Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektrik Piyasası Kanunu
Advertisements

ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
Mimarlar Odası Denizli
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
Sağlık Turizminde Devlet Desteğinin Önemi ve Yabancı Sermaye Hüseyin ÇELİK Acıbadem Adana Hastanesi Direktörü II.Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi Antalya.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI Dr. Özgür Karacan.
Prof. Dr. Sedat ALTIN Erzincan Üniversitesi Tıp Fakültesi
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
İYİ YÖNETİŞİM.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Şebnem ULUSOY Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Özel Emeklilik Dairesi Şube Müdürü I. GELENEKSEL SİGORTACILIK KONFERANSI 12 Haziran 2002.
Kentleşme, Konut ve Afet Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalarla
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
BÖLÜM 8 BAŞABAŞ VE KALDIRAÇ ANALİZİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
CAHİDE SARI SES Genel Merkez Son yıllarda yatırımlar ağırlıklı olarak finans ve kamu hizmetleri alanlarına yönelmektedir. Bu durumu eskiden kamu.
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
Temel Bilgi Teknolojileri
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Kamu Altyapı Yatırımları: Bağımsız Şirket ve Özkaynak Finansmanı
Kooperatiflerin Finans Kaynakları
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
FİNANSAL SİSTEM VE FİNANSAL PİYASALAR
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
REFAH DEVLETİ.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
Kadın Girişimciler.
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Uluslararası İşletme Yönetimi
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
İÇİNDEKİLER Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine bırakılması (doğrudan özelleştirme), 2)Hizmetlerin sunumunda riskin ve kârın paylaşımı temelinde kamu-özel ortaklıkları kurulması, 3)Özel sektör yönetim tekniklerinin kamusal alanlara ve hizmetlere taşınması 2

Kamudan özele kaynak aktarma konusunda kullanılan en yaygın yollardan biri Kamu-Özel Ortaklığı (KÖO) yapılanmalarıdır. 3

Kamu- özel ortaklığı, kamu hizmetlerinin özel kişilere gördürülmesi adına kamu hizmetlerinin örgütlenmesinde ve finansmanında sözleşmeye ve özel hukuk hükümlerine dayalı bir ilişki biçimidir. 4

Yakın döneme kadar kamu hukuku içerisindeki ilişkilerden türetilen kamu hizmeti anlayışının yerini özel hukukla ifade edilebilen bir çerçeve almıştır. 5

Kamu- Özel Ortaklığı sadece bir finansman yöntemi değil, aynı zamanda hizmet sunumunda yeni bir yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. 6

Kamu-Özel Ortaklığı, sermayenin yeniden üretimi ile ilgili arayışın bir ürünüdür. Yatırımlardaki risk ve maliyetlerin kamuya yıkılması anlamına gelmektedir. 7

Kamu- Özel Ortaklığı modelini, bir özelleştirme modeli olarak değerlendirmek mümkündür; ancak geleneksel haliyle özelleştirme modelinden bazı önemli noktalarda farklılaşmaktadır. 8

Kamu- Özel Ortaklığı modeli yatırım ve işletme aşamalarını da kapsamaktadır. Oysa klasik özelleştirme modelinde kamu ile özel sermaye arasındaki ilişki bir seferde ve sadece bir satış işlemi olarak kalmaktadır. 9

Kamu Özel Ortaklığı Dünya Bankası’nın desteklediği ve tüm dünyada neoliberal politikalar çerçevesinde yaygınlık kazanmış olan bir modeldir. -Hızla geleneksel kamu yatırım ve hizmet üretim modelinin yerini almaktadır. - Özel sektörün büyümesinin teşvik edilmesi de modelin amaçları arasında yer almaktadır. 10

Son yirmi yıldır sağlık hizmeti sunumunda kamu-özel sektör ortaklıkları daha fazla öne çıkarılmaktadır. Bu modeller yoluyla özel sağlık hizmetlerine verilen devlet desteği de giderek artmaktadır. Kamu-özel ortaklıkları kamu sağlık hizmetlerinin piyasalaştırılması ve sağlığın bir metaya dönüştürülmesinde öne çıkan yöntemlerden biridir. 11

Son otuz yıldır sağlık hizmetleri genellikle yoksulluk, barınma, işsizlik, endüstriyel kirlilik vb. toplumsal sorunlarla ilişkilendirilmeden hizmette etkinlik, verimlilik, maliyet kontrolü, güven gibi bir dizi kavram etrafında “pazarlanmaktadır”. 12

Türkiye’de 3 Temmuz 2006 tarihinde Bakanlar Kurulu’nun onayladığı bir yönetmelik ile kamu- özel ortaklığı ana hizmet alanlarından biri olarak görülmeye başlanmıştır. 13

Yönetmelik ve diğer yasal düzenlemelerle kamu özel ortaklığının kapsamı sürekli genişletilmektedir. Asli kamu hizmeti sayılması gereken alanlar bile kamu-özel ortaklığı aracılığıyla özel sektöre devredilmektedir. 14

Sağlıkta dönüşüm kapsamında “entegre sağlık kampüsü” projeleri kamu-özel ortaklığının sağlıkta ne denli yaygınlaştığının göstergesid ir. 15

Yüksek teknolojiye sahip entegre sağlık merkezlerinin kurulması aynı zamanda yüksek maliyetli hizmetlere yönelik talebin de canlı tutulmasını gerektirmektedir. Bu da ancak sağlığın metalaştırılması ve hastaların da müşterileştirilmesiyle mümkündür. Dolayısıyla sağlıkta dönüşüm programı, bu tarz özelleştirme politikalarının zeminini oluşturmaktadır. 16

Hükümetin 2016 yılı Eylem Planı’nda da Kamu- Özel Ortaklığı ile ilgili temel bir kanunun oluşturulacağı belirtilmektedir. 17