Sebep Sonuç İlişkileri. Sebep sonuç ilişkilerini belirleme gerek günlük düşünmelerimizde gerekse bilimsel düşünmede önemli bir yere sahiptir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
Advertisements

İŞ İZNİ SİSTEMİ (Work Permit)
DÜNYANIN ŞEKLİ ve HAREKETLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
(BELİRTEÇ) ZARF.
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL OKULU
CÜMLE ÇEŞİTLERİ.
MADDE VE ATOM.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Eğitim Destek Sistemi A.İ.İ.T Dersi
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SÖZCÜK GRUPLARI.
Fiiller …Egitimhane.com….
EDATLAR{İLGEÇLER} Tek başına anlamı olmayan,sözcükler arasında anlam ilişkisi kuran sözcüklere edat{ilgeç}denir.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 25 Aralık 2009 Cuma Aşağıdaki şekillerden hangisi.
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Test Driven Development (TDD) Nedir?
SORULAR.
Bilesin Dedim Hiç sevmedim seni şehir, hiç ama hiç. Ne ışıklarını, ne gökyüzünü, ne yağmurunu, gökkuşağını bile.
HERKESİN AİLESİ FARKLIDIR 
KÜÇÜK KAPLUMBAĞA.
4.Sınıf Türkçe Dersi Hazırlayan: Ayşe Adıgüzel
Dünyamızı tanıyalım.
Fiiller.
Soru Cevap.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Mantığın Temel Kavramları
SINAV ÖNCESİ NE YAPMALIYIZ?.  Sınavdan önceki gün rutinin dışına çıkmamaya özen gösterin.  Düzenli bir şekilde uyuyun.  Kafeinli içecekler tüketmemeye.
Mesajların Netleştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Koşullu İfadeler. Koşullu ifadeler, koşul ve önerme cümlelerinden oluşan ifadelerdir. Koşullu ifadeler “e ğ er” sözü içerirler.
6. DUYUSAL DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN SKALALAR
Nesne Yönelimli Programlama
Çıkarımların Onarılması. Bazı durumlarda bir çıkarımı oluşturan öncüllerden bazıları gereksiz olabilmektedir. Bazı durumlarda ise çıkarımda bulunması.
Çıkarımların Geçerlik ve Kabul Edilebilirliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.
Analoji Yoluyla Çıkarımda Bulunma. Analoji benzetme demektir. Analoji yoluyla karar vermede iki durumun benzer özellikleri belirlenerek bir sonuca ulaşılmaya.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
Bağımlı ve Bağımsız Öncüller. Bazı durumlarda bir çıkarımda birbirine ba ğ ımlı ve ba ğ ımsız olan öncüller bir arada kullanılmaktadır.
Nasıl Kullanmalıyım?.
AÇIKLAYICI VE DESTEKLEYİCİ
Genellemeler. Önermeler çeşitli derecelerde genelleme ifadesi içerebilir:  Tümü  Hemen hemen hepsi  Ço ğ u  Bazıları  Birkaçı  Çok azı.
Gizli Önermeler. Yaşamımız boyunca aldı ğ ımız birçok mesajın içinde bizi ikna etmek üzere gizlenmiş olan mesajlar bulunur. Gizlenmiş olan mesajların.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
Sahte Çürütme. Çürütme, bir önerinin do ğ ru olmadı ğ ını ortaya koymaktır. Ancak bazı durumlarda insanlar önerinin yanlışlı ğ ını ispatlama yerine öneriyi.
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.

SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
ŞERAFETTİN AYDEMİR Külter ve Turizm Bakanlığı(Strateji Geliştirme Başkanlığı) Tel
Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A- Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Microsoft Mouse Mischief'i Edinin
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
Yüzdeler Tam kısmı sıfır, kesir kısmı iki basamaklı ondalık kesirleri yüzde birimi kullanarak ta yazılabilir. Yüzde sembolü “ % “ şeklindedir. Ayşe, seviye.
Ka y kay.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
İnternet Programcılığı II
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
TEST.
Sunum transkripti:

Sebep Sonuç İlişkileri

Sebep sonuç ilişkilerini belirleme gerek günlük düşünmelerimizde gerekse bilimsel düşünmede önemli bir yere sahiptir.

Aşa ğ ıdaki ifadeler sebep sonuç ilişkilerine örnektir:  Dünya’nın çekim gücü Ay’ın yörüngede kalmasına sebep olur.  Vize ve final sınavlarından başarısız olman dersi tekrar almana sebep olur.

Sebep sonuç ilişkisi içeren çıkarımların incelenmesinde sebep ile belirtilen sonuç arasında gerçekten ba ğ lantı olup olmadı ğ ı sorgulanmalıdır.

Örne ğ in “Ahmet dün gece köpe ğ i havladı ğ ı için uyandı” sonuç önermesinin do ğ ru olabilmesi için köpek Ahmet’in gerçekten ve sadece köpek havlaması sebebiyle uyanmış olması gerekmektedir.

Bu durumda çıkarımın başka önermelerle desteklenmesi gerekmektedir: Dün gece Ahmet’in köpe ğ i havladı. Ahmet’in köpe ğ i Ahmet’in uyudu ğ u yere yakındı. O sırada etrafta başka gürültü yoktu. Köpe ğ i havlamadan hemen önce Ahmet derin bir uykudaydı.

Sebep sonuç ilişkisi içeren çıkarımların test edilmesinde bazı durumlarda ise sebebin gerçekte olmamış olsaydı sonucun ne olaca ğ ının test edilmesi gerekmektedir.

Aşa ğ ıdaki örnekte sonucun sebeple olan ilişkisi test edilmeden karara varılmaktadır: -Arkadaşım sivrisinekleri kovması için evinin balkonuna papatya dikmiş. -Peki, işe yaramış mı? -Evet. Balkonuna hiç sivrisinek gelmiyormuş. -Peki, önceden evinin orada sivrisinekler var mıymış? -Bilmiyorum daha yeni taşındı. Taşınır taşınmaz papatya dikmiş işte.

Aşa ğ ıdaki sebep sonuç ilişkilerini de ğ erlendiriniz:  Ayşe araç kullanırken dikkatsiz davrandı ve kaza yaptı.  Laboratuvardaki oksijen gazı yangına sebep oldu.