Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Stratejik Yönetim Hedefler İşletme Dış Çevre Analizi Felsefesi (Vizyon, Misyon, Kültür) Strateji Üretme ve Uygulama Politika ve Taktikler Geliştirme Dış Çevre Analizi İşletmenin Analizi Sonuçları Değerlendirme Mükemmeliyet Yeniden Düzenleme
Turizm Pazarlama Çevresi Makro Çevre Sektör Çevresi Turizm İşletmesi Faaliyet Çevresi
MAKRO ÇEVRE Demografik Çevre Ekonomik Çevre Siyasal Çevre Eğitim Düzeyi Meslek Cinsiyet, Yaş Evlilik Durumu Ekonomik Çevre Gelir Dağılımı Kişi Başı Gelir Gelir Elde Ediliş Dönemi Maaş ve Ücret Düzeyi Siyasal Çevre Yasalar Siyasi yapı Ülkeler Arası siyasi ilişkiler Siyasal Birleşmeler
MAKRO ÇEVRE Sosyo- Kültürel Çevre Teknolojik Çevre Doğal Çevre Aile Yapısı, Toplumsal Sınıf Dini İnançları Yaşam Stili, Moda Adet, gelenek, görenekleri Teknolojik Çevre İnternet Bilgisayar, TV Kredi Kartı Teknolojik Ürünler Doğal Çevre Deniz, kum, güneş Tarihi kalıntılar Göl, Dağ, nehir, Kayak Flora ve Fauna
SEKTÖR ÇEVRESİ Paydaşlar Tedarik Kaynakları Finansal Kuruluşlar TURİZM İŞLETMESİ Tur Operatörleri Turizme Bağımlı İşletmeler Turizm Bölgesi Yönetimi Seyahat Acenteleri
FAALİYET ÇEVRESİ Turizm İşletmesi Sendikalar Rakipler Müşteriler Ortaklar İş Görenler Sendikalar