Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi. Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
Advertisements

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
Kazanım 1. Görsel materyalleri ve verileri kullanarak dünyada nüfus ve ekonomik faaliyetlerin dağılışının nedenleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
Sanayi kentleri ve gelişimi
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
ÜRETTİKLERİMİZ.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
DÖRTLÜ DÖNGÜ MODEL İ Ramazan TAŞ Turgut Özal Üniversitesi Mayıs 2012 * Ankara ULUSLARARASI KOB İ KONGRES İ.
Akran destekli öğrenme
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
Sosyal Bilgiler GÖÇÜN NEDEN VE SONUÇLARI
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FELSEFE ÖĞRETMENLİĞİ TOPLUM VE SOSYOLOJİ (ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ) DERS SORUMLUSU: YRD. DOÇ. DR.
KÜRESELLEŞME VE DEĞİŞEN DÜNYA
İngiltere’de Eğitimin Kısa Tarihi. Avrupa’da kurumsal anlamda e ğ itimin Ortaça ğ boyunca elitist bir karakter sergiledi ğ i görülmektedir. Uzun yıllar.
Türklerde Eğitimin Kısa Tarihi. İ slamiyeti kabul etmeden önce Türk toplulukları göçebe ve yarı göçebe biçimde yaşamlarını sürdürmekteydi.
Eğitimin ve Toplum.
EĞITIM VE KÜLTÜR. Bireylerin toplum için hazırlanmasında şüphesiz kültür aktarımının önemli bir yeri bulunmaktadır.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
Kalkolitik Çağ Neolitik Çağ’ın sonuna doğru ölülerin evlerin tabanına gömülmesi adeti ortadan kalkmış ve ölüler yerleşim yerlerinin dışına gömülmeye başlanmıştır.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
Sosyal Güvenlik Hukuku 1. Ders
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
KÜRESEL TİCARET.
SSCB’NIN KURULUŞU VE BOLŞEVİK İHTİLALİ
Hazırlık: Orta Çağ Avrupa’sı bugünkü kalkınmışlık düzeyini nasıl Başarmış olabilir ? Araştırınız Rönesans ve reform hareketleriyle din adamlarının ülke.
SOSYAL VE EKONOMİK YAŞAM
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
21. YY Eğitimi. Nedir? Nereden kaynaklanmaktadır? Niçin başvurulur? Nasıl önlenir? Terörizmden neden korkarız?
EKONOMİK FAALİYETLER BİLGİN AVCI.
Bölüm 45 Ekonomik Hayattaki Konjonktürel Dalgalanmalar
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nedenleri ve Sonuçları İle Göç
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
BİLGİ YÖNETİMİ.
REFAH DEVLETİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK KENT VE KENTLİLİK
UZUN -KISA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
16.BÖLÜM KÜLTÜR VE MEDENİYET
OSMANLI KURULUŞ.  Osmanlı Devleti’nin Doğuşu  Malazgirt Savaşı’ndan sonra birçok Türk boyu ile beraber Anadolu’ya gelen Kayılar, Türkiye  Selçuklu.
Sunum transkripti:

Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi

Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan alt parçaların toplamına verilen isimdir. Oldukça yaygın olarak kullanılan “e ğ itim sistemi” ise e ğ itim kurumları, ö ğ retim programları, kurallar, ürün de ğ erlendirme çalışmaları gibi çeşitli ögelerden oluşmaktadır.

Bugün bir sistem olarak görülen ve karmaşık bir yapı arz eden e ğ itim işi, tarih boyunca günümüzdeki durumuna gelene kadar birçok aşama göstermiştir.

Sosyologlar temel ekonomik faaliyetleri temele alarak insan topluluklarını avcı toplayıcı, tarım, sanayi ve bilgi toplumu olarak sınıflandırmaktadır.

E ğ itim tarihi incelendi ğ inde toplumlarda yürütülen ekonomik faaliyetlerle e ğ itim uygulamaları arasında güçlü bir ilişkinin varlı ğ ı görülmektedir.

Avcı toplayıcı olan toplumlarda en temel bazı eşyaların haricinde bir üretim faaliyeti yürütülmemektedir. Bu toplumlar geçimlerini avlanarak ve do ğ ada buldukları nesneleri toplayarak sa ğ lamaktadır.

Avcı toplayıcı toplumlarda kurumsallaşmış bir e ğ itim sisteminden söz etmek olanaksızdır. Bu dönemde daha çok usta çırak ilişkisi içinde yürütülen e ğ itim işi, toplumun bilgi birikimini ve kültürünü sonraki nesillere aktarmak olarak algılanmaktadır.

Tarım dönemine geçen topluluklar artık yerleşik hayatı benimsemektedir. Bu dönemde temel ekonomik faaliyetler tarım ve hayvancılıktır.

Tarım toplumlarında e ğ itim kurumlarının ortaya çıkmaya başladı ğ ı görülmektedir. Bu kurumlar daha çok dini grupların ve kurumların kontrolündedir. Din adamları aynı zamanda e ğ itimcidir. Ancak henüz e ğ itim elitist bir niteliktedir. Zorunlu yaygın e ğ itim gibi bir uygulamaya rastlanmamaktadır.

Tarım toplumlarında toplumun ihtiyaçları do ğ rultusunda mesleki teknik e ğ itim, askeri e ğ itim, din e ğ itimi gibi farklı alanlarda e ğ itim veren kurum ya da kişiler bulunmaktadır. Mesleki teknik e ğ itimin daha çok usta çırak ilişkisi içinde verildi ğ i görülür.

Sanayi dönemi toplumlarında temel ekonomik faaliyet üretime kaymıştır. Kurulan fabrikalar ve makineleşme ile birlikte her alanda artan üretim bu dönemin karakteristik özelli ğ idir. Bu dönemde teknik işlerle u ğ raşan mühendis, tekniker, işçi gibi meslekler ortaya çıkmıştır.

Sanayileşme döneminde ekonominin ihtiyaç duydu ğ u insan gücünün yetiştirilmesi öne çıktı ğ ından e ğ itim uygulamaları bu do ğ rultuda gelişmiştir. Bu dönemde günümüzde benzerlerine rastladı ğ ımız örgün e ğ itim kurumları ortaya çıkmış, e ğ itim yaygınlaşarak giderek artan sürelerle zorunlu hale getirilmiştir.

Sanayi sonrası dönem bazı sosyologlarca bilgi toplumu olarak adlandırılmaktadır. Bilgi toplumunda temel ekonomik sektörler hizmet ve bilgi yo ğ un sektörleridir. Araştırma geliştirme çalışmaları bu dönemin karakteristik faaliyetlerindendir.

Bilgi toplumlarında bilginin işlenmesiyle ilgili artan talep sanayi döneminde temelleri atılmış olan e ğ itim kurumlarının sorgulanmasını beraberinde getirmiştir.

Sanayi sonrası dönemde sanayi döneminin özelliklerini koruyan ya da korumaya çalışan e ğ itim sistemi sorgulanmaya başlanmıştır. Bilgi toplumu dönemi, bireylerin ö ğ renmesinde örgün e ğ itim kurumlarının rolünün azaldı ğ ı, iletişim araçları yoluyla yapılan ö ğ renmelerin ö ğ renmede önemli paya sahip olmaya başladı ğ ı bir dönemdir.