Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Advertisements

Ahmet AYPAY Engin KARADAĞ Mehmet Ali DOMBAYCI Mehmet ÜLGER
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
MODÜL 4 Organizasyon.
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
MERHABA.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
İletişimde Süreç Yaklaşımı
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
PROGRAM TASARIMI
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İş Analizi ve İş Dizaynı
Halk Sağlığına Giriş ve Tanımlar
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
KAYNAŞTIRMA.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TANILAMA.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı SAĞLIK EĞİTİMİ Prof. Dr. Şanda Çalı Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı

AMAÇ Katılımcıların sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramlar hakkında genel bilgi kazanmasıdır

ÖĞRENİM HEDEFLERİ Oturumun sonunda katılımcılar Sağlık eğitiminin tanımını yapabilecek Sağlık eğitiminin planlanması basamaklarını sayabilecek Sağlık eğitiminde tutum değiştirmenin önemini açıklayabilecek Sağlık eğitiminin temel ilkelerini sayabilecek Yetişkin eğitiminin ilkelerini açıklayabilecek

SAĞLIK EĞİTİMİNİN TANIMI Sağlık Eğitimi bireylerin veya toplumun sağlığını korumak, geliştirmek bunlar yapılamadığında tedavi etmek ve rehabilite etmek için istenilen yönde davranış değişikliği oluşturmaktır Sağlık eğitimi kişiye yönelik koruyucu hizmetlerden biridir Sağlık eğitimi sonunda birey daha önce uyguladığı bir dizi davranıştan vazgeçmek ve bir dizi yeni davranış kazanmak durumundadır Bu zor olgu bireye veya topluma amaca uygun sağlık eğitimi vermekle mümkündür

SAĞLIK EĞİTİMİ KİMİN İŞİDİR? Sağlık eğitiminin amacına ulaşabilmesi tüm sağlık çalışanlarının sağlık eğitimini bilmeleri ve uygulamalar ile gerçekleşebilir Örneğin anne sütü ile beslenme bebek sağlığını geliştirici bir davranıştır Bu davranışın toplumda yaygınlaşması tüm sağlık personelinin görevidir Sağlık eğitimine tüm sağlık ekibi katılmalıdır

SAĞLIK EĞİTİMİNİN PLANLANMASI-1 Planlama Basamakları Kurumsal amaçlar ve kazanılması düşünülen davranışın belirlenmesi Programcı, uygulayıcı, bilim adam ve değer1endirmeyi yapacak olanlar katılır Amacın tespitinde toplumun kültürü ve bilim dalının (disiplin) fert ve toplum için öngördüğü ihtiyaçlar gözönünde bulundurulur. Tespit edilen amaçlar eğitim felsefesi ve eğitim psikolojisinin süzgecinden geçirilir. Etik değerlendirmeler yapılır. Seçilen amaçlar kültüre uygun, birey ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ilgili disiplinlerin ortaya koyduğu, toplumca istenilen, ulaşılması mümkün seçkin amaçlardır. Bunlar çoğu kez yasalarda da yer alır

SAĞLIK EĞİTİMİNİN PLANLANMASI-2 Planlama Basamakları Programcı,uygulayıcı ve bilim adamları tarafından ulaşılacak hedef kişi ve grupların belirlenmesi Bireyin, aile ve toplumun yaşayışı ve çevresi incelenir Kayıt ve kaynaklar araştırılır Birey ve toplumla görüşmeler, sohbetler yapılır Toplumu tanıyan kaynak kişilerden yararlanılır Yapılmış çalışmalar, araştırmalar gözden geçirilir

SAĞLIK EĞİTİMİNİN PLANLANMASI-3 Planlama Basamakları Eğitimin formüle edilmesinde ve kararların alınmasında eğitilecek grupla birlikte eğiimin planlanmasına geçilir Eğitimin hedefleri ve bununla ilgili davranışlar belirlenir ve mevcut davranışlar ile karşılaştırılır. istenilen ve istenmeyen davranışlar ayrılır ve listelenir.. Eğitim hedeflerine uyan içeriğin seçilmesi ve uygulamanın planlanması: Eğitim hedefleri seçilen ve istenilen davranışlara göre tespit edilir Önemine göre sırasına konur Sonra bunları yapabilmek için hangi bilgi, beceri, kavram ve değerlerinin istenilen davranışlar geliştireceği ortaya konur Böylece kimlerin nasıl eğitilecekleri ortaya çıkar Değerlendirme sisteminin planlanması Sağlık eğitiminin başarısının nasıl değerlendirileceği belirlenir Gereken bilgi ve verilerin kaydedilmesi ve ölçme metotları oluşturulur

SAĞLIK EĞİTİMİNDE TUTUM Sağlık eğitiminde kültürel özellikler gözardı edilmemelidir Sağlığı geliştirmek, korumak, ve tedavi etmek veya rehabilitasyıon çoğu zaman güncel kültürel değerler i1e uyumlu olmayabilir Bu durumda sağlık eğitiminde başarılı olmak ve istenilen davranış değişikliklerini oluşturmak bir anlamda kültürün değiştirilmesidir Eski davranış ve inançlar kaldırılacak yerine yeni görüş ve davranışlar gelecektir Bu zor durumun aşılabilmesi sağlık eğitiminin yaşamla uyumlu, deneyci tutumda olması ile mümkündür Böyle bir tutum ile bireyin veya toplumun kültür savunması ile eğitime direnmesi de önlenir

SAĞLIK EĞİTİMİNİN İLKELERİ Sağlık eğitimi okul eğitiminden farklıdır Amaç davranış değişikliğidir Yetişkin eğitimi ilkelerine uygun olmalıdır Kişiler rahatça soru sormalı, düşüncesini belirtmelidir Kullanılan dil bireyin anlayabileceği gibi olmalıdır Çok basit veya karmaşık olmamalıdır Cümleler kısa ve açık olmalıdır Konuşma şema, resim vb. ile desteklenmelidir Mutlaka uygulamalı olmalıdır Gereğinde tekrarlar yapılmalıdır Soru sormaya açık ortam yaratılmalıdır Olumlu iletişim kurallarına uyulmalıdır

YETİŞKİN EĞİTİMİNİN İLKELERİ-1 Konuya ilgi sağlanmalıdır Yetişkinler motive değilse eğitimi kabul etmez Eğitimci motivasyon yaratmalıdır Konu işine yaramalıdır Eğitim konusu mutlaka davranış değişikliğini gerektirmeli, değiştirilecek davranışlar iyi tanımlanmalı ve kültürde bulunan davranışlar ile karşılaştırılarak belirlenmelidir Terk edilmesi gereken davranışlar Desteklenmesi gereken davranışlar Yeniden kazanılması gereken davranışlar Kişiyi etkileyebilecek tüm kişilere ulaşılmalıdır Sağlık eğitiminde hedefler uygulanabilir olmalıdır

YETİŞKİN EĞİTİMİNİN İLKELERİ-2 İlgili konular bir bütünlük içinde sunulmalıdır Eğitim sağlık ekibi tarafından verilir Eğitim sonunda davranış değişikliği amaçlandığı için eğitim süreci yaparak öğrenme biçiminde planlanmalıdır Yaptırmanın mümkün olmadığı durumlarda da olayın demonstrasyonu, rol-play biçiminde canlandırılması kullanılmalıdır Eğitime direnenlere karşı tutum- Bu bireyler çetin ceviz olarak adlandırılır. Eğitimi almak istemeyenler zorlanmamalıdır. Eğitim sırasında bu bireyler dışlanmamakla beraber eğitim sürecini bozmalarına da izin verilmemelidir

TEŞEKKÜR EDERİM