“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Kurumlar toplumu önemser
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Girişimci: Candan İŞVEREN
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
GELECEĞİN MESLEKLERİ.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Yönetimi Süreci
MOTİVASYON.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
GİRİŞ GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Özel İlgi Turizmi Tanımları
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Öğretimin Planlanması
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISO
Sunum transkripti:

“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim “Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim. İkisi arasındaki fark şudur; dikkatimizi dağıtmak, biraz uzaklaşmak için dolaşırız ama tamamlanmak için seyahat ederiz.” HILAIRE BELLOC

Stonehenge gizemleri çeşitli ve çok sayıda turist çekmektedir.

VAHŞİ ORTAMDA BİR GEZİNTİ! “Kendi rafting işimizi kuralım!” Jim, Andy’e bunu söylediğinde ikisi de güldü. Evet, yaz tatillerinde rafting rehberliği yapıyorlardı ama bir iş kurmak ve yönetmek konusunda ne biliyorlardı ki?

GİRİŞ 1. Bölüm’de, turizm sektörünün kapsamını ve karmaşıklığını gösteren bir model sunmuştuk. Bu modele geri dönecek olursak, tüm turizm aktivitelerinin esas nedeni ve odak noktasına dikkat ettiniz mi? Turistler. Bu bölümde, turistler hakkında daha fazla bilgi sahibi olacak; ihtiyaç ve isteklerini başarılı bir şekilde karşılamak için nasıl plan yapacağınızı öğreneceksiniz.

KARARLAR, KARARLAR, KARARLAR Tatil fikrinin beraberinde getirdiği onlarca kararı düşünün. Önce, genel olarak evden uzakta belirli bir süre geçirmeye karar vermek durumundasınız. Bu zaman zarfı kısa ve tek gecelik kaçış da olabilir, “kendinizi keşfetmek” için çıkacağınız bir yıllık seyahat de olabilir. O zaman nereye gitmek istediğinizi, yani destinasyonunuzu düşünmelisiniz.

Bilgi Arama Bir seyahatle ilgili karar alacağımız zaman, çeşitli bilgi kaynaklarına sahibizdir. İlk olarak, kendi bilgi birikimimizin ve deneyimlerimizin de içinde bulunduğu belleğimiz vardır. Bu tür bellek bağlılığına dâhilî bilgi arayışı denir.

Her Şey Ayrıntılarda Mantıksal olarak bir seyahatin süresi, seyahat öncesi yapılan planlamanın ne kadar süreceğini belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Kısa süreli yurt içi seyahatlerde birçok turist seyahat tarihi, destinasyon, konaklama yeri ve seyahat güzergâhı gibi seyahatleriyle ilgili çoğu unsuru çok önceden planlar. Böyle bir gezi için kişiler her ne kadar bu konularda esneklik payı bıraksalar da görecekleri çekicilikleri ve diğer aktiviteleri önceden planlayabilirler.

TURİST MOTİVASYONLARINI ANLAMANIN TEMELLERİ Bu bölümde bireyleri hangi psikolojik nedenlerin seyahat etmeye yönlendirdiğini inceleyeceğiz. Psikologlar uzun zamandır seyahat etme nedeni gibi çeşitli insan davranışlarının motivasyon kaynakları üzerinde çalışmaktadır.

Çekici ve İtici Faktörler 1 Çekici ve İtici Faktörler

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi 2 Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ŞEKİL 2.2 Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi.

Seyahat Kariyer Modelleri 3 Seyahat Kariyer Modelleri ŞEKİL 2.3 Seyahat Kariyer Modelleri.

Ruhsal Merkezliler - Dış Merkezliler Modeli 4 Ruhsal Merkezliler - Dış Merkezliler Modeli ŞEKİL 2.4 Destinasyonların psikografik konumları.

TURİZM PAZARINI BÖLÜMLENDİRME Eski bir deyiş olan “Herkesi her zaman memnun edemezsin” sözü, turizm işletmecileri için kesinlikle doğrudur. Herkesi memnun edemeyeceğin için kimi memnun etmelisin? Bu soruya verilen en yaygın cevaplardan biri, potansiyel müşterileri benzer istek ve ihtiyaçlarına göre gruplara ayırarak daha özel pazarlama çalışmalarına odaklanmaktır.

Pazarları bölümlendirmek için geliştirilmiş en yaygın yaklaşımlar müşterilerin aşağıdaki değişkenlere göre gruplandırılmasıyla uygulanabilir: 1 Coğrafik özellikler 2 Demografik özellikler 3 Psikografik özellikler 4 Ürün odaklı özellikler

Bölümlendirme Bilgisini Uygulama İnsan grupları kadar çok potansiyel pazar bölümleri vardır. Aslında, engelli turistler veya gönüllü turistler gibi birkaç yıl önce akıllara bile gelmeyen birçok pazar bölümü günümüzde giderek sayıca artmakta ve önemli hâle gelmektedir.

Pazar bölümlendirme, farklı ziyaretçi ihtiyaçlarının tatmin edlimesine yardımcı olur.

ÖZELLEŞTİRİLMİŞ TURİST GRUPLARI Turizm tüketicilerinin beş geniş ve özel bölümü, boyutu ve sektör için önemi açısından özel bir bölümü hak etmektedir. Bu bölümler aşağıda başlıklar halinde verilmiştir.

İş Seyahatine Çıkanlar ve Profesyonel Turistler

Teşvik Turizmine Katılanlar

DESAY (SMERF) DESAY kavramı; Dinî, Eğitim, Sosyal, Askerî ve Yardımseverlik kelimesinin kısaltmasından oluşmaktadır. Bu grupları tanımlamak ve ulaşmak zor olsa da turizm sektörü için önemleri yadsınamaz. Bu gruplar, potansiyel gelir açısından büyük bir pazar oluştururlar.

Üçüncü Yaş Turizmine Katılanlar

Üçüncü yaş turizmine katılanlar dünyayı keşfedecek zamana ve paraya sahiptirler.

Özel İlgi Turistleri

YÜKSEK KALİTE HİZMET SUNMA Günümüzde turizm pazarı daha rekabetçi bir hâle geldiğinden, hizmet kalitesi turizm ürünü sunanlar için kritik bir hâl almıştır. Artık günümüzün talepkâr turistlerine bekledikleri hizmeti sağlamak yeterli değildir. Turistler artık hizmette üstünlük veya en azından tutarlılık beklemektedir.