Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
YEME BOZUKLUKLARI.
Mentör Öğretmenlik.
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Bölüm 9 Otizm Spektrum Bozukluğu
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
PSİKOTERAPİ.
Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Kişisel Rehberlik.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
«Başarılı Öğretmen» değerlendirmesine ulaşabilmek için 6 basit adım.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
PSİKOHİPNOTERAPİ Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist
Anksiyete Bozukluklarında Hipnoterapi Tahir Özakkaş MD., PhD istanbul/ Türkiye.
Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Tütün Kontrolünde Aile Hekiminin Rutindeki Rolü Dr Zeynep Ayfer Aytemur İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları AD Malatya.
Agorafobi İsmail Hakkı ÇINAR
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Rehberlik Servisi.
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
Sunum transkripti:

Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu

ÖZGÜL (SPESİFİK) FOBİ Özgül (Spesifik) Fobinin Karakteristik Özellikleri Yaygınlık Özgül Fobinin Etiyolojisi KLASİK KOŞULLANMA: Koşulsuz bir uyaranın, koşullu bir tepkiyi ortaya çıkarmak üzere koşullu bir uyaranla eşleştiği paradigmadır. TEMSİLİ KOŞULLANMA: Pekiştirilen veya cezalandırılan durumların bir sonucu olarak güçlenen veya zayıfl ayan edimsel Tepki.

ÖĞRENME FAKTÖRLERİ KORKULARIN MİRAS BIRAKILABİLİRLİĞİ YAPISAL FAKTÖRLER AİLE ETKİLERİ

Özgül Fobinin Değerlendirilmesi TANI AMAÇLI DEĞERLENDİRME/ MÜLAKAT KORKU DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ DAVRANIŞSAL GÖREVLER

Tedavi Stratejileri SİSTEMATİK DUYARSIZLAŞTIRMA MODELLEME KOŞULA BAĞLILIK YÖNETİMİ BİLİŞSEL-DAVRANIŞSAL MÜDAHALELER PSİKODİNAMİK PSİKOTERAPİ İLAÇ TEDAVİSİ TEDAVİ KADEMELERİ

Okul Temelli Müdahaleler SORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİN BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME

Öğretmenler için İpuçları Öğrencinin sürekli olarak korkusunu tekrarlayıp durmasına müsaade etmeyiniz

AYRILIK KAYGISI BOZUKLUĞU Özellikleri Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun (AKB) Yaygınlığı Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun Etiyolojisi BİYOLOJİK FAKTÖRLER BİLİŞSEL FAKTÖRLER AİLE SÜREÇLERİ EBEVEYN KAYGISI VE DEPRESYON BAKICI STRESİ

Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun (AKB) Değerlendirilmesi TANI AMAÇLI GÖRÜŞMELER KLİNİKSEL DERECELENDİRME ÖLÇEKLERİ KİŞİNİN KENDİSİNDEN BİLGİ ALMA ÖLÇÜMLERİ

Tedavi Stratejileri FARMAKOLOJİK MÜDAHALE

Okul Temelli Müdahaleler SORUNU DEĞERLENDİRME ETKİLİ BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME

Öğretmenler için İpuçları Eğer öğrenci herhangi bir nedenden dolayı devamsızlık yapıyorsa, döndüğünde gerçekten özlendiğini bilmesini sağlayın. Çocuk herhangi bir sebepten dolayı devamsızlık yapıyorsa, onu özlediğinizi ve en kısa zamanda dönmesini istediğinizi bilmesini sağlamak için evini arayın. Öğrenciyi yokluğunda kaçırdığı tüm çalışmalardan sorumlu tutun; öğrenci okul performansıyla ilgili sorumluluğunu üstlenmelidir.

SOSYAL KAYGI BOZUKLUĞU (SOSYAL FOBİ) Sosyal Kaygı Bozukluğunun Özellikleri Sosyal Kaygı Bozukluğunun Etiyolojisi PSİKOLOJİK FAKTÖRLER BİYOLOJİK FAKTÖRLER Sosyal Kaygı Bozukluğunun Değerlendirilmesi

Tedavi Stratejileri Okul Temelli Müdahaleler BİREYSEL TEDAVİ/GRUP TEDAVİSİ AİLE TEDAVİSİ İLAÇ TEDAVİSİ Okul Temelli Müdahaleler PROBLEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİLİ BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME

Öğretmenler için İpuçları Sınıf içi çalışmalarda ve projelerde yardımcı olması için bir “çalışma arkadaşı” görevlendirin. Öğrencinin dört ile altı kişiden oluşan küçük tartışma gruplarında yer almasını teşvik edin. Özellikle okul sonrası programlarda ve müfredat dışı faaliyetlerde çocuğun öğretim dışı becerileri ve ilgi alanlarını keşfetmesini ve geliştirmesini teşvik edin.

Özet Bu bölümde, daha çok çocukluk dönemine ait olan üç fobiyi: spesifik (özgül) fobi, ayrılık kaygısı ve sosyal kaygıyı inceledik. Gerçek hayattan alınmış üç örneğimiz uygun tanılama ölçütlerinin uygulanmasında, tanıda kullanılan etkili değerlendirmelere aşinalık kazanmada, tavsiye edilen araştırma temelli müdahale/tedavi biçimlerinin öğrenilmesinde ve en önemlisi de bir amaca yönelik davranış değerlendirmeleri sonuçları üzerine kurgulanan kullanabileceğimiz davranışsal müdahale planlarının oluşturulmasın için pratik kazanmada örnek deneyimler sunmuştur.