Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner."— Sunum transkripti:

1 TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

2 Turizm Pazarlamasının Planlanması
Turizm pazarlama planlaması, turizm işletme ya da bölgesinin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermelerini içermektedir. Planlama yapılmadan ticari faaliyetlerin yerine getirilmesi ve belirlenen hedeflere ulaşılması olası olmayacaktır. Pazarlama planlaması, turizm işletmelerinin ve turizm bölgelerinin kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşabilmeleri için gereklidir.

3 Pazarlama Planlamasının Ana İşlevleri
Analiz: Mevcut durumu ortaya çıkarır. Hedefler: Gelecekte hangi aşamada olmak istediğini açıklar. Stratejiler: Hedeflere ulaşmada kullanılacak yöntem ve araçlar belirlenir. Taktikler: Hedefe nasıl ulaşacağının kararı verilir. Denetim: Uygulama sonuçları değerlendirilir.

4 Pazar Bölümlendirme Pazarlama etkinliklerini bir noktada yoğunlaştırmak ve pazarlama bütçesini etkin kullanmak amacıyla çeşitli kriterlere göre pazarı sınıflandırmaktır. Kime, Neyi, Nerede, Nasıl, Ne zaman, sorularına göre bölümlendirme yapılır. Turizm pazarı 1970’li yılların başında bölümlendirilmeye başlanmış ve başlangıçta demografik, sosyo-ekonomik ve psikolojik olarak 3’e ayrılmıştır.

5 Turizmde Pazar Bölümlendirme
Coğrafi Bölümlendirme Demografik Bölümlendirme Psikojik Bölümlendirme Davranışsal Bölümlendirme

6 Coğrafi Bölümlendirme
Uluslar Eyaletler Bölgeler Ülkeler Şehirler Komşular İklim

7 Demografik Bölümlendirme
Yaş Cinsiyet Gelir Meslek Milliyet Eğitim Medeni durum Aile büyüklüğü

8 Psikojik Bölümlendirme
Kişilik Özellikleri İlgi Alanları Yaşam tarzı Düşünce yapısı İnanç Değerler Aktivitelere Katılma

9 Davranışsal Bölümlendirme
Beslenme ve Sağlık Durumlarına Göre Satın Alma Davranışına Göre Satın Alma Dönemine Göre Turizme Katılma Amacına Göre Motivasyon Temeline Göre Bilgi Arama Temeline Göre

10 TURİZM PAZARLAMA KARMASI

11 PAZARLAMA KARMASI – 7P Pazarlama yönetiminin iki temel görevi bulunmaktadır. Bunlardan ilki, Hitap etmek istediği uygun bir hedef pazar seçmek, ikincisi ise Seçilen pazar veya pazarlara uygun pazarlama karması oluşturmaktır.


"TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları