışlar kaydedilecek AvantajlarıSınırlılıkları Ne yapıldığı net olarak görülür Ölçme aracı kolay geliştirilir Medya kaydı şansı Kayıt ve çözümleme zor Yanlı gözlem ihtimali Gözlenen rol yapabilir


"Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları