DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
İVRİNDİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ÇOCUK HAKLARI.
Temel Eğitici Nitelikleri
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Problem Çözme Becerileri
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
YANSITICI DÜŞÜNME.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
1- İmam Hatip Okulları nedir?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
AHMET ERDEM ANADOLU LİSESİ NİLÜFER /BURSA B. Ayça Turan 11-E -250
HAYATI ANLAMLANDIRMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
T.C. SİVAS VALİLİĞİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
AKİF İNAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Kur'an Doğru Bilgiye Önem Verir
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.

Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Programdan Sorular.
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
ARGÜMANTASYON.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Sunum transkripti:

DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Yeniden yapılanmada a)Doğru bilgi b)İlgi c)Sevgi

Doğru Bilgi:Kim olursa olsun muhataba ,okulda öğrenciye, camide cemaate doğru bilginin ilgileri çerçevesinde sunulması gerekir.Hem etki etmesi hem de sunulması bilginin yararlılığı açısından önemlidir.Bilginin doğruluğu bilginin önemi kadar ihtiyaçtır.

Sevgi Doğru bilginin sevgiyle yoğrulduğu ortamda sevgiyle kuşatıldığı zaman, bireylerde meydana getirdiği davranış değişikliğinin şaşırtıcılığı önemlidir.Sevdiğine yakınlaşma,bütünleşme insanın doğasında vardır.

Hedef Barış ve hoşgörüdür.Dünya barışa her zamankinden daha muhtaçtır.Birbirimizi tanımaya ilgi duymaya ilgi duymaya,anlamaya ihtiyacımız vardır.Ben kim öteki kim:Çatışma kültürünün yerini barış ve hoşgörü , doğru bilgi, sevgi ve ilgiyle olur.

VİZYON Din eğitiminin vizyonu; kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen ve problemlere çözüm üreten kişiler yetiştirmektir. Ben kimim,nereden geldin, nereye gidiyorum, hayatın anlamı nedir soruları cevaplanıp sosyal alanlardaki problemleri anlayıp onlara çözüm üretebilen kişiler yetiştirmektir.

MİSYON Din eğitiminin misyonu şu beş kavramla nitelenir: Temel Değerlerimiz 1-Sağlıklı din anlayışının Türkiye için gerekli zihniyet gelişmesinin gerçekleşmesine yardımcı olabileceğine inanırız.

2-Düşünen, sorgulayan, inancını akılla bütünleştiren kişiler yetiştirmeye çalışırız. 3-Ezberci ve baskı altına alıcı yaklaşımı değil;konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz. 4-Dinin barıştırıcı,birleştirici, barışı sağlayıcı gücünü ortaya çıkarırız.

5-Şekilcilik ve sloganlaştırıcı değil, ahlaki öğretilerin felsefesini önemseriz. 6-Sorunlara aceleci çözümlerle yaklaşmamaya çalışırız. 7- Oku,düşün ve anla prensibini benimseriz.

8-Sağlıklı din eğitimi kaliteli bir eğitim ve öğretim sürecinden geçer. 9-Nitelik, nicelikten üstündür. 10-Eğitimde,yönetici-öğretmen-veli ilişkisinde güven ortamı yaratırız. Temel değerlerimizden biri olan sağlıklı din eğitimi akla ve bilime dayanmalıdır. İmam-Hatipler önemlidir.

Düşünme ve sorgulama sanki din alanında bir tabu gibi kabul edilmektedir.Hedefimiz “Ben böyle duydum, böyle diyorlar “değil “Ben böyle düşünüyorum “diyebilen, kendi doğrusunu kendi aklıyla keşfedebilen , sorgulayan ve doğruyu bulan bir öğrenci modeli oluşturmaktır.

Kur’an aklı olana hitap eder. ”Akletmiyor musunuz Kur’an aklı olana hitap eder.”Akletmiyor musunuz ? Kur’an ve sünnet ilkesidir. Bir düşünürümüz “Bazı kavramlar vardır.Bunlar sizin efendiniz de olabilir ,hizmetçiniz de olabilir.Bunlar sizin kullanmanızla ilişkili soru cümleleridir.” Ne söyledi ? Kim söyledi?Nasıl söyledi?Niçin söyledi?Ne zaman söyledi ?Nerede söyledi?gibi. Bilgi bu tür yaklaşımla sunulmalıdır.Dinin barışçı, kavgayı önleyici yönü ele alınmalıdır.Ahlak felsefesi yönü önemli, slogan yönü değil.

Din adına , Allah adına hareket etmeye hiç kimsenin hakkı yoktur. Dinin olumlu değerlerini dünyanın değerleri için nasıl hayata geçirebiliriz? Bu prensip oku, düşün, anla şeklinde formül edilebilir. Nitelik nicelikten üstündür. Enerjimizi pozitif kullanmalıyız. Negatif enerji çabuk sirayet eder ve insanı karamsarlığa götürür.

Çağımızda stres yönetimi, zaman yönetimi,insan kaynakları yönetimi gibi yeni arayışların vurgu yaptığı ana nokta şudur: İnsan potansiyelini sıfırlayan, aşağı çeken, en önemli hadise, olumsuz anlamdaki vızıltılar ve söylentilerdir. Düşünce ağacı temelinde, insana, düşünceye, hürriyete, ahlaki olana ,kültürel mirasa saygı duyan bir din öğretimi anlayışı vardır.

Ben değil biz düşüncesine sahip ahlaklı öğrenciler yetiştirmeliyiz. Eğer düşünür ve eleştirel bakarsanız az istismar edilirsiniz. İstismarın altında yatan en temel neden , eleştirel bakılmayan ortamlardır. Sevgiyi çocuklara yansıtmak sevgiyi kendinde örneklemek ve yaşatmaktır.

Küçük bir çocuğun şu sözleri uyarıcıdır:”Büyükler ,ağacı seviyoruz diyorlar ama kesiyorlar. Hayvanları seviyoruz diyorlar ama avlıyorlar. Birbirlerine seni seviyorum diyorlar ama kavga ediyorlar.Biri bana seni seviyorum diyecek diye ödüm kopuyor.” Bunu söyleyen çocuk, yetişkinler dünyasına acımasız bir eleştiri yapmaktadır.

İnsan her yönüyle tanınmalı ve anlaşılmalıdır İnsan her yönüyle tanınmalı ve anlaşılmalıdır.Bir davranışın karşısında önce nedeni düşünülmeli sonra değerlendirilmeli. Oysa önce sen şusun denilmekte sonra değerlendirme onun üzerine bina edilmektedir. Bu iletişimi olumsuz etkiler. Sen şusun değil, davranışın analizi yapılmalı.

Çocuklara yeniden yapılanma sürecinde doğru bilgi,ilgi, sevgi esasına dayalı din öğretimi yapılmalıdır. Üç İbrahimi dinde aşkın bir varlığa inanılır.Üç dinde de Tanrınınbir sıfatı barıştır.Bu isim İslam’da selam, Yahudilikte şalom, Hıristiyanlıkta peace dir. Üçünün anlamı da barıştır.