Strateji Geliştirme Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
İş Tanımı Hazırlama Kılavuzu
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
FAALİYET, PROJE VE EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLANMA DA İZLEME DEĞERLENDİRME
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Sınav Rehberliği Konusunda
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Kırklareli İ l Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü Ar-Ge Birimi MAL İ YETLEND İ RME Esra ERARSLAN.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Öğretimin Planlanması
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Sunum transkripti:

Strateji Geliştirme Başkanlığı ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OKUL/KURUMLAR 2015-2019 EYLEM PLANLARI

EYLEM PLANLARI 62.Hükümet Acil Eylem Planı GAP Eylem Planı Ulusal Eylem Çevre Eylem Planı Bilgi Toplumu Eylem Planı Kobi Stratejisi Eylem Planı İç Kontrol Eylem Planı Şiddeti Önleme Okul Eylem Planı Eko-Okullar Çöp-Atık Eylem Planı Stratejik Eylem Planı

STRATEJİK EYLEM PLANI Eylem planı: stratejik planı uygulamak için kullanılan stratejilerin ve adımların detaylı bir tanımıdır. Amaç ve hedeflere yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek faaliyet ve projeler ile bunların kaynak ihtiyacı bu aşamada belirlenir.

STRATEJİK EYLEM PLANI Eylem planları stratejik planın yıllık uygulama dilimleridir. Okul/kurumlar performans programı hazırlamayacakları için yıl içerisinde yapacakları faaliyetlerin maliyetlendirmesini yıllık eylem planları hazırlayarak yaparlar.

KRİTİK SORULAR Eylem planına karar verilmeden önce, her strateji ağırlıklandırılmalıdır. Alternatifleri test ederken şu sorulardan yararlanılabilir: Eğer bu eylem planı uygulanırsa, belirlenen amaca ulaşmak olası mı? Bu eylem planının beklenen maliyetleri ve yararları nelerdir? > Fayda Maliyet

KRİTİK SORULAR Bu planın uygulanması için hangi adımlara (aşamalara) ihtiyaç var ve her aşamanın tamamlanması için ne kadar bir süreye ihtiyaç var?

EYLEM PLANI AŞAMALARI Yıllık Hedeflerin Belirlenmesi 1 Yıllık Hedeflerin Belirlenmesi 2 Faaliyetlerin Belirlenmesi 3 Sorumluların Belirlenmesi 4 Zaman Sürecinin Belirlenmesi 5 İhtiyaç Duyulan Kaynakların Belirlenmesi

1- Yıllık Hedeflerin Belirlenmesi Plan dönemi sonunda ulaşılmak istenen hedeflerin, plan süresi içerisinde yer alan her bir yıl için detaylı olarak belirlenmesi gerekir. Stratejik Plan Ekibi tarafından hazırlanan taslak yıllık hedefler, okul-aile birliği ve öğretmenler kurulunda görüşülerek okul müdürünün imzası ile netleştirilmelidir.

1- Yıllık Hedeflerin Belirlenmesi Özürsüz devamsızlık oranını plan dönemi sonunda % 5’e indirmek. Mevcut Durum % 11 2015 % 10 2016 % 8 2017 % 7 2018 % 6 2019 % 5

2- Faaliyetlerin Belirlenmesi Faaliyet ve projeler performans esaslı bütçe uygulamasının temelini oluştururlar. Stratejik plan Ekibince her stratejik hedef için bir veya birden fazla faaliyet belirlenmelidir.

2- Faaliyetlerin Belirlenmesi Halihazırda yürütülen veya yürütülmesi planlanan faaliyetlerin mutlaka bir hedefle ilişkilendirilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

2- Faaliyetlerin Belirlenmesi Stratejik Plan Ekibinin faaliyet belirlerken yanıtlaması gereken sorular şunlardır: Hedeflere ulaşmak için neler yapılabilir? Olası sorunlar nelerdir ve bu sorunları nasıl aşabiliriz? Stratejik hedeflere ulaşmak için izlenebilecek alternatif faaliyetler nelerdir? Belirlenen faaliyetlerin gerçekleşmesi ile arzu edilen hedeflere ulaşılabilir mi? Belirlenen faaliyetlerin diğer hedefler üzerinde olumsuz etkileri olabilir mi?

3- Sorumluların Belirlenmesi - Eylem planının her aşamasında kimlerin görev alacağı ve sorumluların kim olacağı belirlenmelidir.

3- Sorumluların Belirlenmesi Bu aşamada; Faaliyetlerin hayata geçirilmesinden sorumlu kişi, grup ve yöneticinin belirlenmesi, Faaliyetler için ihtiyaç duyulan finansal kaynakların temininden sorumlu kişi, grup ve yöneticinin belirlenmesi, Faaliyetlerin izleme-değerlendirmeye tabi tutularak, yılsonu gerçekleşmesinden sorumlu kişi, grup ve yöneticinin belirlenmesi gerekir.

4- Zaman Sürecinin Belirlenmesi Bu aşamada yanıtlanması gereken sorular: Eylem planı bir bütün olarak ne zaman tamamlanacak? Eylem planında sorumlu olan kişi ya da gruplar arzulanan zamanda planın tamamlanacağını düşünüyorlar mı?

4- Zaman Sürecinin Belirlenmesi Eylem planı için öngörülen zaman süreci, aşamalar için belirlenen bireysel zaman süreçleriyle uygunluk gösteriyor mu? Göstermiyorsa, farklılıklar nasıl giderilebilir? Sorularının yanıt bulması gerekmektedir.

5- Kaynakların Belirlenmesi Eylem planının tamamlanmasından sorumlu olan kişi ya da gruplar plan için gerekli olan finansal kaynakları belirlemelidirler. Mevcut kaynakların öncelik sırasına göre belirlenmesi ve etkin dağılımının yapılması önemlidir.

5- Kaynakların Belirlenmesi Kaynakların belirlenmesi aşamasında yanıtlanması gereken sorular: Eylem planını tamamlamak için bütçe, personel, tesis vb. kaynaklar yeterli mi? Değilse, ihtiyaç duyulan kaynaklar nasıl sağlanacak?

5- Kaynakların Belirlenmesi Gerçekçi olmayan beklentiler yaratmamak için plan kararları finansal gerçekliğe uygun bir yapıda hazırlanmalıdır. Stratejik Plan Ekibi, kaynakların belirlenmesi aşamasında okul-aile birliği ve okul müdürü ile birlikte çalışmalıdır.

5- Kaynakların Belirlenmesi Eylem planları, gelecekte fonların kısıtlı olabileceği genel varsayımlardan hareket ederek hazırlanmalıdır.

SORUMLU KİŞİLER / KURUMLAR ZAMANLAMA (FAALİYETBAŞLAYIŞ-BİTİŞYILI) SAM-1 SH-1 PG- 1.1.1 FAALİYET 1.1.1.1 SORUMLU KİŞİLER / KURUMLAR BÜTÇE KAYNAKLAR ZAMANLAMA (FAALİYETBAŞLAYIŞ-BİTİŞYILI) OCAK ŞUBAT MART NİSAN MAYIS HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM KASIM ARALIK

İZLEME-DEĞERLENDİRME Hedeflerin gerçekleştirilmesine ilişkin gelişmelerin belirli bir sıklıkla raporlanması ve ilgili taraflar ile kurum içi ve kurum dışı mercilerin değerlendirmesine sunulması, izleme faaliyetlerini oluşturur. Değerlendirme ise uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir.

İZLEME-DEĞERLENDİRME İzleme-Değerlendirmenin sağlıklı bir biçimde yapılması için faaliyetler bazında; -Sorumluların kimler/hangi birimler olduğu, -Ne zaman gerçekleştirileceği, -Hangi kaynakların kullanılacağı gibi hususların yer aldığı bir eylem planı (performans programı) hazırlanması gerekmektedir.

İZLEME-DEĞERLENDİRME Okul SP Ekibince, eylem planı içerisinde yer alan faaliyetler, belirli periyotlar dahilinde raporlanarak; yıl sonu gerçekleşmeleri, Stratejik Plan Üst Kuruluna sunulmalıdır. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken husus, raporların objektifliğidir. İlerleme sağlanan alanlar yanında, ilerleme sağlanamayan konular da rapora dahil edilmelidir.

İZLEME-DEĞERLENDİRME Nesnel ve Ölçülebilir Göstergeler Hedefe Ulaştıracak Faaliyetler Tutarlı ve Düzenli İstatistiki Veriler

İZLEME-DEĞERLENDİRME STRATEJİK AMAÇ 1 STRATEJİK HEDEF PERFORMANS GÖSTERGESİ FAALİYET   FAALİYETİN TAMAMLANMA DURUMU HEDEFİN GEREKLEŞME DURUMU VERİ TOPLAMA SIKLIĞI (AY) SORUMLUSU Öğrencilerin; öğretim programlarında kendilerinden beklenen kazanımları edinmelerini sağlayarak akademik başarılarını artırmak. 1.1.Merkezi sınavlar sonucu Fen Lisesine yerleşen öğrenci oranını % 5’den % 10’e çıkarmak. Fen Lisesine sınavla yerleşen öğrenci oranı: 2015: % 6 Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tamamlandı % 16 6 SP EKİBİ Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. SP EKİBİ Fen Liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. 1.2. Öğrenci başına yıllık 3 olan okunan kitap sayısını, plan dönemi sonunda 8’e çıkarmak. Öğrenci başına okunan kitap sayısı: 2015: 4 Kitap okuma saatleri düzenlenecek. 4 Kütüphaneye kazandırılan kitap sayısı: 2015: 25 Okul kütüphanesinde yer alan kitapların sayısı ve çeşitliliği artırılacak. Kütüphaneden alınan kitap sayısı: 2015: 80

TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE ÖRNEK OKUL EYLEM PLANI ……………….ORTAOKULU TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE SAM-1 Öğrencilerin; öğretim programlarında kendilerinden beklenen kazanımları edinmelerini sağlayarak akademik başarılarını artırmak. SH-1 Merkezi sınavlar sonucu Fen Lisesine yerleşen öğrenci oranını % 5’den % 10’a çıkarmak.

Yıllık Hedeflerin Belirlenmesi SAM 1 PERFORMANS GÖSTERGELERİ PERFORMANS HEDEFİ Önceki Yıllar SP Dönemi Hedefi SH 1.1 2012 2013 2014 PG Merkezi sınavlar sonucu Fen Lisesine yerleşen öğrenci oranını % 5’den % 10’a çıkarmak - % 4 % 5 % 10

Faaliyetlerin Belirlenmesi FAALİYET VEYA PROJELER Sorumlu Birim/Şube/Kişi Başlama ve Bitiş Tarihi MALİYET 2015 (TL) Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tüm Branş Öğretmenleri Eylül - Mayıs - Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Rehber Öğretmen Eylül ve Mayıs Ayları İçerisinde 100 Fen Liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. Okul İdaresi Ekim ve Kasım Aylarında 200

Sorumluların Belirlenmesi FAALİYET VEYA PROJELER Sorumlu Birim/Şube/Kişi Başlama ve Bitiş Tarihi MALİYET 2015 (TL) Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tüm Branş Öğretmenleri Eylül - Mayıs - Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Rehber Öğretmen Eylül ve Mayıs Ayları İçerisinde 100 Fen Liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. Okul İdaresi Ekim ve Kasım Aylarında 200

Zaman Sürecinin Belirlenmesi FAALİYET VEYA PROJELER Sorumlu Birim/Şube/Kişi Başlama ve Bitiş Tarihi MALİYET 2015 (TL) Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tüm Branş Öğretmenleri Eylül - Mayıs - Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Rehber Öğretmen Eylül ve Mayıs Ayları İçerisinde 100 Fen Liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. Okul İdaresi Ekim ve Kasım Aylarında 200

Kaynakların Belirlenmesi FAALİYET VEYA PROJELER Sorumlu Birim/Şube/Kişi Başlama ve Bitiş Tarihi MALİYET 2015 (TL) Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tüm Branş Öğretmenleri Eylül - Mayıs - Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Rehber Öğretmen Eylül ve Mayıs Ayları İçerisinde 100 Fen liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. Okul İdaresi Ekim ve Kasım Aylarında 200

………………..ORTAOKULU 2015 YILI EYLEM PLANI SAM-1 SH-1 PERFORMANS GÖSTERGESİ   FAALİYETLER SORUMLU KİŞİLER BÜTÇE (TL) KAYNAKLAR ZAMAN OCAK 2015 ŞUBAT 2015 MART 2015 NİSAN 2015 MAYIS 2015 HAZİRAN 2015 TEMMUZ 2015 AĞUSTOS 2015 EYLÜL 2015 EKİM 2015 KASIM 2015 ARALIK 2015 Öğrencilerin; öğretim programlarında kendilerinden beklenen kazanımları edinmelerini sağlayarak akademik başarılarını artırmak. Merkezi sınavlar sonucu Fen Lisesine yerleşen öğrenci oranını % 5’den %10’a çıkarmak. Orta öğretim kurumlarına sınavla yerleşen öğrenci oranı 2015: % 6 Ortak Sınavlara yönelik kurslar düzenlenecek. Tüm Branş Öğretmenleri - Ortak Sınavlar ile ilgili (öğrenci- veli) bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Rehber Öğretmen 100 Okul-Aile Birliği Fen liselerine öğrenci gezisi düzenlenecek. Okul İdaresi 200

İLETİŞİM Tayfun Öztürk Çubuk İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Stratejik Planlama ve TKY Birimi E-mail: cubukarge@gmail.com Telefon: 0 (312) 837 92 33 Adres: Stat Cad. Uygulama Atölyesi

T E Ş E K K Ü R L E R T E Ş E K K Ü R L E R ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T E Ş E K K Ü R L E R T E Ş E K K Ü R L E R