MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
“EĞİTİM ÇALIŞANLARININ SOSYO-EKONOMİK DURUMU” KONULU ANKET ÇALIŞMASI
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
YAPACAĞINIZ İŞE HAKİM OLUN
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
ACİL İHTİYAÇLAR İÇİN PRATİK ÇÖZÜM
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
1 YÜZDELER. 2 Hakan, bilinçli bir tüketici olarak alışveriş merkezinin uygulayacağı indirim dönemini bekliyor. İndirimsiz fiyatı 750 lira olan bilgisayarı.
JOLLY TOURS FİRMA ANALİZ RAPORU
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
“TÜRKİYE’DE OKULLARIN MEVCUT DURUMU” KONULU ANKET ÇALIŞMASI.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.

Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMADA İNOVASYON
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
İSTİKLAL CADDESİ ÜZERİNDEKİ YAPILARIN GIS ORTAMINDA
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Omni Kanal daki Adımları
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ DERSİ
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi A.Ş. Cinnah Caddesi No: 67/ Çankaya/ANKARA Tel: (312) Faks: (312)
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bu işletmede hizmet tüketicinin otoparka girişiyle başlamaktadır. Otopark personeli tüketiciyi karşılıyor ve yer bulmasında yardımcı oluyor.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Dünyada Ve Türkiye’de Renault
GİRİŞİMCİ.
Logo.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Hazırlayan: Selim ERDEM
BRANDING - MARKETING - TRADING
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
2017.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Kocaelİ Ünİversİtesİ TIp Fakültesİ
TCHİBO Ağahan köse
İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya
Otizm Farkındalık Araştırması
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
SELVİLİ SİTESİ SAİME HASYİĞİT Yılında Satış İçin Yapılan Faaliyetler 25 Mayıs tarihinde aktif olarak sosyal medya üzerinden Tanıtım Sayfası.
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 CONSEIL . MARKETING . FORMATION PARIS. SAO PAULO . ISTANBUL 23 Rue de la performance 59660 VILLENEUVE D’ASCQ Tel 03 20 815 820 - Fax 03 20 8158 21 etudes@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel 0539 365 04 85 e.ozturk@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com 1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66 İÇERİK Metodoloji …........................................................................p 3 1. Etki alanı.........................................................................p 4 2. Müşteri profili.................................................................p 11 3. Müşteri alışkanlıkları........................................................p 20 4. Alışveriş Merkezinin imajı.................................................p 38 5. Rakipler.........................................................................p 48 6. Beklentiler..................................................................... p 57 7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66

METODOLOJİ 16 ile 23 Nisan tarihleri arası Mersin Alışveriş Merkezinde toplam 600 anket gerçekleştirildi. Anketler Alışveriş Merkezinin açık bulunduğu saatlerde çıkış kapılarında yapıldı. Çalışmanın amacı : Alışveriş Merkezinin etki alanındaki performansı Müşteri profilerinin incelenmesi Müşterilerinin davranış ve beklentilerini incelemek Alışveriş Merkezinin imajı Ziyaret edilen Rakiplerin belirlenmesi Etkinliklerin ve haberleşmenin etkisi.

BÖLÜM 1 ETKİ ALANI

ETKİ ALANI Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI Metodoloji Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI AVM’nin Müşteri Hanehalkı sayısı ZİYARET SIKLIĞI AVM’nin Haftalık müşteri akışı SATIN ALMA ORANI Alışveriş yapan müşteri « akışı » ORTALAMA HARCAMA Ciro

ETKİ ALANI Karşılaştırma * * Eğilim, Karşılaştırma yapılamaz

ETKİ ALANI Etki alanı Nüfuz etme oranlarına göre grup oluşturuluyor *. *Haftalık ciro, K TL olarak. *Çok güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 75% üzeri bölgeler Güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 50 - 75% arası bölgeler Orta etki alanı : Nüfuz etme oranı 25 - 50% arası bölgeler Zayıf etki alanı : Nüfuz etme oranı 10 - 25% arası bölgeler Çok zayıf etki alanı: Nüfuz etme oranı 10% altı

MAP Sommaire

« Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ? » ETKİ ALANI Geliş nedeni « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ?  » Sommaire %

« Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ? » ETKİ ALANI Geliş nedeni « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ?  » Sommaire

BÖLÜM 2 MÜŞTERİ PROFİLİ

MÜŞTERİ PROFİLİ Cinsiyet %

MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin yaşı Cevaplayanın yaşı % % Ortalama yaş : 42 yaş (2006’te : 40 yaş) Ortalama yaş : 46 yaş (2006’te : 45 yaş )

Ortalama : 3,6 kişi (2006’te ortalama : 3,4 kişi) MÜŞTERİ PROFİLİ Hanehalkı büyüklüğü Siz dahil, evinizde kaç kişi var ?  % Ortalama : 3,6 kişi (2006’te ortalama : 3,4 kişi)

Ailenin ortalama geliri : 2 155 TL (2006’te 1277 TL) MÜŞTERİ PROFİLİ Ailenin aylık geliri Ailenin ortalama geliri : 2 155 TL (2006’te 1277 TL) %

MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin mesleği Cevpalayanın mesleği % %

Eğitim durumunuz nedir ? MÜŞTERİ PROFİLİ Eğitim seviyesi Araba Eğitim durumunuz nedir ? Arabanız var mı? %

MÜŞTERİ PROFİLİ Ev / Daire %

Internet kullanıyormusunuz ? MÜŞTERİ PROFİLİ Internet kullanımı Internet kullanıyormusunuz ? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI BÖLÜM 3 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti CARREFOURSA hipermarketi ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? Hatırlatma 2006 % 2% 10% 18% 42% 17% 20% 15% 12% 4% 2%

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti Alışveriş merkezindeki RESTORANLARI ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? % Hatırlatma 2006 0.4% 2% 2% 7% 10% 8% 11% 14% 4% 4% 65%

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti Alışveriş merkezindeki RESTORANLARI ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ?

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Cevaplayanın yanındakiler - ÇOCUK BULUNMASI - - YETİŞKİN BULUNMASI - Anket sırasında yanında çocuk var mıydı ? Başka yetişkinler var mıydı : anket yapılan kişi....? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı Bugün merkeze gelmek için hangi vasıtayı kullandınız ? (İçinden geldiği gibi) %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı Bugün merkeze gelmek için hangi vasıtayı kullandınız ? (İçinden geldiği gibi)

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı Bugün, bu alışveriş merkezine …...... için geldiniz? [1 tek cevap verilmeli] %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı Bugün, bu alışveriş merkezine …...... için geldiniz? [1 tek cevap verilmeli]

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ortalama : 73 dakkika (2006’te 76 dakkika) Alışveriş merkezinde kalma süresi Bugün, alışveriş merkezinde ne kadar zaman harcadınız (Carrefour + AVM’in mağazaları) ? Hatırlatma 2006 3% 7% 31% 25% 29% 27% 19% 15% 22% 26% Ortalama : 73 dakkika (2006’te 76 dakkika)

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş merkezinde kalma süresi Bugün, alışveriş merkezinde ne kadar zaman harcadınız (Carrefour + AVM’in mağazaları) ?

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü ziyaret edilen yerler Bugün, …. ziyaret ettiniz ? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü ziyaret edilen yerler Bugün, …. ziyaret ettiniz ?

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Yaş dağılımına göre anket günü alışveriş yapılan yerler

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ Kazanılan satış / Kaybedilen satış / Cevaplayan 100% ALIŞVERİŞ NİYETİ HAYIR 2% EVET 98% GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ HAYIR 0.3% EVET 1.7% HAYIR 0% EVET 98%   Kazanılan satış Kaybedilen satış

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI BÖLÜM 4 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Alışveriş Merkezinin OLUMLU ve OLUMSUZ özellikleri

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Görsel olarak AVM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Seçenek bolluğu Fark Yemek / Içme Eğlence alanı Büyük mağazaların bulunması Mağazaların kalitesi Merkezin büyüklüğü, genişlik OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA İlgi

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En önemli Olumlular Bana saydığınız OLUMLU ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? % Karşılama; Düzen (oturma alanları, yeşilik, …); Kalabalık olmaması; Hizmetler (tuvaletler…); Geç kapanıyor; Erken açılıyor.

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En önemli Olumsuzlar Bana saydığınız OLUMSUZ ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? % Otopark sorunu; Erken kapanıyor; Merkezin/cad. temizliği; Merkezin büyüklüğü, genişlik; Bir super/hipermarketin bulunmaması.

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde en çok hangi mağazaları tercih ediyorsunuz ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En az beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde varsa beğenmediğiniz mağazalar hangileri ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Otopark - KULLANIM - - MEMNUNİYETLİK - Merkezin otoparkını kullandınız mı ? Otoparktan memnun musunuz ? % Hatırlatma 2006 : 78% ‘i Otoparkı kullanıyordu

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Otopark : Memnuniyetsizlik nedenleri Neden memnun değilsiniz ? % Kapalı Otopark; Otopark Gorevlısı; Arabaların duzensız park etmesı

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Müşteri servis arabaları Merkezin ücretsiz müşteri taşıma hizmetinden memnun musunuz ? % Neden memnun değilsiniz ? %

BÖLÜM 5 RAKİPLER

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz? % SADIK MÜŞTERİ ÖZEL MÜŞTERİ RAKİP MÜŞTERİ

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (bölgelere göre) Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz?

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (yaşlara göre) Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz?

- BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - RAKİPLER Rakip AVM’lere ziyaret En sık ziyaret ettiğiniz diğer alışveriş merkezi (merkezleri) hangisidir (hangileridir) … ? [İçinden geldiği gibi – birden fazla cevap verilebilir] - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

YAKIN TAKİP FORUM MERSİN

YAKIN TAKİP FORUM MERSİN FORUM MERSİN’de çekim güçü olan markalar Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ? %

YAKIN TAKİP FORUM MERSİN FORUM MERSIN’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri

YAKIN TAKİP FORUM MERSİN Görsel olarak FORUM MERSİN’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Seçenek bolluğu Fark Yemek / Içme OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ Eğlence alanı Büyük mağazaların bulunması Mağazaların kalitesi DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA Fiyat seviyesi Kalabalık olması İlgi

BÖLÜM 6 BEKLENTİLER

BEKLENTİLER Beklenen sektörler Bu alışveriş merkezinde hangi sektörden eksik mağazalar olduğunu düşünüyorsunuz ? (İçinden geldiği gibi) %

BEKLENTİLER Eklenmesi istenen mağazalar Eğer 2 yeni mağaza alışveriş merkezine yerleşecek olsa, bunların öncelikle hangileri olmasını isterdiniz ? %

BEKLENTİLER Sinema’ın etkisi Eğer Alışveriş merkezinde Sinema olsaydı, AVM’ye daha sık gelmeniz için bir etken olurmuydu ? %

BEKLENTİLER Bölgelere göre sinemanın etkisi Eğer Alışveriş merkezinde Sinema olsaydı, AVM’ye daha sık gelmeniz için bir etken olurmuydu ? Evet diyen %’si Ortalama : 79%

Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? Eğlence alanında beklentiler Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? % Oyun Salonu; Kıtapcı; Spa; Cay Bahcesı; Bılardo; Tıyatro; Kres; Bar.

- BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - BEKLENTİLER GİYİM alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e GIYIM mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz? - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

BEKLENTİLER AYAKKABI - ÇANTA alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e AYAKKABI-CANTA mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz ? %

BEKLENTİLER RESTORAN (yeme içme) alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e RESTORAN (yeme içme) mağazası eklenebilse öncelikle görmek isterdiniz ? %

ETKİNLİKLER & HABERLEŞME BÖLÜM 7 ETKİNLİKLER & HABERLEŞME

ETKİNLİKLER Etkinlikler hakkında müşterilerin görüşü Merkezde düzenlenen Etkinlikler/Organizasyonlar hakkında ne düşünüyorsunuz ? %

Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? Beklenen etkinlikler Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? %

Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? HABERLEŞME Haberleşmenin etkisi / Cevaplayan 100% Carrefour reklamı dışında, bu alışveriş merkezi hakkında bir reklam gördünüz, aldınız veya işittiniz mi ? EVET 49% (34%) HAYIR 51% (66%) Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? % ( ) : Hatırlatma 2006

HABERLEŞME Bölgelere göre haberleşmenin etkisi Evet diyen %’si Ortalama : 34%

HABERLEŞME Gazete / Dergi / Cevaplayan 100% Gazete veya Dergi okuyor musunuz ? EVET 95% HAYIR 5% Cevabınız evet ise, hangisini ? %

En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? HABERLEŞME En çok izlenen televizyon kanalları En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? %

En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? HABERLEŞME En çok dinlenen radyolar En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? %