İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM

Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
SWOT ANALİZİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
E-Öğrenme Nedir?
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
UZAKTAN EĞİTİM.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
STRATEJİK PLANLAMA.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – TEMMUZ 2015 KALITE GELIŞTIRME SÜRECİ.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Toplam Kalite Yönetimi
EBAv2.
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
SANAL SINIF UYGULAMASI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut

VİZYON VE MİSYON Vizyon / Amaç Misyon Hedefler Strateji Başarı Ölçütü Yöntem

Huni Tekniği Genel Durum Bizim özel durumumuz Arzu edilen durum Sorunlar Fırsatlar, Trendler Bizim özel durumumuz Güçlü Zayıf Yanlar Arzu edilen durum olası gelecek hedefler Stratejiler Genel Durum Bizim Durumumuz Gelecek Stratejiler

Genel Durum: Öğrenme Fırsatlar, Trendler Sorunlar

Bizim Özel Durumumuz Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar Fırsatlar Tehditler

Genel Fırsatlar Bilgi çok ve çeşitli Erişim kolay ve ucuz Zaman ve mekandan bağımsız Mobil öğrenme Farklı ve yeni öğrenme teknolojileri Artırılmış Gerçeklik Öğrenmede seçme özgürlüğü Teknoloji dostu öğretmenler Yeni iş alanları Okul dışı öğrenme Bireysel öğrenme Kişisel gelişim ve yenilenme ihtiyaçları Blended – Harmanlanmış Öğrenme Örgün Dışı talep fazlası Genç nüfus Kişisel gelişim ihtiyacı Avrupa’da Uzaktan Öğrenme Hizmeti Azlığı Üniversite dışı mekanların kullanım imkanı Özgür öğrenme arayışı Öğrenmede kelebek etkisini kullanmak Öğrenmede Alternatif Teknikler Hipnoz, NLP, Second Life E-Kütüphane

Genel Sorunlar Eğitimci yetersizlikleri Akademik Eğitsel Eğiticilerin değişime kapalı olması Ölçme ve Değerlendirme Yetersizlikleri Akademik odaklı Az sayıda ölçme kriteri Bireylerle ilgili yetersizlikler Yetersiz İçerik ve Güncellenmeyen müfredat Ezberci eğitim Uygulama yetersizliği Mevzuat karmaşası Motivasyon eksikliği Öğretici uzman eksikliği Yöntembilim eksikliği Farklı Düzeydeki Öğrenciler Farklı Beklentileri olan öğrenciler Açık Öğretime Karşı Önyargı Açık öğretimde aidiyet sorunları Geribildirim yetersizliği

İÜ AUZEF Güçlü Yanlar İ.Ü. Marka Değeri Üretim ve Öğretim Kadrosu Ekonomik Güç Teknik Altyapı Yenilikçi İçerik geliştirme tecrübesi Temsilcilikler ve sınav merkezleri İstanbul’da bulunmak

İÜ AUZEF Zayıf Yanlar Mobil ve tablet eksikliği Program sayısı azlığı Yetersiz bina Otomasyon yetersiz Personel Yetersizliği Uzman ve tecrübe yoksunluğu Ölçme değerlendirme sıkıntıları Taşeron personel çalıştırma Paydaşlar arası iletişimsizlik Oryantasyon eksikliği Güncel olmayan/yarım içerik Engellilere özel uygulama olmaması Düşük öğrenci profili Farklı öğretme yöntemlerinin kullanılamaması Iş yoğunluğu altında ezilme Eski gömlekle yeni işlere soyunma Açık öğretimle ilgili önyargılar

İU AUZEF Fırsatlar Mobil öğrenme Bakir saha Hayat boyu öğrenme ihtiyacı Gelir Potansiyeli Sertifika Programları Geniş hedef kitle Mekandan ve zamandan bağımsız öğrenme ihtiyacı Yurt dışı açılımları Tıp Fakültesi Yüksek lisans ve doktora Türkiye’nin ve Türkçenin yükselen imajı

İU AUZEF Tehditler Mobil ve tablet uygulama eksikliği Program sayısı azlığı Yetersiz bina Otomasyon yetersiz Personel Yetersizliği Uzman ve tecrübe yoksunluğu Ölçme değerlendirme sıkıntıları Taşeron personel çalıştırma Paydaşlar arası iletişimsizlik Oryantasyon eksikliği Güncel olmayan/yarım içerik Engellilere özel uygulama olmaması Düşük öğrenci profili Farklı öğretme yöntemlerinin kullanılamaması

Arzu edilen durum Olası gelecek Vizyon: Öngörülen gelecek için de İÜ AUZEF’İn ilk 5 hedefi neler olmalı? 1 2 3 4 5

İÜ AUZEF VİZYON İLKELER ÖĞRENCİ DOSTU ÖĞRENME HİZMETLERİNİ KURUMSAL BİR SİSTEMLE, SÜREKLİ YÜKSELEN STANDARTLARLA, YÜKSEK TEKNOLOJİYLE SUNAN, DİĞER KURUMLARA DA HİZMET SAĞLAYAN KİTLESEL BUTİK ÖNCÜ ÖĞRENME MERKEZİ OLMAK HIZLI VE BASİT ALTERNATİFLİ ETKİLEŞİMLİ ESNEK VE STANDART KALİTELİ KİŞİYE ÖZGÜ ZAMAN VE MEKAN SINIRLAMASINDAN BAĞIMSIZ SİSTEMLİ BİLGİ TABANLI YÖNETİM ULUSAL VE ULUSLARARASI DAHA AZ İNSAN KULLANARAK HİZMET ÜRETME

STRATEJİLER Kurumsallaşma Projesi İçerik Geliştirme Kural, kaide, prosedür ve prosesler İçerik Geliştirme İçerik yönetimi, üretimi, tasarımı Bilişim Altyapısının Bütünleştirilmesi Mobil ve Alternatif Platformlar için Geliştirme Bilinirliği Artırma

Strateji ve Taktik: Hangi projelere odaklanmalıyız? ……….. …...... ………. Başarı Kriterlerimiz ne olmalı?