D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Advertisements

TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Eğitim Süreci ve Sonrası Çalışmaları
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
YEŞİLAY İNDİRİM KARTI ile, Bir İlk’te hep birlikte…
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
15 OCAK YILI FAALİYET PLANI SUNUMU * KUMRU İLÇE HALK KÜTÜPHANESİ.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
Açık ve Uzaktan Ö ğ retim Sistem Tasarımı Kalite Akreditasyon (ÇALIŞTAY RAPORU) Prof. Dr. Gülsün Eby Anadolu Üniversitesi.
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
MESLEK SEÇİMİ.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
OLARAK ETKİNLİK FAALİYETLERİ SUNULMUŞTUR.
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
YILMAZKÖY ORTAOKULU COMENIUS İÇERİK PROJEN İ N HEDEFLER İ COMENIUS NED İ R ? PROJEN İ N ÖZET İ YILMAZKÖY ORTAOKULU PROJEN İ N ÇIKI Ş NOKTASI.
KALKINMA AJANSLARI 1 Milli E ğ itim Bakanlı ğ ı Mesleki ve Teknik E ğ itim Genel Müdürlü ğ ü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlı ğ ı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
METEM REHBERLİK SERVİSİ
İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 6 Öğrenci Sayısı : 211 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
ÜSKÜDAR İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ OKUL TANITIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KOCAELİ-GEBZE ÖZEL YENİ UMUT TEMEL LİSESİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ. ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL PROGRAM VE PROJE UYGULAYAN EĞİTİM KURUMLARI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YILSONU İZLEME DEĞERLENDİRME RAPORU DURSUN ALİ KURT.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI

A.E ğ itim Yöneticileri Olarak Arapça Dil E ğ itimlerine Bakış Açımız B.Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar C.Arapça Yarışmalarının İ crasıyla İ lgili Bazı Uygulama İ lkeleri D.Arapça ile Olan İ lişkimiz

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI A.E ğ itim Yöneticileri Olarak Arapça Dil E ğ itimlerine Bakış Açımız  Kur’ân ve sünnet dili olarak Arapça  Günümüz gençli ğ inin dili ve algısına göre Arapçayı sunabilmek  Arapçanın bir dil olarak dünyadaki yeri  Bölge dili Arapça, komşularımızın dili Arapça  Uluslararası İ lişkiler dili Arapça

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI  Genel turizm, kongre turizmi dili Arapça  Medya dili olarak Arapça  Emniyet, istihbarat ve güvenlik dili Arapça  Sa ğ lık sektöründe Arapça  Hukuk dili olarak Arapça  Gayri menkul sektöründe Arapça  Dil e ğ itimi sektöründe Arapça  Tercüme ofisleri ve Arapça

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar:  Okul Yönetimlerinden örnek modelleri okula davet etmelerini talep etmek  Mezunlar içerisinde Arapça Dil E ğ itimi Alanında Uzman olanların okula davet edilmesini talep etmek  Okul yönetimlerinden okullarını Arapça ile anlatan tanıtım malzemesi, (broşür vb) hazırlamalarını istemek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar:  Arapça ö ğ retmenleri ile dönemde bir buluşma yapılması ve Arapça ö ğ retmenlerine motivasyon çalışması  Okul yönetimlerinden Arapça Zümre Balkanlarının ve okul müdürlerinin Arapça ö ğ retmenlerinin sınıflarına girip gidişatı takip etmesini talep etmek  Hedef dilde e ğ itimi teşvik etmek. Aracı dil ile e ğ itimi kaldırmak için okul yöneticilerini sıkı takip ve teşvik

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar:  Ö ğ rencilerin Arapçaya maruz kalması için Okul yönetimlerinden okul içinde gerekli donanımları sa ğ lamasını talep etmek ve saha ziyaretlerinde bunu takip etmek  Okul yönetimlerinden haftanın belli günlerinde okul zillerinin Arapça olarak çalmasını talep etmek, ö ğ le aralarında Arapça şarkı/ezgi yayını konusunda okul yöneticilerini teşvik etmek  Okul yönetimlerinden ö ğ retmenlerinin Arapça klavye konusunda ö ğ retmenlerini sıkı takip etmelerini istemek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar:  Okul yöneticilerinden Okulun web sitesi, tanıtım materyallerinin sene sonuna kadar Arapça olarak hazırlanmasını istemek  Okul yöneticilerinden okul içi derslik ve di ğ er mekanların levhalarının 3 dilli olarak hazırlanmasını talep etmek, bu şekilde olan okulları teşvik ve tebrik etmek  «Az bilgi çok tekrar» ilkesinin bütün zümre için temel hedef olarak belirlenmesini talep etmek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar:  İ lahiyat Fakülteleri ile işbirli ğ i çalışmalarını başlatmak (ortak zümre, ücretsiz hizmet içi e ğ itim, genel seminer çalışmaları vs…)  Okul yönetimlerinden «18 Aralık Dünya Arapça Günü»nün aktif kutlanılmasının istenmesi, söz konusu etkinliklere katılım sa ğ lanması  İ ldeki Arap okulları (geçici e ğ itim merkezleri ve di ğ er yabancı okullar) ile İ mam Hatip Okullarımız arasında ziyaret ve kardeş okul ilişkisi kurulmasına öncülük etmek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar :  İ mam Hatip Ortaokullarının 5. sınıflarında Yabancı Dil A ğ ırlıklı E ğ itim Programlarını seçmeleri için belli pilot okulları teşvik etmek, söz konusu okulların Arapça Proje Sınıflarını (APS) takip edip, okul yönetimlerini taltif etmek  İ mam Hatip Lisesi 11 ve 12. Sınıflarda yabancı dil a ğ ırlıklı sınıflar oluşturulması konusunda okul yöneticilerini teşvik etmek, sene başında bu çalışmaları planlamak, ilahiyata gidecek ö ğ renciler için bu sınıfları teşvik etmek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar :  Arapça ö ğ retmenlerinin okul içi veya il içinde ortak e ğ itim programları düzenlemelerini teşvik etmek, onlara uygulama için öncülük etmek  Ö ğ retmenlerin birbirlerinin derslerine konuk olup tecrübe paylaşım ziyaretleri yapmalarını okul yönetimlerinden talep etmek  Okul Müdürlerimizden talep etti ğ imiz dil yeterlilik becerilerini sorup takip etmek:

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI  Okul Müdürlerimizden talep etti ğ imiz dil yeterlilik becerileri:  Yöneticimiz ilahiyatçı ise,  Kendisini,  Okulunu, ve genel olarak İ mam Hatip Okullarını  İ lini,  Yaptı ğ ı temel etkinlikleri,  Millî E ğ itim Bakanlı ğ ını,  Ülkesini tanıtacak metinleri ezberlemelidir.  Yöneticimiz ilahiyatçı de ğ il ise,  Kendisini ve  Okulunu temel düzeyde tanıtabilmelidir.

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI C. Arapça Yarışmalarının İ crasıyla İ lgili Bazı Uygulama İ lkeleri:  Arapça Yarışmaları takviminin uygulanmasını sa ğ lamak  İ l genelinde koordinatör okulun atanması  İ l genelinde 15 Aralık- 16 Ocak arası Arapça soru hazırlama komisyonun kurulmasını sa ğ lamak  Yarışma seçici kurullarının üniversitelerden seçimini sa ğ lamak ve listeleri zamanında bakanlı ğ a iletmek  İ l yarışmalarına fiilen katılıp dereceye giren okuu teşvik etmek

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI D. Arapça ile Olan İ lişkimiz  Dil ö ğ renmenin yaşı yoktur  Yeni metotlara göre dil e ğ itimini teşvik  Kendi adımıza temel bazı cümleleri kurabilmek ve ö ğ rendiklerimizi uygulamak

D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI Dinledi ğ iniz için teşekkürler…