YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik; kişinin işteki rolü ile sorumluluklarının önemli bölümünü etkileyen, işteki performansı ile bağlantılı, kabul edilen standartlarla ölçülebilen, eğitim ve gelişim yoluyla ilerletilebilen bilgi, beceri ve özellik gruplarıdır.
YETKİNLİK ALANLARI Liderlik Motive etme Etkileme (tesir gücü) İnisiyatif alma Kararlılık Vizyon sahibi olma Kontrol Girişkenlik Güvenilir olma Özgüven Öz kontrol Zamanı iyi yönetme Etkin delegasyon (yetki devri) Teknik uzmanlık Müşteri odaklı olma Tedbirli olma Takim çalışması Esneklik Uyum sağlama yeteneği işbirliğine açıklık Bilgi paylaşımı Personelin gelişimine yardımcı olma Kişiler arası ilişki kurma becerisi Organize etme Planlama Başarı azmi Amaç odaklı olma Sonuç odaklı olma Risk alma Çalışma azmi Yeniliğe açıklık 2
YETKİNLİK ALANLARI Hareketlilik Heyecan arama Neşeli olma Hayal gücü Deneyime açıklık Zihinsel merak Açık görüşlü olma Açık sözlü olma Başkalarına güvenme Yardımseverlik Alçak gönüllü olma Göreve bağlılık Düzenli olma Yazılı iletişim becerisi Sözlü ileti§im becerisi Empati kurabilme Etkin dinleme Problem çözme Stratejik düşünme yeteneği Kavramsal düşünme yeteneği Sorgulama yeteneği Araştırmacı olma Sürekli öğrenme Kurallara uyma Detaylara dikkat etme Süreç odaklılık Sosyallik Yaratıcılık Sıcakkanlılık Kalite odaklılık İnsan odaklılık 3