KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Advertisements

MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Algoritma Oluşturma – Açgözlü algoritmalar ve buluşsallar Y. Doç. Yuriy Mishchenko.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Problem Çözme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Problem Çözme Süreci.
21. Yüzyıl becerileri.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Problem Çözme Becerileri
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
PEER SUPPORT TEAM.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Sosyal Kabulün Artırılması
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRENME.
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Klinik Bilgi Sistemleri
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

KISIM 4 Sınıfta Biliş

BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar

Bilgi Birikimi Edinimi Uzman matematikçiler bir problemin ilgili özelliklerini şifrelemek için onun semantik (anlam) yönlerini kullanırlar. Ancak birçok matematik öğrencisi problemlerin altında yatan anlamlarını kavrayamazlar ve bunun yerine sıklıkla problemin şekline –problem sunumlarının söz dizimsel ve yüzeysel özellikleri– bel bağlarlar.

Aritmetik Problem Çözme “Hatalar”ın Bize Öğretebilecekleri Problem Tipolojileri Hepsini Model ile Birlikte Sayma Büyükten Başlayarak Sayma

Dil: Başka Bir Etken Metni Anlama ve Aritmetik Problem Çözme

Cebirde Problem Çözme Cebir Hatalarını Şemalar Açısından Açıklamak Uygun Olmayan Şemalar Kullanmak Hatalı Tahminler Yapmak

Sözlü Problemlerden Denklemler Oluşturmada Genel Hatalar Sözlü Cebir Problemleri Denklemlerden Her Zaman Daha mı Zordur? Cebir ve Aritmetik: Yapay Bir Ayrım mı? Bu bakış açısına sahip olan Carraher ve meslektaşları (ör. Carraher vd., 2006; Carraher, Schliemann & Schwarts, 2007) erken cebir (ayrıca cebirleştirilmiş aritmetik/ algebrafied arithmetic de denilen) olarak adlandırılanı savunmuşlardır.

Matematikte Öz Yeterliliğin Değerlendirilmesi

Bilişsel Psikoloji ve Matematik Öğretimi Matematikteki yöntemsel beceriler ihmal edilmemelidir – güvenilir algoritmalar olmadan problemler çözülemez– fakat bu beceriler bağlantılı kavramsal, yöntemsel ve stratejik bilgi birikimini kapsayan esnek bir bilgi tabanına temellendirilmelidir.

Öğretim İçin Öneriler 1.Matematik, anlama tabanlı bir problem çözme bakış açısıyla öğretilmelidir 2.Öğrencilerin gayri resmi bilgi birikimlerini geliştirin 3.Öğretmenler, matematik problem çözme davranışı için örnekler temin etmelidirler 4.Öğrencilerin çözüm girişimlerinde kullanılan işlemleri dile getirmelerine ve gözlerinde canlandırmalarına yardımcı olun 5.Öğrencilerin hatalarını, onların anlamaları hakkında bilgi kaynakları olarak kullanın 6.Problem türlerinin bir karışımını temin edin 7.Öğrenci güveni ve matematik ile ilgili olumlu tutumlar inşa eden öğretim yöntemleri kullanın 8.Öğretmenler, kendileri uygun matematik beceri düzeylerine sahip olmalıdırlar

Özet Bu bölümün başlıca amacı, matematik öğrenimi ve öğretimi üzerine bilişsel bir bakış açısı tanımlamaktır. Sayma, toplama ve çıkarma gibi aritmetik işlemler üzerine kapsamlı bir araştırma, aritmetikteki başarının giderek düzenlenen bir kavramsal bilgi birikimi edinimine dayandığını göstermektedir. Problemleri çözme yöntemlerinin bu kavramsal bilgi birikimi ile yakından bağlantılı olması gereklidir.