YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

YETKİNLİK MODELİ.
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
MESLEKİ EĞİTİM.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
LİDERLİK.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ANA BİLİM DALI REKABET STRATEJİLERİ HASAN GÜLER.
21. Yüzyıl becerileri.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 Yönetimin temelleri
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
STRATEJİK PLANLAMA.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Bölüm 10 Takımlar.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz.
Örgütsel bilgi kullanımı
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
REKLAM.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
KURUM KÜLTÜRÜ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
21. YY BECERİLERİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik; kişinin işteki rolü ile sorumluluklarının önemli bölümünü etkileyen, işteki performansı ile bağlantılı, kabul edilen standartlarla ölçülebilen, eğitim ve gelişim yoluyla ilerletilebilen bilgi, beceri ve özellik gruplarıdır.

YETKİNLİK ALANLARI Liderlik Motive etme Etkileme (tesir gücü) İnisiyatif alma Kararlılık Vizyon sahibi olma Kontrol Girişkenlik Güvenilir olma Özgüven Öz kontrol Zamanı iyi yönetme Etkin delegasyon (yetki devri) Teknik uzmanlık Müşteri odaklı olma Tedbirli olma Takim çalışması Esneklik Uyum sağlama yeteneği işbirliğine açıklık Bilgi paylaşımı Personelin gelişimine yardımcı olma Kişiler arası ilişki kurma becerisi Organize etme Planlama Başarı azmi Amaç odaklı olma Sonuç odaklı olma Risk alma Çalışma azmi Yeniliğe açıklık 2

YETKİNLİK ALANLARI Hareketlilik Heyecan arama Neşeli olma Hayal gücü Deneyime açıklık Zihinsel merak Açık görüşlü olma Açık sözlü olma Başkalarına güvenme Yardımseverlik Alçak gönüllü olma Göreve bağlılık Düzenli olma Yazılı iletişim becerisi Sözlü ileti§im becerisi Empati kurabilme Etkin dinleme Problem çözme Stratejik düşünme yeteneği Kavramsal düşünme yeteneği Sorgulama yeteneği Araştırmacı olma Sürekli öğrenme Kurallara uyma Detaylara dikkat etme Süreç odaklılık Sosyallik Yaratıcılık Sıcakkanlılık Kalite odaklılık İnsan odaklılık 3