BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM TARİHÇESİ ve BİLSEM EĞİTİM MODELİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yöneltme/Yerleştirme
ALANYA BİLİM ve SANAT MERKEZİ (BİLSEM)
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
Probleme Dayalı Öğrenme
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
TANILAMA.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BİLİM SANAT MERKEZLERİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ (BİLSEM) NEDİR? Bilim ve Sanat Merkezi, örgün eğitim kurumlarına devam eden ve zihinsel alan, resim veya müzik alanında özel yetenekli.
Sunum transkripti:

BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI "Burada hiçbir balık uçmaya, hiçbir kuş da yüzmeye zorlanamaz."

BİLİM ve SANAT MERKEZİ PROGRAMLAR ETKİNLİKLER UYGULAMALAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRME ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME PROJE ETKİNLİKLER BİREYSEL ETKİNLİKLER GRUP EĞİTİMİ SOSYAL FAALİYETLER KURUM DIŞI UYGULAMALAR UYGULAMALAR ATÖLYE ÇALIŞMALARI KULÜP ÇALIŞMALARI KAMPLAR ORGANİZASYONLAR BİLİM ve SANAT MERKEZİ

Program İlkeleri Programlar, öğrenci merkezli ve disiplinler arası yapıda hazırlanır. Programlar, lider ve/veya danışman öğretmenlerin rehberliğinde bireysel öğrenmeye uygun olarak hazırlanır. Programlar, öğrencilerin etkin problem çözme, karar verme ve yaratıcılık gibi yetişkinlik dönemlerinde ihtiyaç duyacakları üst düzey zihinsel, sosyal, kişisel ve akademik becerileri kazanmalarını sağlayacak şekilde hazırlanır. Planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları öğrencilerin, yaparak yaşayarak öğrenen, üreten, sorun çözen, yaratıcı düşünebilen, çevresi ile iletişim kurabilen, bilimsel araştırma ve buluş yapabilen bireyler olarak yetiştirilmeleri sağlanacak şekilde yürütülür.

Program İlkeleri Özel yetenekleri geliştirmeye yönelik programlar, disiplinler ve disiplinler arası yaklaşımlar dikkate alınarak herhangi bir disiplinde derinlemesine veya kapsamı genişletilecek ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazandırma amacıyla hazırlanır. Eğitim programları hazırlanırken üst bilişsel düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayan etkinliklerin planlanmasına ve uygulamasına dikkat edilir. Uygulanacak programların süreleri, öğrencilerin performansları doğrultusunda belirlenir. Uygulanacak eğitim programlarının her aşamasında değerler eğitimine yer verilir.

PROGRAMLAR BİLSEM programlarının birincisidir. UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM programlarının birincisidir. 40 ders saati ve iki aylık süreyi geçmeyecek şekilde uygulanır. Veli, öğretmen, öğrenci herkesin birbirini anlamaya çalıştığı, ortak bir dil oluşturulmaya çalışıldığı aşamadır. Tamamen öğrencileri tanımaya yönelik etkinlikler planlanmakta ve uygulanmaktadır. Kurumun misyonu, vizyonu, ilke ve değerleri etkinliklere katılanlara aktarılmaktadır. Uyum programı sonunda, Veli-Öğrenci-BİLSEM bütünleşerek, ortak amaçlara doğru ilerleyebilecek duruma gelmektedir.

PROGRAMLAR BİLSEM Eğitim programlarının ikincisi ve aslında temelidir. UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM Eğitim programlarının ikincisi ve aslında temelidir. Destek eğitim programı ilkokul düzeyinde başladığında haftalık 6 ders saati, ortaokul düzeyinde başladığında ise haftalık 8 ders saati olacak şekilde 1 yıl olarak uygulanmaktadır. Destek eğitimi sonunda öğrencilerin kendisini, akranlarını, ailesini ve toplumu tanıyıp üst düzeyde iletişim kurabilen, kendi öğrenme stilini tespit eden ve farklı öğrenme stratejilerini kullanabilen, ekip çalışmasına yatkın ve ekip içerisindeki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilen, liderlik davranışları gelişmiş, bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayan ve uygun tekniklerle problemlere çözüm bulabilen, bilim insanında olması gereken çalışma disiplinine sahip bireyler olarak yetişmesi amaçlanmaktadır.

PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Destek Eğitim Programında öğrencinin duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimine yönelik aşağıdaki modüller çeşitli alanlarla ilişkilendirilerek uygulanır. Modüller İlişkilendirilecek Alanlar İletişim Becerileri Fen Bilimleri Grupla Çalışma Teknikleri Matematik Öğrenme Becerileri Türkçe Problem Çözme Teknikleri Sosyal Bilimler Bilimsel Araştırma Teknikleri Yabancı Dil Girişimcilik Bilişim Teknolojileri Eleştirel Düşünme Teknoloji Ve Tasarım Yaratıcı Düşünme Görsel Sanatlar Karar Verme Müzik Kaynakları Etkin Kullanma  

PROGRAMLAR BİLSEM eğitim programlarının üçüncüsüdür. UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM eğitim programlarının üçüncüsüdür. Bireysel yetenekleri fark ettirici program kapsamında bir öğrenci, en az 2 en fazla 4 alanda eğitime devam etmektedir. Bu program bir alandan haftada 4 saat, toplam 8 ders saati olacak şekilde 2 yıl boyunca uygulanmaktadır. Bu programda temel amaç, BİLSEM’ e soyut ve genel bir zihinsel yetenek tanısıyla gelen öğrencinin yetenekli olması muhtemel tüm disiplinleri öğrenciye tanıtmaktır.

PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Bu program sürecinde öğrencinin disipline olan ilgisi, öğrenme hızı, merakı, alanda derinlemesine bilgi isteği, yaşamsal süreçlerdeki problemleri alana taşıyarak çözüm bulma girişimleri gibi özelliklerini gözlemlemeye yönelik etkinlikler planlanmakta ve uygulanmaktadır. Uygulanan program sonunda öğrencilerden elde edilen bulgular, Öğretmenler Kurulunda değerlendirilerek her öğrencinin özel yetenek alanı ve/veya alanları belirlenmektedir.

PROGRAMLAR BİLSEM Programlarının dördüncüsüdür. UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM Programlarının dördüncüsüdür. Özel Yetenekleri Geliştirme Programı bir alandan haftada 4 saat olmak üzere 2 yılı geçmeyecek şekilde uygulanmaktadır. Bu programda, BİLSEM’ e soyut ve genel bir zihinsel yetenekle gelen öğrencinin yeteneğinin performansa dönüştüğü özel alan artık tespit edilmiş durumdadır.

PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Önceki programlar sonucunda öğrencinin yetenekli olduğuna karar verildiği en fazla 2 bilim veya sanat alanında derinlemesine veya ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazandırma amaçlanmaktadır. Belirlenen ve geliştirilmesi amaçlanan özel yetenek alanları şunlardır: Fen Bilimleri Sosyal Bilimler Matematik Müzik Görsel Sanatlar Dil Sanatları

PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Proje üretimi süreci haftalık 1 ile 4 ders saati arasında olacak şekilde uygulanmaktadır. Bu programda, öğrenciler ilgi, yetenek ve tercihlerine göre proje gruplarına ayrılır ve kendi seçtikleri proje üzerinde çalışarak disiplinler arası çalışma ve farklı becerilerin sentezini gerçekleştirmeye yönelik projeler hazırlanır.  Öğrencilerin danışman öğretmenler rehberliğinde kendi seçecekleri projeler doğrultusunda çalışmaları, geliştirdikleri çözüm uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınır. Amaç süreç becerisi kazandırmaktır, buluş yapmak değildir.

Çok üst düzey veya alt düzeyde olan öğrencilere yapılan çalışmalardır. ETKİNLİKLER BİREYSEL ETK. GRUP ETK. SOSYAL FAALİYET KURUM DIŞI UYG Çok üst düzey veya alt düzeyde olan öğrencilere yapılan çalışmalardır. Sosyal ve duygusal gelişim için akranlarıyla birlikte, yetenekleri dikkate alınarak önceden planlanmış etkinliklerdir. Öğrenciler, aile ve toplum önünde yeteneklerin sergilendiği, özgüven gelişimi için sık yapılması gereken faaliyetlerdendir. BİLSEM ,Milli Eğitim Bakanlığı kurumlarından dışa en çok bağımlı olan kurumdur. Dış destek çok önemlidir.

UYGULAMALAR ATÖLYE ÇALIŞ. KULÜP ÇALIŞMA. KAMPLAR ORGANİZASYON Yaratıcılık, problem çözme, bilimsel çalışma, iletişim becerileri gibi birçok özelliklerin gelişmesini sağlar. Psikomotor özellikleri geliştirir. Özgüven sağlar. Malzeme bilgisi artar. Öğrenciler arası işbirliğini artırır. Büyük küçük öğrencilerin bir araya gelmesini sağlar, etkileşim artar, özgüveni en üst düzeye çıkarır, iletişim ortamlarının oluşmasını sağlar… Sosyal gelişim, paylaşım, özgüven gelişimi, birlikte yaşam kültürü oluşturma, öğretmenlerin öğrencileri çok yönlü tanımalarına fırsat verme gibi