Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
CMS ve LMS.
E-Öğrenme Nedir?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
İŞLETİM SİSTEMİ.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Modül 5 FACEBOOK.
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
EMRE AYDIN.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Uz. Şenay KOCAKOYUN
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Uz. Şenay KOCAKOYUN
YAZILIM 2.Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları.
DOSYA YÖNETİMİ 3. Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
GENEL KAVRAMLAR 1. Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili kuruluştan izin almadan ders çeriğinin tümü ya da bölümleri mekanik, elektronik, fotokopi, manyetik kayıt veya başka şekillerde çoğaltılamaz, basılamaz ve dağıtılamaz. Her hakkı saklıdır © 2014 Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi uzem.neu.edu.truzem.neu.edu.tr Eğitimde Teknoloji Kullanımı Uz. Şenay KOCAKOYUN Distance Learning Center Near East University Nicosia, Northern Cyprus

11. DERS Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Uzaktan Eğitim? E-öğrenme? Çevrimiçi Öğrenme? Çevrimiçi Öğrenme Ortamları? Öğrenme Yönetim Sistemleri?

Uzaktan Eğitim? Aynı zamanda- aynı yerde Farklı zamanda- aynı yerde Aynı zamanda-farklı yerde Farklı zamanda-farklı yerde Mektupla eğitimden.... Web tabanlı eğitime/öğretime olan ilgi son beş yıldır gittikçe artmaktadır.

E-öğrenme? Web kavramına vurgu yapılırken, web-tabanlı, web-dağıtımlı gibi web ortamının kullanımı ile sağlanan öğrenme olarak tanımlanmaktadır.

Çevrimiçi öğrenme ortamı, bir öğrenme ortamının ve varlıklarını ve bunlar arasındaki iletişim ve etkileşimin çevrimiçi olarak gerçekleşmesini sağlayan ortam olarak değerlendirilmektedir. Bu ortamlarda farklı teknolojik araçların kullanılması gerekmektedir.

Çevrimiçi Öğrenme? Öğrenme deneyiminin bazı teknolojilerin kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Çevrimiçi öğrenme genellikle sınıf içi öğretim ortamının elektronik biçimi olarak algılanmaktadır. Çevrimiçi öğrenme, uzaktan eğitimde kaynakların eş zamanlı ve eş zamansız kullanımına imkan sağlayan dağıtım modeli olarak tanımlanmaktadır.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları? Öğrenme ortamı = bireylerin kaynaklardan yararlanarak çıkarımlarda bulunabilmesine ve anlamlı bilgi oluşturabilmesine olanak sağlayan yer olarak tanımlanmaktadır.

Öğrenme Ortamı Bileşenleri (Wasson, 1997, s 573)

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları? Öğrenen hangi öğrenme teorisi göz önününde bulundurulursa bulundurulsun öğrenme ortamının merkezinde yer alan aktif aktörlerden ilkidir. Öğretmen, görev olarak artık bilgi aktaran rolünden çıkıp rehber rolüne bürünmektedir. Araçlar, öğrenme materyali dışında kalan öğrenenin öğrenme sürecini kolaylaştıracak araçlar olarak tanımlanmaktadır. Bilgi kaynakları olarak tanımlanan varlık öğrenme materyali içerisinde (kapsamında) bulunmayan konu ile ilgili bilgi içeren erişebilir kaynaklar şeklinde tanımlanmaktadır.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları? Öğrenme materyali, kitaplardan eğitsel televizyon programlarına, çoklu ortam yazılımlarından benzetimlere kadar geniş bir yelpazede örneklendirilebilecek çeşitliliktedir. Öğrenme ortamı tasarımcısı, öğrenme ortamının (özellikle bilgisayar yazılımları ve web siteleri göz önünde bulundurularak) ve öğrenme ortamı bileşenlerinin tasarlanmasından sorumludur. Sosyal-kültürel alan, öğrencinin yaşadığı ve öğrendiği en geniş alanı temsil etmektedir. Bu alana yer verilmesinin nedeni sosyali tarihsel ve politik bakış açılarının da eğitime etki etmesindendir.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Çevrimiçi Öğrenme Ortamları bir öğrenme ortamında bulunan bileşenlerin çevrimiçi olarak desteklenmesini gerektirmektedir. Çevrimiçi Öğrenme Ortamları öncelikli olarak öğretimin dağıtılması ve iletişimin sağlanması için çeşitli çevrimiçi teknoloji araçlarından yaralanır.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Bileşenleri

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Çevrimiçi Öğrenme Ortamları öğrencinin, öğrenci merkezli paradigmanın önerdiği öğrenme deneyimlerini yaşayabileceği şekilde tasarlanmalıdır. Bu nedenle,öğrenci merkezli öğrenme ortamlarında olduğu gibi çevrimiçi ortamlarında da öğrenen bileşenlerin ortasında yer almaktadır.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları için Yazılımlar Öğrenme Yönetim Sistemleri Çevrimiçi öğrenme ortamını öğrenen ve öğreteni teknik ve sosyal açıdan çevreleyen -sistem- olarak tanımlanmaktadır. Bu sistemin çalışmasını ise yazılımlar gerçekleştirmektedir.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları için Yazılımlar Öğrenme Yönetim Sistemleri Çevrimiçi öğrenme ortamı kavramının bu şekilde doğrudan doğruya yazılımları işaret etmesinin nedeni elektronik ortamda gerçekleştirmek üzere konulan çabaların eninde sonunda öğrenme öğretme süreçlerinin yönetilmesi ile ilgili otomasyon araçlarının ortaya çıkmasıyla sonuçlanacak olmasıdır. Bu otomasyon yazılımları yaygın olarak Öğrenme Yönetim Sistemleri (Learning Management Systems) olarak adlandırılmaktadır.

Çevrimiçi Öğrenme Ortamları için Yazılımlar Öğrenme Yönetim Sistemleri Ozan (2008) makalesinde 50’den fazla açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemini listelemiştir. Genellikle sık kullanılan açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri Moodle, Atutor, eFront, Sakai, OLAT olarak listelenmektedir. Bunlar en çok tercih edilenler arasındadır.

Türkiye’de Üniversitelerin Kullandığı Öğrenme Yönetim Sistemlerine Örnekler

Moodle Moodle, herkesce kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. Moodle açık kaynak kodlu ve ücretsiz bir yazılımdır. Moodle, Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. Moodle açık kaynak kodlu olarak ücretsiz sunulan öğrenme yönetim sistemi yazılımlarından en çok kullanılandır. Şu anda aktif olarak Moodle sürümleri adresinden indirilebilir durumdadır. Moodle resmi sistesinde açıkladığı bilgilere göre 216 farklı ülkeden kayıtlı site üzerinde bulunan ders ve eğitmen ile öğrenci tarafından kullanılmaktadır.

Moodle öğrenme yönetim sisteminin desteklediği eğitim-öğretim bileşenleri

Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Bileşenleri ile Moodle Tarafından Desteklenen Eğitim Öğretim Bileşenlerinin Karşılaştırılması

Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Araştırmaları Sosyal İletişim Ağlarının Facebook Twitter gibi ağlar aracılığıyla popüler olmasıyla beraber bu ortamların da çevrimiçi öğrenme ortamı olarak kullanılmasına yönelik uygulamalar ve araştırmalar artmıştır.

Sanal Öğrenme Ortamları Sanal öğrenme ortamı, bilgisayar ve Internet’i öğrenme sürecine dahil ederek, öğrencilerin öğrenme deneyimini zenginleştirmek için tasarlanmış çevrimiçi öğretme ve öğrenme platformudur. Sanal öğrenme ortamının temel bileşenleri, eğitim programı haritası (eğitim programını atanabilecek ve değerlendirilebilecek bölümlere ayırmak), öğrenci kaydı, çevrimiçi destek (hem öğretmen hem öğrenci için), elektronik iletişim (e-posta, izlekli tartışma, sohbet, Web yayıncılığı) ve eğitim programı dışında kalan kaynaklar için Internet bağlantıları olarak sıralanabilir. Blackboard, WebCT, Lotus Learning Space gibi sanal öğrenme ortamı yazılım paketleri bulunmaktadır.

Sanal öğrenme ortamı, öğrenene yardımcı olabilecek birçok araç içerir. Örneğin; Öğretmen ders materyalini elektronik dosya olarak sanal öğrenme ortamına koyabilir. Öğrenci de dosyayı indirerek kendisine verilen görevi yerine getirebilir. Öğrenciler yaptıkları ödevleri, öğretmenin değerlendirme yapması amacıyla, sanal öğrenme ortamına yükleyebilir. Sanal öğrenme ortamında öğrencilerin kullanabileceği küçük sınavlar ve testler yer alabilir. Öğrenciler yaptıklarını paylaşabilir ve bir proje için grup çalışması yapabilirler.

Sonuç Sanal öğrenme ortamı, Öğrenciler, diğer öğrencilere ve/veya öğretmene e-posta/ mesaj gönderebilir. Forum, Wiki gibi sosyal öğrenme ortamları oluşturulabilir. Öğrenciler, sanal öğrenme ortamına evlerinden ya da bulundukları yerden erişebilirler. Bu, öğrencilerin ödevlerini/ projelerini evden tamamlamalarına olanak tanır. Bir dersi kaçırırlarsa, evlerinden/ bulundukları yerden bu derse erişebilirler.