D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI
A.E ğ itim Yöneticileri Olarak Arapça Dil E ğ itimlerine Bakış Açımız B.Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar C.Arapça Yarışmalarının İ crasıyla İ lgili Bazı Uygulama İ lkeleri D.Arapça ile Olan İ lişkimiz
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI A.E ğ itim Yöneticileri Olarak Arapça Dil E ğ itimlerine Bakış Açımız Kur’ân ve sünnet dili olarak Arapça Günümüz gençli ğ inin dili ve algısına göre Arapçayı sunabilmek Arapçanın bir dil olarak dünyadaki yeri Bölge dili Arapça, komşularımızın dili Arapça Uluslararası İ lişkiler dili Arapça
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI Genel turizm, kongre turizmi dili Arapça Medya dili olarak Arapça Emniyet, istihbarat ve güvenlik dili Arapça Sa ğ lık sektöründe Arapça Hukuk dili olarak Arapça Gayri menkul sektöründe Arapça Dil e ğ itimi sektöründe Arapça Tercüme ofisleri ve Arapça
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar: Okul Yönetimlerinden örnek modelleri okula davet etmelerini talep etmek Mezunlar içerisinde Arapça Dil E ğ itimi Alanında Uzman olanların okula davet edilmesini talep etmek Okul yönetimlerinden okullarını Arapça ile anlatan tanıtım malzemesi, (broşür vb) hazırlamalarını istemek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar: Arapça ö ğ retmenleri ile dönemde bir buluşma yapılması ve Arapça ö ğ retmenlerine motivasyon çalışması Okul yönetimlerinden Arapça Zümre Balkanlarının ve okul müdürlerinin Arapça ö ğ retmenlerinin sınıflarına girip gidişatı takip etmesini talep etmek Hedef dilde e ğ itimi teşvik etmek. Aracı dil ile e ğ itimi kaldırmak için okul yöneticilerini sıkı takip ve teşvik
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar: Ö ğ rencilerin Arapçaya maruz kalması için Okul yönetimlerinden okul içinde gerekli donanımları sa ğ lamasını talep etmek ve saha ziyaretlerinde bunu takip etmek Okul yönetimlerinden haftanın belli günlerinde okul zillerinin Arapça olarak çalmasını talep etmek, ö ğ le aralarında Arapça şarkı/ezgi yayını konusunda okul yöneticilerini teşvik etmek Okul yönetimlerinden ö ğ retmenlerinin Arapça klavye konusunda ö ğ retmenlerini sıkı takip etmelerini istemek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar: Okul yöneticilerinden Okulun web sitesi, tanıtım materyallerinin sene sonuna kadar Arapça olarak hazırlanmasını istemek Okul yöneticilerinden okul içi derslik ve di ğ er mekanların levhalarının 3 dilli olarak hazırlanmasını talep etmek, bu şekilde olan okulları teşvik ve tebrik etmek «Az bilgi çok tekrar» ilkesinin bütün zümre için temel hedef olarak belirlenmesini talep etmek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar: İ lahiyat Fakülteleri ile işbirli ğ i çalışmalarını başlatmak (ortak zümre, ücretsiz hizmet içi e ğ itim, genel seminer çalışmaları vs…) Okul yönetimlerinden «18 Aralık Dünya Arapça Günü»nün aktif kutlanılmasının istenmesi, söz konusu etkinliklere katılım sa ğ lanması İ ldeki Arap okulları (geçici e ğ itim merkezleri ve di ğ er yabancı okullar) ile İ mam Hatip Okullarımız arasında ziyaret ve kardeş okul ilişkisi kurulmasına öncülük etmek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar : İ mam Hatip Ortaokullarının 5. sınıflarında Yabancı Dil A ğ ırlıklı E ğ itim Programlarını seçmeleri için belli pilot okulları teşvik etmek, söz konusu okulların Arapça Proje Sınıflarını (APS) takip edip, okul yönetimlerini taltif etmek İ mam Hatip Lisesi 11 ve 12. Sınıflarda yabancı dil a ğ ırlıklı sınıflar oluşturulması konusunda okul yöneticilerini teşvik etmek, sene başında bu çalışmaları planlamak, ilahiyata gidecek ö ğ renciler için bu sınıfları teşvik etmek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI B. Okullarımızdaki Arapça E ğ itimlerinin Geliştirilmesine Sunabilece ğ imiz Somut Katkılar : Arapça ö ğ retmenlerinin okul içi veya il içinde ortak e ğ itim programları düzenlemelerini teşvik etmek, onlara uygulama için öncülük etmek Ö ğ retmenlerin birbirlerinin derslerine konuk olup tecrübe paylaşım ziyaretleri yapmalarını okul yönetimlerinden talep etmek Okul Müdürlerimizden talep etti ğ imiz dil yeterlilik becerilerini sorup takip etmek:
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI Okul Müdürlerimizden talep etti ğ imiz dil yeterlilik becerileri: Yöneticimiz ilahiyatçı ise, Kendisini, Okulunu, ve genel olarak İ mam Hatip Okullarını İ lini, Yaptı ğ ı temel etkinlikleri, Millî E ğ itim Bakanlı ğ ını, Ülkesini tanıtacak metinleri ezberlemelidir. Yöneticimiz ilahiyatçı de ğ il ise, Kendisini ve Okulunu temel düzeyde tanıtabilmelidir.
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI C. Arapça Yarışmalarının İ crasıyla İ lgili Bazı Uygulama İ lkeleri: Arapça Yarışmaları takviminin uygulanmasını sa ğ lamak İ l genelinde koordinatör okulun atanması İ l genelinde 15 Aralık- 16 Ocak arası Arapça soru hazırlama komisyonun kurulmasını sa ğ lamak Yarışma seçici kurullarının üniversitelerden seçimini sa ğ lamak ve listeleri zamanında bakanlı ğ a iletmek İ l yarışmalarına fiilen katılıp dereceye giren okuu teşvik etmek
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI D. Arapça ile Olan İ lişkimiz Dil ö ğ renmenin yaşı yoktur Yeni metotlara göre dil e ğ itimini teşvik Kendi adımıza temel bazı cümleleri kurabilmek ve ö ğ rendiklerimizi uygulamak
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI Dinledi ğ iniz için teşekkürler…