ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Buluş Yoluyla Öğrenme.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
KOMUT YÖNTEMİ.
ÖĞRENME.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 25.04.2017

Strateji, Yöntem ve Teknik Strateji: Belirlenen hedeflere ulaşılmasını sağlayan en genel yaklaşımdır. Öğretim Stratejileri: Sunuş (alış) yoluyla öğretim Buluş (Keşfetme) yoluyla öğretim Araştırma-İnceleme yoluyla öğretim 25.04.2017

Yöntem: Bir sorunu çözmek, bir konuyu öğrenmek ya da öğretmek gibi amaçlara ulaşmak için bilinçli olarak seçilen ve izlenilen düzenli yoldur. Öğretim Yöntemleri: Komut Alıştırma Eşli Kendini Denetleme Katılım Yönlendirilmiş Buluş Problem Çözme 25.04.2017

Teknik: Öğretim yönteminin uygulanma şeklidir. 25.04.2017

Öğreten Merkezli Yaklaşım Öğreten otokratiktir. Öğreten bütün kararları verir ve öğrenen bunları takip eder. Öğreten genellikle katı ve sert bir yapıdadır. Öğretim ortamlarında ceza vardır ve buna bağlı olarak korku hakimdir. Öğreten bireysel farklılıkların farkında değildir. 25.04.2017

Geleneksel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılır. Bilişsel ve duyuşsal gelişim çok alt seviyede, fakat psikomotor gelişim üst seviyededir. Geleneksel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılır. Öğreten yeni gelişme ve değişimlere çok açık değildir. Öğrenen için dışsal denetimler önemlidir. Öğrenen edilgen ve pasif alıcıdır. 25.04.2017

Öğrenen Merkezli Yaklaşım Öğreten demokratiktir. Bu yaklaşımda, öğrenenlere nasıl düşünecekleri ve nasıl öğrenecekleri konusu da öğretilmelidir. Öğrenen pasif alıcı değil, aktif konumdadır ve öğrenmesinden sorumludur. Öğrenene ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitim yapılır. 25.04.2017

Öğreten öğrenenlerdeki bireysel farklılıkların farkındadır. Öğrenen konunun planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğreten ile birlikte çalışır. Bilişsel ve duyuşsal gelişim üst düzeydedir. Psikomotor alanda ise öğrenenin özelliğine bağlı olarak değişir. Öğreten öğrenenlerdeki bireysel farklılıkların farkındadır. 25.04.2017

Öğrenen kendisi için öğrenir. Öğrenende yaratıcılık becerisi geliştirilmeye çalışılır. Öğrenen öğrenmede daha çok iç uyaranları kullanır. Her öğrenen için kendi potansiyeli oranında gelişim sağlamak amaçtır. 25.04.2017

Sunuş (Alış) Yoluyla Öğretim Ausubel (1968) tarafından ortaya atılmıştır. Ausubel’e göre öğrenci, her zaman hangi bilginin önemli, hangi işaretlerin (ipuçları) problem çözümü için uygun olduğunu bilemeyebilir. Bu nedenle birey, özellikle herhangi bir konu alanıyla ilgili öğrenmesi gereken kavramları, ilkeleri, fikirleri kendine sunulanı alma yoluyla kazanabilir. 25.04.2017

Sunuş yoluyla öğretim; Konunun giriş bölümünde ön öğrenmelerin yeterli olmadığı veya konunun ilk defa öğretileceği hallerde kullanılır. İlke, kavram ve genellemeler öğretici tarafından sunulur. a. Ön organize ediciler sunulur. b. Kavram, ilke ve genellemeler sunulur. c. Bilişsel yapı güçlendirilir. 3. Öğreten merkezli bir yaklaşımdır, öğrenen kısmen aktiftir. 25.04.2017

4. Bu stratejide öğreten-öğrenen arasında yoğun bir etkileşim vardır. 5. Bilgi düzeyindeki hedef alanına yöneliktir. 6. Soyut konuların ve kavramların öğretiminde kullanılır. 7. Tümdengelim yöntemi kullanılır. 25.04.2017

8. Sunuş yoluyla öğretim bol örnek vermeyi gerektirir 8. Sunuş yoluyla öğretim bol örnek vermeyi gerektirir. Grafik, şema resim vb. araç-gereçlerin kullanılmasını gerektirir. 9. Sunuş yoluyla öğretim genelden özele doğru hiyerarşik bir sıra izler. 10. Öğretim adım adım ilerler. Her öğrenme basamağında, önce ve yeni öğrenilenler arasında yatay ve dikey ilişkiler kurulur. 25.04.2017

Buluş (Keşfetme) Yoluyla Öğretim Bruner (1966) tarafından öne sürülmüştür. Bruner’e göre öğreten, kavramları ilkeleri kendisi vermek yerine, öğrenenleri deney yapmaya, ilkelerii kavramları bulmaya teşvik etmelidir. Buluş yoluyla öğrenmenin en önemli üstünlüğü, öğrenenin merak güdüsünü uyandırması ve güdülenmişlik düzeyini cevapları buluncaya kadar, çalışma boyunca sürdürebilmesidir. 25.04.2017

Öğrenme esnek ve buluş yoluyla olmalıdır Öğrenme esnek ve buluş yoluyla olmalıdır. Öğrenene yeterince zaman verilmelidir. Öğrenenlere cevapları vermek yerine, onları problemleri kendi kendilerine ya da küçük gruplarla çözmeye, cevabı bulmaya teşvik etmek gerekir. Öğrenen, öğretenin anlattıklarından çok, kendi gördüğü ya da yaptığı şeylerden yararlanır. 25.04.2017

Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi; 1. Öğrenen merkezli bir yaklaşımdır Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi; 1. Öğrenen merkezli bir yaklaşımdır. Öğreten buluş yaptırmada bir rehber olur. 2. Tümevarım yöntemi kullanılır. 3. Kavrama hedef düzeyinden sentez basamağına kadar çıkabilir. 25.04.2017

4. Konunun gelişme (etkinlik) bölümünde kullanılır. 5 4. Konunun gelişme (etkinlik) bölümünde kullanılır. 5. İlke, kavram ve genellemelere öğrenen kendi ulaşır. 6. Anlamlı öğrenme sağlar; fakat daha fazla zaman gerektirdiği için çok iyi planlanması gerekir. 25.04.2017

Yapılandırılmış Buluş: Öğreten kazandırılacak davranışları belirler Yapılandırılmış Buluş: Öğreten kazandırılacak davranışları belirler. Bulunması gereken ilke, kavram ya da çözümle ilgili verileri, örnekleri vb. organize eder. Sorular sorarak öğrenenlerin ellerindeki verileri analiz etmelerine ve sonuca ulaşmalarına yardım eder. 25.04.2017

Yapılandırılmamış Buluş; Planlanmamış, doğal bir ortamda kavramları, ilkeleri, bir problemin çözümünü bireyin kendi kendine bulmasıdır. Bir bilim adamının bir araştırma projesi üstünde çalışırken tesadüfen herhangi bir ilkeyi, kavramı bulması gibidir. Özellikle okul öncesi çocuklar için uygundur. 25.04.2017

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi Vygotsky ve Dewey tarafından öne sürülmüştür. Öğrenci araştırma-inceleme yaparak, problem çözerek öğrenmelerini gerçekleştirir. Uygulama hedef düzeyinden başlar. 25.04.2017

Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin uygulama basamakları: a. Problemin hissedilmesi b. Problemin tanımlanması c. Çözümle ilgili hipotezlerin kurulması d. Çözüm için veri toplama e. Hipotezleri test etme f. Çözüme ulaşma 25.04.2017

Öğretim Hizmetleri İpucu: Öğrenene, öğrenme sürecinde öğrenmeyi kolaylaştıran her şey. Örneğin, örnek verme, kaynak kitaplar, resimler, modeller, modeller vb. Pekiştirme: Davranışın yapılma sıklığını artırmak için kullanılan her şey. 25.04.2017

Katılım: Yapılan etkinliklere tüm bireylerin mümkün olduğunca aktif katılımı sağlanmalıdır. Dönüt-Düzeltme: Öğreneni, öğrenmelerinin doğru ya da yanlış olması veya varsa eksik öğrenmelerin belirtilmesi dönüt, yanlış öğrenmelerin doğruyla yer değiştirmesi ise düzeltmedir. 25.04.2017

Öğrenme Ürünleri Öğrenenin öğrenme düzeyi, öğrenme hızı Duygusal ürünler (öğrenenin kendine güveni vb.) Bilişsel ürünler (bilme, analiz etme, değerlendirme) Psikomotor ürünler (öğrenenin beceriyi kazanması) 25.04.2017

Tamamlayıcı Öğretim Etkinlikleri Yeni bir yöntemle konunun tekrar sunulması Öğreten tarafından bire bir öğretim yapılması Grupla öğretim yapma İzlemeye dönük değerlendirme (% 70 standarda ulaş mı?) Bir sonraki aşamaya geçiş 25.04.2017

Kendini değerlendirme yöntemi Yönlendirilmiş buluş yöntemi Öğretim Yöntemleri Komut yöntemi Alıştırma yöntemi Eşli çalışma yöntemi Katılım yöntemi Kendini değerlendirme yöntemi Yönlendirilmiş buluş yöntemi Problem çözme 25.04.2017

1. KOMUT YÖNTEMİ 25.04.2017

Her öğrenme ve öğretme ortamında karar veren iki kişi vardır: öğreten ve öğrenen…Komut yönteminin özelliği yöntemin yapısındaki bütün kararları öğretenin vermesidir. Hazırlık, uygulama ve değerlendirme gruplarındaki bütün kararları vermek öğretenin görevidir. Öğrenenin görevi ise uygulamak, takip etmek ve denileni yapmaktır. 25.04.2017

Komut yönteminin özelliği, öğretenin uyarıcısı ile öğrenenin tepkisi arasındaki doğrudan ve anında gerçekleşen ilişkidir. Öğrenenin her hareketinden önce, öğreten tarafından verilen bir uyarıcı (komut sinyali) vardır. Öğrenen, öğreten tarafından gösterilen model doğrultusunda hareket eder. Mekan, duruş, başlama zamanı, hız ve ritim, durma zamanı, süre ve aralık ile ilgili tüm kararlar öğreten tarafından verilir. 25.04.2017

25.04.2017

Bu yöntemde öğreten bilgiyi hazır hale getirir ve öğrenene aktarır. Öğretenin yöntemi uygulamasıyla ilgili bütün kararları verip, öğrenenin de bu kararlara uymasıyla, uyarıcıya anında tepki, aynılık, zaman kullanımında verimlilik gibi amaçlara ulaşmak hedeflenir. Bu yöntemde öğreten bilgiyi hazır hale getirir ve öğrenene aktarır. Bu yöntemde öğreten genel verici, öğrenen ise genel alıcıdır. Fiziksel, toplumsal ve duygusal alan gelişimi üst düzeydeyken bilişsel alan gelişimi alt düzeydedir. 25.04.2017

Öğreten hareketi açıklar, gösterir ve komutu verir. 15 şut atacaksınız 10 mekik çekeceksiniz 10 km koşacaksınız… Komut şeklinde verilen örneklere benzer olarak uyarılarda verebilir. Başını dizine değdir… Yerden iyice kalk… Dirseğini düzelt… 25.04.2017

Öğrenenlerin dinliyor olduğundan emin olmadan komut verilmemelidir. Verilen komut kısa, net ve anlaşılır olmalıdır. Konunun anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol edilmelidir. Anlamayanlar için tekrar yapılmalıdır. 25.04.2017

KOMUT YÖNTEMİNİN UYGULANMASI Bu işlem bütün yöntemlerde olacağı gibi; Hazırlık Evresi, Uygulama Evresi, Değerlendirme Evresi’nden oluşmaktadır. 25.04.2017

YÖNTEMİN ÖZELLİKLERİ Konu sabittir. Konu, anında anımsamalarla ve tekrar edilen performans yoluyla öğrenilir. Konu, kısa sürede öğrenilebilen bölümlere ayrılabilir. Öğrenen hızlı ilerleme gösterecektir. 25.04.2017

Konu belirlemede uzman kişi öğretendir. Anımsama ne kadar hızlı olursa, öğrenen konunun başka bir yerine geçmede o kadar yeterli olacaktır. Bireysel farklılıklara yer yoktur. Belirlenen konunun taklit edilmesi beklenir. Sık yapılan taklitler yoluyla grup çalışmayı aynı şekilde yapabilir. 25.04.2017

YÖNTEMİN YARARLARI Komutlar öğreten tarafından verildiği için, ders disiplin içinde işlenir. Yerleşim organizasyonunda sorun yaşanmaz. Fazla öğrenen kitlesine hitap etmek mümkündür. Öğrenen kurallara uymayı öğrenir. 25.04.2017

BU YÖNTEMDE HEDEFE ULAŞAMAMANIN BİRKAÇ NEDENİ OLABİLİR Öğrenenlerin bireysel farklılıklarından dolayı konuya başlama süreleri farklı olabilir. Buda bazılarının dersten soğumasına neden olur. Öğrenenlerin motive edilememesi konuyu amacından saptırır. 25.04.2017

Grubun belirlediği kurallara uyma olmaz. Komutların sürekli aynı olması sıkıcı olur. Hareketlerin aşırı tekrarı yorgunluğa ve motive düşüklüğüne neden olur. Hareketi yapmayanlar çalışmanın akıcılığını bozar. 25.04.2017

Sonuç Komut yöntemi davranışı yansıtan oyunlarda, hareketler genellikle tekrara dayalıdır. Ezber ve anımsama dışında çok az bilişsel katılım gerektirir. Komut yöntemi iki şeyi bir araya getirir: alıştırma ve hedef…Alıştırmanın, uyarıcı ve anında tepki ilişkisini gerektiren yerlerinde kullanılır. 25.04.2017

Bu yöntem otoritenin ve azarlamanın bir sembolü haline getirilmemelidir. Komut yönteminin canlı bir tutumla kullanılması, bir başarma duygusu gerektirdiği kadar, katılım için de bireysel güdü ve grup güdüsü oluşturabilir. 25.04.2017