MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Duran Uygur
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
MESLEK TANITIMLARI.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
REHBERLİK DERS II.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretim Teknikleri - III
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SANAT EĞİTİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Müzede Yaratıcı Drama.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERS II.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM

Sizce müze nedir?

İnsan ve müze arasında nasıl bir ilişki kurulabilir İnsan ve müze arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? Çocuk ve müze arasında nasıl bir ilişki kurulabilir?

Müze eğitiminin amacı nedir?

Geleceğe – Bilgi ve Duygu Çağına hazırlanmak için müze eğitimi insanlararası iletişimi ve etkileşimi, okul vb. kurumlar ile yaşam ilişkisini geliştirici bir alan olarak müze ve galerilerin her yaş insan için ideal bir öğrenme ve eğitim ortamı olmasını amaçlamaktadır.

Müze Eğitiminin Amaçları İnsanın değişen dünyaya uyum sağlamasında yardımcı olmak İnsanların yaşadıkları ortama yabancılaşmalarını önlemek Geçmişle şimdiki yaşam arasında bağlantı kurmak ve geleceğe dönük düşünmeyi ve uygulamayı sağlamak

Sergilenen objelerin insanların yaşantıları ile bütünleşmesini sağlamak İnsanların siyasal, kültürel, sosyal, bilimsel, ekonomik ve ekolojik ilişkileri anlamalarını sağlamak, onların araştırmacı yönlerini geliştirmek

Müzeyi bir yaşam biçimi haline getirmek, müzelerin yaşayan bir kurum niteliğini kazanmasını sağlamak Kendini tanımayı, kimlik geliştirmeyi ve toplumun değişimini sağlamak

Başkalarına öğretme, öğrenilenleri hemen kullanma/transfer Hatırlama oranı En çok hangisi hatırlanır? Katılma düzeyi En fazla katılım nerede? Bröşürleri okuma Rehberi, eğiticiyi dinleme Eserlerin resimlerine bakma Müze ile ilgili film izleme Objeleri görme, sergiyi gezme Müzede gösteri izleme Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma, sunum yapma Uygulayarak pratik yapma Gerçek durumu canlandırma, drama, rol oynama Başkalarına öğretme, öğrenilenleri hemen kullanma/transfer

Başkalarına öğretme, öğrenilenleri hemen kullanma/transfer Katılma düzeyi Hatırlama oranı %10 Bröşürleri okuma Sözel alıcı-pasif Rehberi, eğiticiyi dinleme %20 %30 Eserlerin resimlerine bakma Müze ile ilgili film izleme Görsel alıcı-pasif Objeleri görme, sergiyi gezme %50 Müzede gösteri izleme Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma %70 Konuşma, sunum yapma Katılma-aktif %70-80 %90 Uygulayarak pratik yapma Gerçek durumu canlandırma, drama, rol oynama Yapma Aktif Başkalarına öğretme, öğrenilenleri hemen kullanma/transfer YAŞANTI VE ÖĞRENME KONİSİ (Dale, 1969)

Müzede aktif öğrenme olabilmesi için hangi etkinlikler yapılabilir? Yapma Gözlem Kendisi ile etkileşim Diğerleri ile etkileşim

Sizin öğrenme tarzınız nasıldır? En iyi nasıl öğreniriz? Sizin öğrenme tarzınız nasıldır?

Öğrenme Tarzları Görsel Görerek öğrenme İşitsel Dinleyerek öğrenme Bedensel/Kinestetik Yaparak, dokunarak, hareket ederek öğrenme

Görerek Öğrenenler Öğretenin vücut dilini görmesi gerekmektedir Resimler halinde düşünebilir Görsel örneklerden hoşlanmaktadır Şema, resim, dağıtılan materyaller Detaylı notlar alırlar Who are the visual learners in the group? How many scored highest in visual? For how many is Visual a secondary learning style? Can you add to the strategies list? Whole group—record responses on chart paper and post.

Dinleyerek Öğrenenler Sunum, tartışma, konuşma ve dinlemeden hoşlanırlar Konuşmanın önemli noktalarını yorumlarlar Yazılı bilgiyi duymaları gerekmektedir Kayıt cihazları, sesli okuma yararlıdır Who are the auditory learners in the group? How many scored highest in visual? For how many is Auditory a secondary learning style? Can you add to the strategies list? Whole group—record responses on chart paper and post.

Yaparak ve bedenlerini kullanarak (Kinestetik) Öğrenenler Uygulamaya/pratiğe dayalı yaklaşımı tercih eder Araştırmaya ihtiyaç duyar Uzun süre oturmakta zorluk çeker Kolayca dikkati dağılır Who are the tactile/kinesthetic learners in the group? How many scored highest in visual? For how many is Tactile/Kinesthetic a secondary learning style? Can you add to the strategies list? Whole group—record responses on chart paper and post. How many of you were balanced between all three styles?

Müzede Öğrenme ve Duyuşsal Alan : İlgi, tutum ve değerler Duyarlılık/açıklık Katılım/gönüllülük Karar verme Paylaşma

MÜZE Etkileşimsel müze yaşantısı BİREY Mesaj Bireysel, sosyal, fiziksel Anlam Objelerle etkileşim(algılar, ilgiler) Gözlem: Duyguları ifade etme Anlamlılık, hayalgücü, yorumlama Kendi yaşamına bağlama Ön hazırlık/bilgilenme Müzenin anlamı/bakış açısı/yapısı Objelerin anlamı/objeleri okuma Kültürel değerler/yaşam Gerçeği arama Mesaj analizi Müzenin planını/modelini çıkarma Uygulama, deney yapma Değerlendirme Ekip çalışması/İşbirliği Tahminde bulunma, sonuç çıkarma Merak/Şaşırtma Güven sağlama Uyarıcı olma/harekete geçirme Kontrol olanağı verme Oyun İletişim Ön bilgileri ile bağlantı kurma

Müzede örtük program Müze içi (yansıtılan) yaşam, gerçek yaşantılar, kurallar , uygulamalar, çeşitli kaynaklarla ziyaretçilere(çocuk, öğrenci, öğretmen, genç, yetişkin) dolaylı olarak verilen öğretici mesaj, müzede geliştirilen kimlik ve kültür

Türk Eğitim Sisteminde Müze Eğitimi 2004 yılından itibaren uygulanan yeni ilköğretim programlarında... Müze Eğitiminin İlköğretim Programlarında kapsanması – MEB-TTK Başkanlığı 24/1/2008 Müze ile Eğitim ve Öğrenme- Öğretme Sürecinde Gazete Küpürlerinden Yararlanma Kararı 2008-2009 Öğretim Yılından itibaren İlköğretim 1-8.sınıflarda Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji derslerinde müzelerin eğitim ortamı olarak kullanılması

Görsel Sanatlar Dersi (1-8) 11/9/2006 MEB-TTK kararıyla 2007-2008 öğretim yılından itibaren diğer derslerle bağlantılı olarak okutulması 1-8.sınıflarda Müze Bilinci Öğrenme Alanı Öğretmenlik Programlarında Görsel Sanatlar Öğretimi, Görsel Sanatlar Eğitimi derslerinde müze eğitimi alanı, Müze Eğitimi ve Uygulamaları dersi...

Öğretmenlere/ Eğiticilere Öneriler Okul yönetiminin müze yönetimi ile işbirliği yaparak gerekli desteği, müzelerle iletişimi ve koordinasyonu sağlaması Okulun farklı alan/branş öğretmenleri ile müze eğitimi için ekip çalışması yapma Öğrenciyi ailesi ile müze gezilerine yöneltme

Öğretmenlere/ Eğiticilere Öneriler Müzede öğrenme için uygun soruları hazırlama Müze uygulamasından sonra okulda/sınıfta/evde müze etkinliğini pekiştirici ve devamlılığını sağlayıcı çalışmalar yapma Müzede öğrenme sürecinin ürünlerini öğretmen ve öğrencilerle, aile ve çevreyle paylaşma