Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -2-.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Öğretme Süreci
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZCAN PALAVAN.
Çoklu Zeka Teorisi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma.. Bireysel Çalışma Dr. Kerim Karabacak

Öğretim Yöntemi ve Öğretimde Yöntem Seçimini Etkileyen Etmenler Öğretim yöntemi, bir sorunu çözmek, bir deneyi sonuçlandırmak, bir konuyu öğrenmek ya da öğretmek gibi amaçlara ulaşmak için bilinçli olarak seçilen ve izlenen düzenli yoldur. Amaçlar ( hedefler) Davranışlar / Kazanımlar Konunun özelliği Öğrenci grubunun büyüklüğü Zaman ve fiziksel ortam Maliyet Öğretmen yeterlilikleri

ANLATIM Öğretmen merkezli bir yöntem olup, bilginin öğrenenlere aktarılması sürecini içerir. Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarılır. Dinleyenler konuyla ilgili bir görüş kazanırlar. Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verilir. Öğrencilere dinleme alışkanlığı kazandırır, not alma becerilerini geliştirir.

ANLATIM Dikkat edilecek hususlar Basit, kısa ve tam cümleler kullanılmalıdır. Doğru anlatıma ve mesleki terimlerin kullanılmasına özen gösterilmelidir. Sunu mantıksal bir sıraya göre yapılmalıdır. Ses tonu iyi ayarlanmalıdır. Görsel araçlarını kullanımıyla desteklenmelidir. Tartışmalara yer verilmeli, sorular sorulmalı, gelen yanıtlara göre konu geliştirilmelidir. Öğrencilerin yaşantılarına uygun örnekler verilmelidir. Ders sonunda değerlendirme faaliyetlerine yer verilmelidir.

ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN YÖNLERİ Anlatım yoluyla ders verme metodu her şeyden önce ekonomiktir. Bir kürsü, bazen bir kara tahta, bir mikrofonla mükemmel bir öğretim yapılabilmektedir. Öğretmenin derse hazırlanması uzun sürmeyebilir. En esnek metotlardan biridir. Her derse, her türlü dinleyici grubuna, her mekâna ve zamana kolaylıkla uydurulabilir. Küçük gruplarla yapıldığında gerektiğinde bir sohbet tekniğine dönüştürülebilir. Grup büyüklüğü 50-60'ı geçince de konferans tekniği ile ders yapılabilir

ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN YÖNLERİ Bu metodla dersin akışı, dolayısıyla belli bir sıraya göre plânlanmış bilgilerin aktarımı kolay olur. Dinleyerek öğrenmeye daha yatkın olan kişiler için en verimli öğrenme metodudur Sınıf ve ders kontrolü burada bütün diğer metodlardan daha kolay sağlanabilir. Bu metod, diğer bütün metodlarla birlikte kullanılabilir.

ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN YÖNLERİ Konuların kalabalık gruplara sunulmasının en iyi metodu budur Öğrencilere dinleme alışkanlığı kazandırır, not alma becerilerini geliştirir. Soyut kavramların öğrenilmesinde çok işe yarar. Az bir çabayla herkes tarafından uygulanabilir. Zamandan tasarruf sağlar.

Anlatım Yönteminin Sınırlılıkları Öğrencilerin öğrenme süresinde pasif kalmaları Bilgi düzeyinin üzerindeki hedeflere uygun olmaması Anlatımın coşkulu ve güdüleyici olmaması durumunda dinleyicilerin dikkatlerinin kısa sürede dağılması Dönüt verilmediği için yanlış öğrenmelerin gerçekleşebilmesi İşitme güçlüğü olan öğrenciler için uygun olmaması Psiko-motor davranışların öğretilmesi güçtür.

TARTIŞMA TARTIŞMA NEDİR? Tartışma iki veya daha çok kimsenin herhangi bir konuyu karşılıklı konuşarak, birbirini dinleyerek, eleştirerek, gerektiğinde sorular sorarak incelenmesine dayanan bir öğretim yöntemidir.

TARTIŞMA Bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak amacıyla kullanılır. Daha çok bir problemin çözüm yollarını ararken kullanılır. Öğretmen öğrenci etkileşimi söz konusudur. Öğrencilere geçmiş yaşantılarından örnek vermeleri için imkan sağlar. Öğrencilerin bir konu üzerinde kendi düşüncelerini söylemesini ve yorum yapmasını sağlar. Analiz, sentez ve değerlendirme gücü kazandırır.

TARTIŞMA Dikkat edilecek hususlar: Tartışılacak konu ya da sorun önceden belirlenmelidir. Sınıfta topluca tartışma yapılacaksa, öğretmen soruyu sorup bunu tüm sınıfın tartışmasını istemelidir. Grup tartışması yapılacaksa, sınıfta küçük gruplar oluşturulmalı, daha sonra toplu tartışmaya geçilmelidir. Tartışmaya hazırlık için önceden kaynak kitaplar listesi verilebilir. Öğrencilerin düşüncelerini rahatça söylemelerine olanak sağlanmalıdır. Karşılıklı saygı ve nezaket çok önemlidir.

TARTIŞMA Dikkat edilecek hususlar: Tartışma yapılırken önemli hususlar tahtaya yazılmalıdır. Bu hususlar şunlarla ilgilidir: Tartışmanın amacı nedir? Hangi sorulara yanıt aranacaktır? Hangi tür tartışma tekniğine yer verilecektir? (Grupla, sınıfla, panel, açık oturum gibi) Tartışma için ne kadar zaman ayrılacaktır? Tartışma sonunda ne yapılacaktır? Sonuçları listeleme, özetleme gibi.

Tartışma yönteminin faydaları: Çocukları ilerki senelerde karşılaşacakları tartışmalara hazırlıklı hale getirir. Öğrenciye kendisini kontrol etmesi öğretilir Öğrencilere konuyu kavrama, çözümleme, yorumlama gibi noktada yardımcı olur. Çocukları karşıt düşünceleri tahammül ve hoşgörü ile karşılamaya alıştırır. Tartışma öğrencilerin dil geilşimine olumlu katkı sağlar. Bu metot öğretmenin öğrencileri tanımasında en etkili bir yoldur. Tartışma metodu öğrenme ilkelerine uygundur.

Tartışmanın sınırlılıkları: Tartışma her sınıfta ve her derste uygulanılmaz. ÖRNEĞİN Küçük yaş gruplarında ve kalabalık sınıflarda bu metod kullanılmamalıdır. Tartışma eşit düzeydeki kişiler arasında yapılmalıdır. Tartışma karşılıklı güven içinde olmalıdır. Tartışmada mutlaka bir yönetici bulunmalıdır

Tartışma yönteminde öğretmene düşen görevler: Eğer tartışmayı öğretmen yönetiyorsa ilk önce demokratik olmalıdır. Karşılıklı sevgi ve saygı ortamını oluşturmalıdır. Herkesin eşit şartlarda ve sürede katılımını sağlamalıdır. Tartışmadan çıkarılabilecek sonuçlar öğretmen tarafından ortaya konulmalıdır. Öğrencilerin konuyu anlamaları bakımından en etkili metodlardan biridir. Demokratik bir ortamda yapıldığından öğrencileri gelecek yaşamda demokratik toplumun tartışmalarına hazırlar. Öğrencileri kendilerini ifade etmede özgür bir ortam sağlar.

Tartışma Metodunu Kullanan Teknikler Münazara Sempozyum Panel Kollekyum(Zıt panel) Forum Kısa süreli tartışma grupları(vızıltı grupları) Açık oturum Beyin veya buluş fırtınası Büyük grup tarışması Fikir taraması Seminer