Turizm Pazarlaması Çevresi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2.Ünite TURİZM PAZARLAMASI ÇEVRESİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
STRATEJİK YÖNETİMDE DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
12. Stratejik yönetim.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM 9 ÇEVRE MEVZUATI UYGULAMALARI. Mevcut Bilinen Uygulamalar Kirlilik Kontrol Programları Çevresel Sorumluluk Sistemi Tesislerin tasarım, yapım ve.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Pazarlama Çevresi.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Büyüme ve finansal sektör 2017
Büyüme ve finansal sektör
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Kırsal sosyoloji ve çalışma alanları-görevleri Prof. Dr
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Özel İlgi Turizmi Tanımları
KÜLTÜR TURİZMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SOSYAL YAPI İlin Türkiye'deki konumu Edirne haritası Çalışma alanı
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN

Stratejik Yönetim Hedefler İşletme Dış Çevre Analizi Felsefesi (Vizyon, Misyon, Kültür) Strateji Üretme ve Uygulama Politika ve Taktikler Geliştirme Dış Çevre Analizi İşletmenin Analizi Sonuçları Değerlendirme Mükemmeliyet Yeniden Düzenleme

Turizm Pazarlama Çevresi Makro Çevre Sektör Çevresi Turizm İşletmesi Faaliyet Çevresi

MAKRO ÇEVRE Demografik Çevre Ekonomik Çevre Siyasal Çevre Eğitim Düzeyi Meslek Cinsiyet, Yaş Evlilik Durumu Ekonomik Çevre Gelir Dağılımı Kişi Başı Gelir Gelir Elde Ediliş Dönemi Maaş ve Ücret Düzeyi Siyasal Çevre Yasalar Siyasi yapı Ülkeler Arası siyasi ilişkiler Siyasal Birleşmeler

MAKRO ÇEVRE Sosyo- Kültürel Çevre Teknolojik Çevre Doğal Çevre Aile Yapısı, Toplumsal Sınıf Dini İnançları Yaşam Stili, Moda Adet, gelenek, görenekleri Teknolojik Çevre İnternet Bilgisayar, TV Kredi Kartı Teknolojik Ürünler Doğal Çevre Deniz, kum, güneş Tarihi kalıntılar Göl, Dağ, nehir, Kayak Flora ve Fauna

SEKTÖR ÇEVRESİ Paydaşlar Tedarik Kaynakları Finansal Kuruluşlar TURİZM İŞLETMESİ Tur Operatörleri Turizme Bağımlı İşletmeler Turizm Bölgesi Yönetimi Seyahat Acenteleri

FAALİYET ÇEVRESİ Turizm İşletmesi Sendikalar Rakipler Müşteriler Ortaklar İş Görenler Sendikalar