Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ESTETİK. ESTETİK DİŞHEKİMLİĞİ BÖLÜMÜNDE BİR MESLEKTAŞIMIZ;“NEDİR YAHU BU ESTETİK DİŞHEKİMLİĞİ “ DEMİŞ. DOĞRUSU PEK DE GÜZEL DEMİŞ.  BUNA BEN DE İNANMAM.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Estetik ZKÜ Estetik Ders Notları Mustafa Eyriboyun.
Felsefe Performans Ödevi
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
YAĞMUR AYDEMİR VE ECEM İŞGÜZERERİN ÇALIŞAMSI
KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK A. Salih TAŞDELEN.
SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
SANAT EĞİTİMİ.
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
YENİCEKÖY İlk/ORTAOKULU
KÜLTÜR TURİZMİ.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN Estetik Eğitim Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN

ESTETİK NEDİR Estetik ve Sanat Felsefesi duyguya indirgenebilen bağımsız bilgi dalına estetik denir. Estetik “güzel” üzerine düşünme, onun ne olduğunu açıklamadır. Estetiğin yöneldiği şey, güzelliktir; duyusal olanın güzellik ile olan ilgisini ele alır.

Güzelliğin felsefesi olarak ortaya çıkan estetik, insan tarafından yapılmış olan ya da doğada bulunan güzel şeylere yönelir; bizim güzel diye nitelediğimiz bu şeylerle ilgili tecrübelerimizde ve yargımızda söz konusu olan değerleri, tavırları ve standartları analiz eder.

Estetik Eğitim Estetik eğitimden iki şey anlayabiliriz : 1.Toplumun estetik açıdan, yani sanata, güzelliğe, duyumlara hitap eden fiziksel biçimlerin niteliklerine karşı, duyarlı kılınması ve beğeni düzeyinin yükseltilmesidir.

Estetik Eğitim 2. Üniversite düzeyinde felsefe disiplini içinde sanat ve kültür felsefesi eğitimidir.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Çevrenin, gündelik yaşamın ve insan ilişkilerinin; İnsanı esinlendiren, coşku veren, zevk veren niteliklerine karşı insanları duyarlı kılmak için.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Kişilerin kendi iç dünyaları ve kendileri ile daha barışık ve bilinçli olmalarına, kendilerini daha iyi tanımalarına ve böylece daha yaratıcı olmalarına yol açmak için.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Çevre niteliklerini arttırarak insanlar arasında daha olumlu ilişkilere, daha uyumlu yaklaşımlara, kişilerin kendilerini daha rahat ve güvenli hissetmelerini sağlamak için.

Çünkü; Biçimler sadece duyumsal olarak algılanmaz, belirli anlamlar da taşırlar, duyguları ifade ederler, ruh hallerini etkilerler; Bu nedenle, kişiliğin gelişmesinde birçok kültürel destek yanında sanat eğitiminin sonsuz faydası vardır.

Estetik değerlere sahip olmayan bir toplum yeterince insanlaşamamış demektir. Estetik yaklaşımlar insanların yaşam şekillerinin oluşmasında birinci derecede etkilidir.

Estetik Eğitim Ne için yapıldığı bilinmeden ve değerine inanılmadan verilen bir sanat eğitimi yararlı olmaktan çok zararlı olacak, kültürün giderek daha hafife alınmasına, şematik olarak kullanılmasına ve kitch(bayağı) örneklerin artmasına yol açacaktır.

Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlilikleri bağlamında sanat ve estetik

Haziran 2004’te MEB Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterlilikleri ve Özel Alan Yeterlilikleri Taslağında sınıf öğretmeninin “ Sanat ve Estetik “ alanındaki yeterlilikleri üç madde halinde hazırlanmıştır.

1.Güzel sanatlarla ilgili temel bilgilere sahip olma Güzel sanatların çeşitli alanlarını tanır. Çeşitli konularla güzel sanatlar arasında ilişki kurar. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinlikleri izler.

NELER YAPABİLİRSİNİZ?

2.Sanat ve sanatsal etkinliklere ilgi duyma Dans,yaratıcı drama ve müzik öğelerini, öğrencilerini besteleme, performans gösterme,takdir etme ve değerlendirme konularını desteklemek için kullanır. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinliklerden öğrencileri haberdar eder. Güzel sanatlarla ilgili çeşitli etkinliklere öğrencileri ile birlikte katılır.

ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ?

3.Estetik bakış açısına sahip olma Sanat ve estetik bakış açısı kazandırıcı etkinlikler düzenler. Sınıf ortamını öğrencileriyle birlikte düzenlerken estetik bakış açısını (biçim,renk,tasarım,uyum v.b.) dikkate alır. Sanat eseri veya estetik değer taşıyan resim ve objeleri tanıtır.

NELER YAPILABİLİR ACABA?

Sonuç; İlköğretimle ilgili tüm programlarda Sanat ve estetik konularına yeterince yer verilmemiştir.

Kişiye yönelik estetik eğitimin çevresel ve kentsel unsurlarla da yapılması gerekir.

kaldırımlar

kaldırımlar

havuzlar

Yaya geçitleri

caddeler

kaldırımlar

Alan heykelleri

Çevrenin insana yaraşır bir biçimde düzenlenmesi sadece estetik değil, aynı zamanda etik bir durumdur.

İnsanlar ancak kendilerini güvende hissettikleri zaman çevre değerlerine, güzelliklere yönelebilirler.

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Bilin Bakalım Ben neresiyim

Evet Gaziantep

Ama burası da Gaziantep

Estetik Eğitim yalnızca okul eğitimi ile sınırlı değildir.

sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır. Türkiye’de sergilere, sanatçılara, sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır.

Ancak; Türkiye’de sanat; pek çok alanda olduğu gibi yozlaşma içindedir.

Öneriler: Sanatın, kişilikle doğrudan ilişkili olduğu fark edilirse ve bu fark ediş laftan çok tutum ve davranışlara yansıyabilirse estetik duyarlılık gelişebilir.

Unutulmamalıdır ki yarının sanatçıları da, politikacıları da bugünün toplumu içinden çıkacaktır. Eğer insanlarımıza sağlıklı bir sanat eğitimi veremiyorsak, doğru bir sanat anlayışı kazandıramıyorsak, yarına ümitle bakmamız sadece hayalperestlik olur.

Kişilik kazanma ile sanat eğitimi doğrudan ilişkili olduğu için, bugün verilen sanat eğitimine ve uygulamalarına bakarak yarının ‘kişilikli toplum’ anlayışını da yorumlayabiliriz.