BİR KAHRAMAN DOĞUYOR KONU KAZANIP TESTİ-2014-2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kazanım: 5. Atatürk’ün fikir hayatının oluşumunda etki eden Selanik Manastır,Sofya İstanbul şehirlerindeki ortamın rolünü fark eder.
Advertisements

GENELGELER VE KONGRELER
Özboyacı İlköğretim Okulu
KURTULUŞTAN KURULUŞA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ ÜN GİTTİĞİ OKULLAR
“BİR KAHRAMAN DOĞUYOR” BATIYA ERKEN AÇILAN KENT SELANİK
BÜYÜK ASKERİ DEHA: MUSTAFA KEMAL.
Sofya Manastır İstanbul Selanik Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
I. DÜNYA SAVAŞI’NIN NEDENLERİ SAVAŞIN BAŞLAMASI
20. YÜZYIL BAŞLARINDA OSMANLI DEVLETİ.
Atatürk’ün Hayatı 1881’de Selanik’te doğdu.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER

ATATÜRK’ÜN HAYATI.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
ATATÜRK Burak Doğutaş B.
ATATÜRKÇÜLÜK.
ATATÜRK ( ).
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
I.Dünya Savaşı Öncesi ve Savaş Dönemi Sorular
1.ÜNİTE BİR KAHRAMAN DOĞUYOR ÖZET
Cepheden Cepheye Mustafa Kemal
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ BİREY DERSANELERİ.
1.ÜNİTE 1881’DEN 1919’A MUSTAFA KEMAL
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
ATATÜRK'ÜN HAYATI.
TC İNKİLAP TARİH.
ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI
MUSTAFA KEMAL LİDERLİK YOLUNDA
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
ATATÜRK’ÜN GÖREV ALDIĞI SAVAŞLAR
MİLLİ MÜCADELE.
ATATÜRK VE MİLLİ MÜCADELE CEPHELER
ATATÜRKÜN ÖĞRENİM HAYATI
ATATÜRK VE CUMHURİYET. BEN İLYAS ÖZTÜRK SİLKAR İLKÖĞRETİM OKULU 3.SINIF ÖĞRENCİSİYİM.
T.C İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK TEST-1
TOPRAKLARIMIZIN PAYLAŞILMASI
1)31 Mart Ayaklanması’nı bastıran buna bu adı mustafa kemal vermiştir. HAREKET ORDUSU.
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, 19 Mayıs 1881 yılında, Selanik'te Kocakasım Mahallesi, Islahhane Caddesi'ndeki üç katlı pembe.
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal’in Şehirleri
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / 19. Yüzyılın Sonlarında Osmanlı Devleti
DÖRT ŞEHİR VE MUSTAFA KEMAL
ATATÜRK’ÜN YAPTIĞI HİZMETLER
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
ATATÜRK’ÜN OKUDUĞU OKULLAR
I.BALKAN SAVAŞI.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
Mustafa KEMAL’İN Çocukluğu Ve Eğİtİm HayatI
ATATÜRKÇÜLÜK TANIMI HEDEFLERİ NİTELİKLERİ.
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
TRABLUSGARP VE BALKAN SAVA Ş LARI AFYONKARAH İ SAR NASUF TANRIVERDİ.
10 KASIM 1938.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Mustafa, 1881 yılında Selanik'te dünyaya geldi.
Atatürk, 19 Mayıs 1881 yılında o yıllarda Osmanlı Devleti’ne ba ğ lı olan, ş uanda Yunanistan’a ba ğ lı Selanik kentinde bu evde do ğ du.
Mustafa Kemal Atatürk 1881 yılında Koca Kasım Mahallesi, Islahhane Caddesi’ndeki pembe boyalı 2 katlı bir evde do ğ mu ş tur.Ve 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe.
ataturkun hayatı slayt
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK  Mustafa Kemal Atatürk, 1881’de Selanik’te dünyaya geldi. Annesinin adı  Zübeyde Hanım, babasının adı ise  Ali Rıza Efendi’dir. İlkokulu,
KAZANIMLAR 6. Atatürk’ün 1919’a kadar bulunduğu görevler ve yaptığı hizmetleri üstlendiği Milli Mücadele liderliği açısından değerlendirir.
Sunum transkripti:

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR KONU KAZANIP TESTİ-2014-2015

Mustafa Kemal’in dünyaya geldiği 19 Mustafa Kemal’in dünyaya geldiği 19. yüzyılın son çeyreğinde Osmanlı İmparatorluğu Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarındaki egemenlik alanlarının güvenliğini sağlamanın yanı sıra , siyasal sınırlarını korumak ve iç ayaklanmalarla başa çıkmak ile uğraşıyordu. Buna göre yaşanılan durum ile ilgili, Osmanlı Devleti dağılma sürecine girmiştir. Mustafa Kemal, siyasi sorunların yaşandığı bir dönemde dünyaya gelmiştir. Osmanlı merkezi otoritesi sarsılmıştır. ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir? A- Yalnız I B- I ve II C- II ve III D- I, II ve III

SELANİK I Numaralanmış şehirlerin hangisinde Mustafa Kemal’in öğrenim gördüğü söylenemez? A- I B- II C- III D- IV MANASTIR II SOFYA III İSTANBUL IV

1-Milli Mücadele hareketini organize ettim. 2. Milli egemenliğin gerçekleşmesi için çalıştım. 3. Türkiye’nin çağdaşlaşmasına öncülük ettim. 4.Yurtta sulh, dünyada sulh ilkesini savundum. Atatürk’ün bu tutum ve faaliyetlerinin, onun kişisel özellikleri ile ilişki aşağıdaki seçeneklerin hangisinde en uygun şekilde gösterilmiştir? 1 2 3 4 A LİDERLİK DEMOKRATLIK İNKILAPÇILIK BARIŞÇILIK B C DEMOKRATİK D

Atatürk’ün fikri zenginliğinin ve ufkunun gelişmesinde dünyaya geldiği ve çocukluğunu geçirdiği Selanik şehrinin önemli katkıları olmuştur. Bu durum Selanik’in , Türk, Sırp, Bulgar, Yahudi, Ermeni ve Rumların birlikte yaşadığı bir şehir olması Avrupa ve İstanbul ile kolay iletişim kurabilecek bir konumda olması. Meşrutiyet düşüncesini savunan aydınların örgütlendiği bir bölge olması Özelliklerinden hangilerinin katkı sağladığı ileri sürülebilir? A- I ve II B- I ve III C- II ve III D- I , II ve III

Mustafa Kemal Harp Okulu ve Harp Akademisi’nde eğitim gördüğü dönemde aydın bir subay olarak tanınmıştır. Mustafa Kemal’in aşağıdaki özelliklerinden hangisinin bu nitelemenin yapılmasında daha etkili olduğu savunulabilir? A- Askerlik bilgisinin ve yeteneğinin B-Birleştirme ve bütünleştirme gücünün. C-Vatan ve millet sevgisiyle dolu olmasının D-Ülke sorunları ile ilgilenip düşüncelerini cesaretle ifade etmesinin

A- ASKERİ DEHA MUSTAFA KEMAL B- BİR KAHRAMAN DOĞUYOR. Mustafa Kemal Trablusgarp, Balkan, Birinci Dünya ve Kurtuluş Savaşlarında çeşitli görevler üstlenmiştir. Bu durum öncelikle aşağıdaki nitelemelerden hangisi ile ifade edilebilir? A- ASKERİ DEHA MUSTAFA KEMAL B- BİR KAHRAMAN DOĞUYOR. C- CEPHEDEN CEPHEYE MUSTAFA KEMAL. D-YA İSTİKLAL YA ÖLÜM !

A- HİCAZ B- SURİYE C-ÇANAKKALE D-KAFKASYA Öğrencinin konuşmasında boş bırakılan yerlere Aşağıdakilerden hangisi getirilemez? Mustafa Kemal Paşa, Birinci Dünya Savaşı’nda …………….,………….ve ……………………cephelerde görev yapmıştır.

Görev aldığı tüm cephelerde önemli başarılar kazanmıştır. 31 Mart Olayı adı verilen meşrutiyete yönelik ayaklanmayı bastırmıştır. Görev aldığı tüm cephelerde önemli başarılar kazanmıştır. Gönüllü olarak katıldığı Trablusgarp Savaşı’nda yerli halkı İtalyanlara karşı başarıyla örgütlemiştir. Öğrencilerin verdiği bilgiler doğrultusunda Mustafa Kemal’in aşağıdaki özelliklerinden Hangisi ilişkilendirilemez? A- Lider ve teşkilatçı olması B- İleri görüşlü olması C- Askerlik bilgi ve yeteneğine sahip olması D- Ülkesini karşılıksız sevmesi

MUSTAFA KEMAL’İN EĞİTİM GÖRDÜĞÜ OKULLAR ? Şemsi Efendi Okulu Manastır Askeri İdadisi İstanbul Harp Okulu Verilen şemada « ? « ile gösterilen bölüme aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A- MAHALLE MEKTEBİ B- SELANİK ASKERİ RÜŞTÜYESİ C -MİLLET MEKTEPLERİ D- İSTANBUL HARP AKADEMİSİ

Bu gelişmeler aşağıdakilerden hangisine kanıt olarak gösterilemez? Fransız İhtilali Balkanlarda ayrılıkçı fikirlerin yayılmasına yol açınca Osmanlı aydınları Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük gibi düşünce akımlarını savunmaya başladılar. Bu gelişmeler aşağıdakilerden hangisine kanıt olarak gösterilemez? A- Düşünce akımlarının hedefe ulaştığına. B- Osmanlı ülkesinde toplumsal bağların zayıfladığına. C- Fransız İhtilali’nin Osmanlı toplumunu etkilediğine D- Osmanlı aydınlarının devletin parçalanmasını engellemek için çareler aradıklarına.

? Yabancı yazarları ,Fransız gazeteleri takip etmesi Dünyadaki gelişmeleri yakından izlemesi Öğrenim hayatı boyunca bir çok eser okuması Akıl ve bilimi esas alan bir bakış açısı kazanması Askeri ve siyasi görevlerde başarılı olması ? Mustafa Kemal’in faaliyetleri ve bunların sonuçları ile ilgili eşleştirme tablosunda « ? « İle gösterilen yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygun olmaz? A- Eğitimini askeri okullarda tamamlaması B- Olumsuz koşullar altında dahi Türk milleti arasında birlik ve beraberliği sağlaması C- Milli Mücadelenin lideri olarak kabul edilmesi D- Türk milletinin haklarını başarıyla koruyabilmesi

HAZIRLAYAN; M.Bekir Cankara İLETİŞİM; b.cankara@hotmail.com TWİTTER; @CankaraBekir FACEBOOK; Bekr Muhammed Bekir Cankr