BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
ANTROPOLOJİ.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Olumlu düşünmek ve yaşamak, zannedildiği gibi; hayatı toz pembe görmek, karşılaşılan her kötü durumdan, güzel neticeler çıkararak, mutlu olma yollarını.
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Analitik Eğitim Felsefesi
DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
Estetik ZKÜ Estetik Ders Notları Mustafa Eyriboyun.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
SANAT TARİHİ.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
SANAT EĞİTİMİ.
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
SANAT FELSEFESİ.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Tarihin Belirleyicisi Olarak Ulusların Karekterinin Rolü
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
Sosyal Politika Araştırmalarında Nitel Yaklaşım
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
TOPLUMSAL BİR BİLİM OLARAK SOSYOLOJİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
TAKIM SARGINLIĞI.
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
İKNA SÜRECİ.
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Sunum transkripti:

BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU

Spor, yaşamın bir parçası olarak gerçek ve sosyal hayatın doğallığı ile ilgilidir ve amacı kendisinde olan bir eylemdir. Çünkü sosyal hayatın temelinde duygular ve coğrafyanın dünyası bulunur.

Spor sayesinde sosyo-kültürel kişiliğe bürünen insan, uyarılarak yüksek seviye olan kültür düzeyine ulaşır.

Spor dünyası, doğa-kültür-kişilik arasındaki ilişkilerle üçgen bir bağ meydana getirir.

Spor, kendi içinde şahsına giren tanımlama gruplarını, açıklığa kavuşturmaktadır.

sporu üçlü seviye modeli ile tanımlarsak

Birincisi, sporun kendi içinde geleceğini belirleyen, yapısal özellikleri birleştirir.

İkincisi, kendi sahasına giren kavramları tanımlar ve ideal sporu ortaya koyar.

Üçüncüsü, sporun dışında olan, motive edici unsurların sınırlarını çizer.

Ayrıca Üçlü seviye modeli, sporu anlamaya yararlı terimlerin bir ürünüdür.

Birincisi, insan her şeyden önce doğanın geçirmekte olduğu tarihi evrimselleşme sürecine bağlı olarak, organizmasının değişime uğraması ile hareket kavramlarının ön koşulları oluşur.

İkincisi, insan varlığının her aşamasında, kişilik ve karşılıklı ilişkileri sağlam bir temele oturtularak, böylece toplum olmaya doğru adım atar.

Üçüncü olarak da insan sadece kendi demokratik haklarını kullanan bir varlık değil, aynı zamanda ihtiyaçlarını gideren bir varlıktır.

Spor dünyası, zincirin birbirine bağlanmış halkaları gibidir. Sporda multi disipliner ilişkiler her zaman, insanda varolan hayali dışa yansıtır ve dünyamızı çeşitlendirir.

Spor kendi dünyası ve çevresiyle bir bütünlük sağlamasına rağmen, istenen ortak faydalar ve özel uygulama biçimleri itibariyle çok değişkenlik gösterir.

Günümüzde, yalnız ve mahcup kalmış, ikinci plana atılmış insan spor dünyası ile yeniden filizlenmektedir..

Spor aleminin yalnız kalmışlığı, bizim düşüncelerimizin bir ürünü ve kasıtlı yarattığımız bir dünyadır.

Spor Temelde bize ve yaşantımıza hizmet etmesi için vardır. Bizim, şekillendirmemize ve mutlak hakimiyetimize bağlı olarak varlığını sürdürmektedir.

Spor, yaşamın bir parçası olarak gerçek ve sosyal hayatın doğallığı ile ilgilidir ve amacı kendisinde olan bir eylemdir.

Spor,görüntü olarak hoş olmayabilir, ama spor neşe ve mutluluk kaynağıdır. Deneyimler, spor başarılarını kamçılar.

Özellikle tekli oyunlarda, dayanılmaz bir şekilde duygu, düşünce ve hareketi ateşleyerek görevini yerine getirir. Bu nedenle, sporu engellemek değil, hareketleri tekrarlamak kuvvetlendirir.

Hareket oyunu olarak spor dalları, fonksiyon, hareket ve hayat sürecine dayanır. Bu süreç, tüm farklılıkların ve sporu belirleyici üniteyi oluşturmak için, mücadele eden çeşitli kültürler üzerinde yükselmektedir.

İnsanın büyük biyolojik yapısı sürecinin, sosyal ve kültürel faktörlerin ruh durumu ve motive hali kadar, etkili olduğu iddia edilmektedir.

Modern sporda başarı arttıkça, gözden düşme, suçlama, saldırgan davranışlar gibi büyük sonuçlar meydana gelir.

Spor, çatışan fikirler üzerine değil, saf, temiz düşünceler ve deneysel bilgiler üzerine kurulur.

Spor dünyası, engeller üzerine kurulan bir köprü değildir.

Modern toplumun bir ürünü olarak spor, özellikle 21. yüzyılda kazanmış olduğu yönleri ile sosyolojik açıdan çok farklı bir yerde durmakta ve yeni ve özgün bir ürün olarak karşımıza çıkmaktadır.

Spor çağımızın modern toplumlarında kültürel ve refah düzeylerinin bir göstergesi olarak anlam kazanan ve sosyal hayatın tüm yönlerini etkileyen önemli bir sosyal olgudur.

Spor evrensel kültürün bir parçası, dünyada dili, ırkı, dini farklı insanları birleştiren önemli bir vasıtadır.

Spor, bir yaşam tarzıdır. Kendi dünyası içinde mutlak hakimmiş gibi göstermek doğru değildir.

Spor, rekabetin kurallar içinde gelişmesi, izleyicilere zevk ve neşe vermesi açısındanda Önemlidir.

Sporu korumanın en önemli yolu, onu istikrarsızlığa iten ve dıştan gelen baskıları etkisiz kılmak için spor dünyasının bilinçlenmesine ve yek vücut olmasına bağlıdır.

Sporla Kendini Gerçekleştirebilirsin

Sporu tatlı bir rekabet içerisinde yaşam tarzına dönüştürmek insanlığın gelişimine önemli katkılar sağlayacaktır.

Teşekkürler