Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008"— Sunum transkripti:

1 ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA 2009 CONSEIL . MARKETING . FORMATION PARIS. SAO PAULO . ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax - Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel - 1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

2 Etki Alanı Bursa

3 Etki alanı : Bursa Etki alanı

4 Etki alanı : Bursa Etki alanı : 759 007 nüfus
Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosunun 54%’ü yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 6), 2005’te 48 % idi. * Eğilim, bilgi amaçlı

5 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Hanehalkı harcamaları Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile. Kaynak : Tuik, 2007

7 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Hanehalkı harcamaları Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir. 2004 ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Kaynak : Tuik, 2007

8 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Alışveriş Merkezinin performans analizi Bursa Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 8,1 milyondur ve cirosu 176 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 13 %’sine yakkın nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3%. 2005 ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. Alışveriş Merkezinin performans endeksi 21,7 % 12,8 % Pazar payı – Carrefour Bursa Pazar payı – Rakipler

9 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -9% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) : 2008 2009

10 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi iyi ve dengeli bir sunuma sahip. İlk 3 rakip’e göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut.

11 Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Tehtitler ve Fırsatlar Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile Bursa şehirinin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında rekabet daha yoğundu. 2005 ile 2009 arası, Bursa’da bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Bursa’daki AVM yoğunluğu 97% artı, etki alanındaki artış 105% oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da artacak.

13 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Bursa’daki yoğunluk)

14 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Tehtitler ve Fırsatlar 1 – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet yoğun. Bölgedeki 9 Alışveriş Merkezi bulunmakta. Carrefour Bursa rakiplerine göre yeterince büyük ve iyi konumda. Şehirin kuzeyinde bulunan Anatolium projesi ( m²) Bursa’da yoğunluğu artıracak, proje etki alanı dışında. Projede IKEA, Carrefour, Best-Buy ve Yapı market bulunması bekleniyor. Bu proje 7 ve 9 bölgelerini etki edecek.

15 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Tehtitler ve Fırsatlar Rakiplerine karşı, Bursa Nilüfer yeterince güçlü, büyük ve iyi bir sunuma sahip. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : Carrefour’un imajı Güçlü bir hipermarket ve Avm mağazaları Geniş bir etki alanı Yakkın bölgesinde bulunan nüfus, iyi bir gelir seyiyesine sahip.

16 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Öneriler Carrefour Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme fırsatları önemli. Bir Yapı marketin gelmesi, hipermarket’e katkı sağlayacak ve yeni bir çekim güçü oluşturacak. Genelde, etki alanının genişlemesinde de rol oynar. Alışveriş Merkezi iyi bir sunuma sahip, ancak müşterilerin bekledikleri markaları getirmek özellikle Tekstil/Giyim alanında Merkeze olumlu bir ek etki katacaktık.

17 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Rekabet haritası Anatolium As Merkez Korupark Özdilek Arena Real Nil Park Blue Lotus Meridyen Kent Meydani Zafer Plaza Mevcut Avm Proje halinde Avm Kapanan Avm

18 Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi
Rekabet ortamı Açık olan AVM’ler Projeler

19 ANNEXE

20 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Mevcut merchandising planı

21 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi
Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar


"ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları