ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Sınav Görevlendirmeleri Modülü Proje Yöneticisi: Ahmet SARI Geliştirici: Fazıl AYDEMİR.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Öğretimin Planlanması
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
BE BEP NEDİR ?.
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Sunuş Planı Yerel Ölçme Merkezleri Mevcut Durum Neden Yerel Ölçme Merkezleri? Yerel Ölçme Merkezlerinin Görevleri Genel Müdürlüğümüzce Yapılacak Çalışmalar Sonuç

Mevcut durum Okullarda sürekli olarak ölçme faaliyetleri yapılmakta ancak yapılan çalışmalar öğrenciye sadece not verme amacıyla yapılmaktadır. Öğretmenler sorularını kazanımlara uygun olarak hazırlamamakta; www.egitimhane.com/fenci.gen.tr vb. adreslerden rastgele sorular almaktadır. Öğretmenler tarafından yapılan sınav sonuçlarında okuldan okula hatta sınıftan sınıfa büyük farklılıklar çıkmaktadır. Öğretmenler kazanımlar ve program konusunda yeterince bilgili değiller Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri sonrasında geri dönüt sistemi( kazanım karnesi veya konu temelli karne) bulunmamaktadır.

Mevcut durum 10. kalkınma planında hedeflenen bireysel farklılıkları gözeten ve sınavdan çok süreç odaklı değerlendirme yapısının oluşturulması öngörülmektedir. (etkinliklerin ölçülmesi, kazanım ve program temelli değerlendirme ve izleme yoluyla bu hedefe katkıda bulunmak) Okullar arasındaki ölçme farklılığından kaynaklanan haksız rekabet ortamı bulunmaktadır. Sanatsal ve sportif etkinliklerin ölçülmesine yönelik objektif ölçme araçları bulunmamakta ve sübjektif yöntemler kullanılmaktadır. Destek kursları asıl derslerin tekrarı niteliğinde yapılmakta, öğrencilerin neyi öğrenip öğrenmediklerine göre ölçme ve planlama yapılmamakta

NEDEN YEREL ÖLÇME MERKEZLERİ? Ortak sınavlara ilişkin aşağıdaki soruların yanıtların bilinmesinin çok önemli ve faydalı olacağı İl Milli Eğitim Müdürleri tarafından Genel Müdürlüğümüze iletilmiştir. Hangi konu veya kazanımlara ilişkin sorular sorulmuştur? Öğrencinin öğrendiği veya öğrenemediği konular/kazanımlar nelerdir? Kazanımlara yönelik olarak öğrenci, sınıf, okul, ilçe, il ve Türkiye geneli durumlar nedir?

NEDEN YEREL ÖLÇME MERKEZLERİ? Yerel Ölçme Merkezleri çalışması ile bu soruların yanıtlanmasına katkıda bulunmakla beraber aşağıdaki amaçlara ulaşmayı hedeflemektedir. Tüm sınıf seviyelerinde; Öğretmen yapısı sınavların ölçme ve değerlendirme ilkelerine uygun hale getirilmesi ve niteliklerinin artırılması Belirtke tablosu Sınav analiz çalışmaları Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri sonrası kazanım ve konu temelli geri bildirim yoluyla eksikliklerin tespiti Öğrenci, sınıf ve okul kazanım karneleri

NEDEN YEREL ÖLÇME MERKEZLERİ? Sosyal etkinliklerin ve becerilerin ölçülmesi Objektif ölçme araçlarının geliştirilmesi Sınavların yanında anket ve gözlem formları ile öğrencilerin bütüncül olarak değerlendirilmesi. Okullar arasındaki ölçme farklılığından kaynaklanan haksız rekabetin ortadan kaldırılması

NEDEN YEREL ÖLÇME MERKEZLERİ? Destekleyici kursların daha etkili olabilmesi için öğrencinin neyi öğrenip neyi öğrenmediğinin kazanım ve konu temelinde geri bildirimi ve kursların bu sonuca göre planlanması Ülke genelinde öğretim programlarının eş zamanlı uygulanmasını sağlaması,

YEREL ÖLÇME MERKEZLERİNİN GÖREVLERİ Okul, ilçe, İl geneli nitelikli ortak sınavlar yapılmasını sağlamak Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda öğretmen ve yöneticileri bilgilendirmek Açık uçlu soru ve cevap anahtarı hazırlama eğitimleri vermek Yapılan sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yapmak veli, öğretmen, okul ve il yöneticilerine geri dönüt vermek İl genelinde eğitim öğretimi etkileyen faktörleri tespit amaçlı anket geliştirmek ve sınav sonuçları ile birlikte değerlendirmek

YEREL ÖLÇME MERKEZLERİNİN GÖREVLERİ Doğrudan yazılı sınav yapılmayan derslere yönelik (Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar vb.) gözlem ve değerlendirme formları hazırlamak İl geneli izleme sınavlarını organize etmek Destekleme ve yetiştirme kurslarının etkinliğini izlemek Üst öğretim kurumlarına geçiş için hazırlık çalışmaları yapmak

GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN GÖREVLERİ Detaylı projelendirme ve çalışma yönergesinin hazırlanması İhtiyaç duyulan alanlarda personel eğitimi ve uzman desteği Ölçme - değerlendirme ilkeleri ile ilgili farkındalık oluşturmak Geri dönüt sisteminin kurulması (kazanım karnesi, okul gelişim karnesi) Geçerliği ve güvenirliği yüksek ölçme araçları geliştirme konusunda çalışmalar yapmak Yerelde yapılan çalışmaları raporlaştırılması yoluyla ülke genelinde izleme çalışmalarının yapılması

SONUÇ Ortak sınav sistemi ile sınav kaygısı sürece yayılmış, ağırlık sınavlardan çok eğitim öğretim süreçlerine yönelmiştir. Bu durum il bazında çeşitli ölçme ve değerlendirme çalışmalarını da yoğunlaştırmıştır. Ancak bu çalışmalar birbirinden kopuk ve uzman desteği olmadan sürdürülmekte, çalışmalarda sıkıntılar yaşanmaktadır. Takdir ve tensip buyurmanız durumunda Yerel Ölçme Değerlendirme Merkezleri çalışmasının eğitim ve öğretim faaliyetlerinin niteliğine yönelik olumlu katkılar sunabileceği düşünülmektedir.

Ölçme Değerlendirme Merkezi Ölçme Değerlendirme Birimi

SONUÇ Ölçme Değerlendirme ve sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce eğitime alınan personel görev yapacak Nihai Hedef Öğretmenlerin sınav yapmaması, sınavların il/ilçe merkezlerince yapılması