PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Y.Doç.Dr. Ünal UYSAL GRUP VE KİTLE İLETİŞİMİ
Advertisements

Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
MESLEKİ EĞİTİM.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
P ERFORMANS Y ÖNETİMİ VE D EĞERLEME Prof. Dr. Berrin Erdoğan Portland State Üniversitesi.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ERK İSG&İK – –
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İGEP Performans Yönetimi
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
Bölüm 7 Motivasyon.
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
Performans Değerlendirme
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Performans Değerlendirme Yöntemleri
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans Değerlendirme Hataları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Performans değerlendirme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
KURUM KÜLTÜRÜ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüm kültürlerde ve ülkelerde, yaş, cinsiyet, kıdem ve hiyerarşik konum olmadan çalışanların karşılaşması muhtemel bir işyeri sorunu olan işyerlerinde.
Sunum transkripti:

PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ Görüşme Öncesi Yapılacak Hazırlıklar Değerlendirmeye İlişkin Verilerin Toplanması Görüşme Sıklığı Görüşme Yeri ve Zamanı Çalışanın Görülmeye Hazırlanması Görüşmenin Planlanması

Değerlendirme Görüşmelerinin Yürütülmesi Görüşme Amaçlarının Açıklanması ve Uygun Atmosferin Yaratılması Çalışanın Kendini Değerlendirmesi Yöneticinin Çalışanın Performansına İlişkin Görüşlerin Bildirmesi Gelecek Döneme İlişkin Performansın Planlanması

ETKİLİ GERİ BİLDİRİM YAPMANIN YÖNTEMLERİ Geri bildirimin olumlu bir süreç olması sağlanmalı, öncesinde neden yapıldığı hatırlanmalıdır. Eleştirirken yargılayıcı davranılmamalıdır. Zamanı önemlidir. Örnek gösterilen olayın tarihi geri bildirim verilen tarihe yakın olmalı ki etkisi yüksek olsun. Olumlu veya olumsuz bir durum yaşandığında hemen o an geri bildirim yapılmalıdır. Ne konuşulacağı önceden tasarlanmalı, açık ve anlaşılır cümleler kurulmalı ve konu dışına çıkılmamalıdır. Değiştirilmesi gerektiği düşünülen davranışa yoğunlaşılmalıdır. Başkalarının fikirleriyle olumsuz görüşler edinilmemelidir.

Eleştiriler özel bir görüşme dahilinde yapılmalı ve çalışan başkalarının yargılayacağı konuma düşürülmemelidir. «Ben» öznesi ile cümleler kurmaya özen gösterilmeli ve değerlendirici kendi bakış açısı ile düşüncelerini iletmelidir. Konular sınırlandırılmalı, bir görüşmede en fazla iki farklı konu ele alınmalıdır. Sadece olumsuz değil, olumlu davranışlar üzerinde de konuşulmalıdır. Görüşmenin içeriği sözde bırakılmamalı, belgelendirilmelidir.

GERİ BİLDİRİMİN ZAMANLARI Geri bildirimin zamanları 2 boyutta incelenebilir: Belirli aralıklarla gerçekleştirilen performans değerlendirme çalışmalarının sağladığı geri bildirim bilgisi. Belirli aralıklarla gerçekleştirilen performans değerlendirme çalışmaları dışında edinilen resmi ve resmi olmayan geri bildirim bilgisi. Performans değerlendirme süreci dışında gerçekleştirilen resmi ve resmi olmayan geri bildirim bilgisi, hem çalışan hem de örgüt açısından önemli bir boyutu oluşturmaktadır. Daha etkili ve yoğun yaşanmaktadır.

Geri Bildirimin Performans Değerlendirme Zamanları Dışında Verilmesinin Daha Olumlu Sonuçlar Oluşturacağını Gösteren Nedenler Çalışanın yaptığı hataların hatanın yapıldığı andan uzun bir süre sonra dile getirilmesi, çalışanın gelişimi üzerinde yeterli düzeyde etki oluşturmayabilir. Bunun yerine sürekli, düzenli ve anında geri bildirim verilmesini öngören sistem uygulanmalıdır.

Çalışanın tüm işlerinin değerlendirilip geri bildirimin verilmesi 1-2 saatlik görüşme ile mümkün olmayabilir. Geri bildirimin konusu ve miktarı o an yapılan iş ve davranışla ilgili olabilecektir. Bu da daha etkili görüşme gerçekleştirilmesine sebep olur. Geri bildirim bilgisinin edinileceği kaynağın tercihi tamamen çalışana aittir. Böylece çalışan kaynağın saygınlığına, uzmanlık düzeyine, sosyal yakınlık derecesine göre seçimini yapabilecektir.

GERİ BİLDİRİMİN AMAÇLARI Çalışanların istenen şekilde davranmalarını sağlamak, onları beklenen davranışa teşvik etmek ve bunları devam ettirmek. Çalışanların performansları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamak. Çalışanları yüksek performansa teşvik ederek güdülemek. Çalışanların geliştirilmesi gereken yönlerini belirlemek ve çalışanlara bunu ileterek performans düşüklüğünü engellemek. Çalışanları doğru yönlendirerek bireysel ve örgütsel hedeflere daha kolay ulaşmalarını sağlamak.

GERİ BİLDİRİMİN ÇALIŞAN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Çalışan performansı ile ilgili olumlu ya da olumsuz geri bildirim aldığında, performansını iyi analiz edebilir. Çalışan hangi davranışlarının iyi, hangilerinin kötü olduğunu ayırt edebilir. Çalışan yüksek performans getirecek davranışlarında artış, düşük performans getireceklerde ise azalma gösterir. Çalışanın bağlılığını arttırıcı etkisi vardır.

GERİ BİLDİRİMİN ŞİRKET PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Performansı ölçülen bir çalışanın performans ölçüm sonuçlarını öğrenememesi, o çalışanın şirketten ayrılmasına yol açacak kadar ciddi sorunları başlatabilir. En etkili yöntem objektif şekilde ölçümlenen performansın yine aynı şekilde çalışana geri bildirilmesidir. Güçlü ve zayıf yönlerini net bir şekilde görebilen çalışan, kendisini geliştirmek için taktik geliştirebilir. Bu olanağı çalışanlarına vermek her şirketin sorumluluğudur.

ASTLARDAN GELEN GERİ BİLDİRİMİN YÖNETİCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Yöneticilerde olumsuz geri bildirim alma korkusu oluşur. Astlarından negatif geri bildirim almaktan kaçınırlar. Böyle bir mesaj aldıklarında mesajı göz ardı etmek, doğru değilmiş gibi yansıtmak, meşru olmadığını göstermek ya da kaynağın güvenilirliğine saldırmak isteyebilirler. Yöneticiler astlarına güvenmedikleri için iletilen bilgilere önem vermeyebilir. NOT: Çalışan da bazı bilgileri kendinde tutmayı düşünüp yöneticisine aktarmak istemeyebilir.

ROL FARKLILAŞMASININ GERİ BİLDİRİME ETKİSİ Rol farklılaşması nedir? Çalışanın içinde bulunduğu yönetsel kademe örgütteki yetkisini, konumunu ve gücünü belirler. Böylece çalışanın örgüt hiyerarşisindeki yeri ve işletmedeki rolü de belirginleşmiş olur. Örgütlerdeki rol farklılaşması iletişimin doğasını etkiler. Yani başkalarına fikirlerini söyleme ve karşı taraftan geri bildirim alarak çift yönlü iletişim kurma hiyerarşide basamaklar değiştikçe değişmektedir.