İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
VİZYON VE MİSYON Vizyon / Amaç Misyon Hedefler Strateji Başarı Ölçütü Yöntem
Huni Tekniği Genel Durum Bizim özel durumumuz Arzu edilen durum Sorunlar Fırsatlar, Trendler Bizim özel durumumuz Güçlü Zayıf Yanlar Arzu edilen durum olası gelecek hedefler Stratejiler Genel Durum Bizim Durumumuz Gelecek Stratejiler
Genel Durum: Öğrenme Fırsatlar, Trendler Sorunlar
Bizim Özel Durumumuz Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar Fırsatlar Tehditler
Genel Fırsatlar Bilgi çok ve çeşitli Erişim kolay ve ucuz Zaman ve mekandan bağımsız Mobil öğrenme Farklı ve yeni öğrenme teknolojileri Artırılmış Gerçeklik Öğrenmede seçme özgürlüğü Teknoloji dostu öğretmenler Yeni iş alanları Okul dışı öğrenme Bireysel öğrenme Kişisel gelişim ve yenilenme ihtiyaçları Blended – Harmanlanmış Öğrenme Örgün Dışı talep fazlası Genç nüfus Kişisel gelişim ihtiyacı Avrupa’da Uzaktan Öğrenme Hizmeti Azlığı Üniversite dışı mekanların kullanım imkanı Özgür öğrenme arayışı Öğrenmede kelebek etkisini kullanmak Öğrenmede Alternatif Teknikler Hipnoz, NLP, Second Life E-Kütüphane
Genel Sorunlar Eğitimci yetersizlikleri Akademik Eğitsel Eğiticilerin değişime kapalı olması Ölçme ve Değerlendirme Yetersizlikleri Akademik odaklı Az sayıda ölçme kriteri Bireylerle ilgili yetersizlikler Yetersiz İçerik ve Güncellenmeyen müfredat Ezberci eğitim Uygulama yetersizliği Mevzuat karmaşası Motivasyon eksikliği Öğretici uzman eksikliği Yöntembilim eksikliği Farklı Düzeydeki Öğrenciler Farklı Beklentileri olan öğrenciler Açık Öğretime Karşı Önyargı Açık öğretimde aidiyet sorunları Geribildirim yetersizliği
İÜ AUZEF Güçlü Yanlar İ.Ü. Marka Değeri Üretim ve Öğretim Kadrosu Ekonomik Güç Teknik Altyapı Yenilikçi İçerik geliştirme tecrübesi Temsilcilikler ve sınav merkezleri İstanbul’da bulunmak
İÜ AUZEF Zayıf Yanlar Mobil ve tablet eksikliği Program sayısı azlığı Yetersiz bina Otomasyon yetersiz Personel Yetersizliği Uzman ve tecrübe yoksunluğu Ölçme değerlendirme sıkıntıları Taşeron personel çalıştırma Paydaşlar arası iletişimsizlik Oryantasyon eksikliği Güncel olmayan/yarım içerik Engellilere özel uygulama olmaması Düşük öğrenci profili Farklı öğretme yöntemlerinin kullanılamaması Iş yoğunluğu altında ezilme Eski gömlekle yeni işlere soyunma Açık öğretimle ilgili önyargılar
İU AUZEF Fırsatlar Mobil öğrenme Bakir saha Hayat boyu öğrenme ihtiyacı Gelir Potansiyeli Sertifika Programları Geniş hedef kitle Mekandan ve zamandan bağımsız öğrenme ihtiyacı Yurt dışı açılımları Tıp Fakültesi Yüksek lisans ve doktora Türkiye’nin ve Türkçenin yükselen imajı
İU AUZEF Tehditler Mobil ve tablet uygulama eksikliği Program sayısı azlığı Yetersiz bina Otomasyon yetersiz Personel Yetersizliği Uzman ve tecrübe yoksunluğu Ölçme değerlendirme sıkıntıları Taşeron personel çalıştırma Paydaşlar arası iletişimsizlik Oryantasyon eksikliği Güncel olmayan/yarım içerik Engellilere özel uygulama olmaması Düşük öğrenci profili Farklı öğretme yöntemlerinin kullanılamaması
Arzu edilen durum Olası gelecek Vizyon: Öngörülen gelecek için de İÜ AUZEF’İn ilk 5 hedefi neler olmalı? 1 2 3 4 5
İÜ AUZEF VİZYON İLKELER ÖĞRENCİ DOSTU ÖĞRENME HİZMETLERİNİ KURUMSAL BİR SİSTEMLE, SÜREKLİ YÜKSELEN STANDARTLARLA, YÜKSEK TEKNOLOJİYLE SUNAN, DİĞER KURUMLARA DA HİZMET SAĞLAYAN KİTLESEL BUTİK ÖNCÜ ÖĞRENME MERKEZİ OLMAK HIZLI VE BASİT ALTERNATİFLİ ETKİLEŞİMLİ ESNEK VE STANDART KALİTELİ KİŞİYE ÖZGÜ ZAMAN VE MEKAN SINIRLAMASINDAN BAĞIMSIZ SİSTEMLİ BİLGİ TABANLI YÖNETİM ULUSAL VE ULUSLARARASI DAHA AZ İNSAN KULLANARAK HİZMET ÜRETME
STRATEJİLER Kurumsallaşma Projesi İçerik Geliştirme Kural, kaide, prosedür ve prosesler İçerik Geliştirme İçerik yönetimi, üretimi, tasarımı Bilişim Altyapısının Bütünleştirilmesi Mobil ve Alternatif Platformlar için Geliştirme Bilinirliği Artırma
Strateji ve Taktik: Hangi projelere odaklanmalıyız? ……….. …...... ………. Başarı Kriterlerimiz ne olmalı?