Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Otizm Farkındalık Araştırması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Otizm Farkındalık Araştırması"— Sunum transkripti:

1 Otizm Farkındalık Araştırması
Mart 2017 Motto Araştırma, İstanbul

2 Amaç & Kapsam Otizm farkındalığını ölçmek için Türkiye genelinde araştırması yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda toplumda Otizm farkındalığını arttırmak ve Otizmli bireylerin yaşam kalitelerini yükseltmek hedeflenmektedir. Araştırma kapsamında Türkiye çapında toplam 404 kişi ile görüşülmüştür. Detaylı sonuçlar ilerleyen sayfalarda görülebilir.

3 BULGULAR

4 Profil Bilgisi 45,8 ORTALAMA YAŞ CİNSİYET Kadın: %23,8 Erkek: %76,2
Görüşülen kişilerin %76’sı erkek, %24’ü kadındır.. Görüşülen kişilerin ortalama yaşı 45,8’dir. A ses grubuna dahil olan görüşmecilerin oranı %13,9, B ses grubuna dahil olanların oranı %21,3’tür. ORTALAMA YAŞ CİNSİYET 45,8 Kadın: %23,8 Erkek: %76,2 SES GRUBU

5 Otizm biliniyor mu? Otizmin ne olduğunu bilenlerin oranı %66,3’tür.
S1. Otizmin ne olduğunu biliyor musunuz?

6 S2. Otizim eylem planı hakkında bir bilginiz var mı?
Otizm Eylem Planı Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi olanların oranı %5’tir. S2. Otizim eylem planı hakkında bir bilginiz var mı?

7 Otizm Bilgisi & Otizm Eylem Planı
Otizmin ne olduğunu bilenlerin %6,3’ü nün Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

8 Ailede Otizmli veya engelli birey varlığı
Görüşülen kişilerin %13,1’inin ailelerinde otizmli veya engelli birey vardır. Bu ailelerin %9,8’i konu ile ilgili bir STK’ya üye olmuştur. S5. Konuyla ilgili herhangi bir STK’ya üyeliğiniz var mı? S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı?

9 Otizm Eylem Planı Bilgisi
Ailede otizmli veya engelli biri olanların %5,7’sinin Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

10 Akraba çevresinde Otizmli veya engelli birey varlığı
Görüşülen kişilerin %21,5’inin yakın çevrelerinde otizmli veya engelli birey vardır. S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı?

11 Otizm Eylem Planı Bilgisi
Akrabalarında otizmli veya engelli biri olanların %4,6’sının Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

12 Engelli bireylerin yaşadığı sorunlar
Engelli bireylerin en büyük sorunu olarak ulaşım belirtilmiştir. S6. Engellilerin sizce en büyük sorunları nelerdir?

13 Engelli bireylerin yaşadığı sorunlar ile hangi bakanlık ilgilenir?
Katılımcıların %34,7’si engellilerin sorunları ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın ilgilendiğini düşünmektedir. S7. Engellilerin sorunları ile sizce hangi bakanlık ilgilenir?

14 Devletin engelli bireylere yönelik sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet
Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden memnun ve çok memnun olanların toplamının oranı %27,7’dir. 27,7 S8. Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden ne derece memnun olduğunuz

15 Devletin engelli bireylere yönelik sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet
Ailesinde otizmli veya engelli birey olanların %35,8’i devletin engelli bireylere yönelik sunduğu hizmetlerden memnundur. Akrabalarında otizmli veya enge%33,3’ü devletin engelli bireylere yönelik sunduğu hizmetlerden memnundur. Hiç memnun değilim Memnun değilim Kararsızım Memnunum Çok memnunum T2B* Fikrim yok S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı? Evet 11,3 13,2 32,1 15,1 20,8 35,8 7,5 Hayır 22,8 14,8 24,2 12,0 14,5 26,5 11,7 S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı? 17,2 24,1 16,1 33,3 8,0 22,4 13,9 25,6 11,0 26,2 Toplam 21,3 14,6 25,2 12,4 15,3 27,7 11,1 *T2B Çok memnunum ve memnunum diyenlerin toplamı S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı? S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı? S8. Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden ne derece memnun olduğunuz

16 MOTTO YAKLAŞIMI Motto Araştırma, Türkiye genelinde ve Uluslararası Platformda pazarlama araştırmaları gerçekleştirmek için kurulmuş, alt yapısı, teknolojisi ve deneyimi ile hem yerel dinamikleri hem de global dinamiklerle hareket ededen, kalite standartları, yenilikçi, yaratıcı ve alanında uzman Pazar Araştırma şirketidir. Pazar araştırmaları alanında müşterilerimize stratejik ve uygulanabilir çözümler bulmak temel hedefimizdir. Araştırma ilkemiz doğru hedef kitleden doğru veriyi toplamak, elde edilen verileri uluslar arası standartlarda işlemek, veriyi doğru analiz yöntemleri kullanarak bilgiye dönüştürmek  ve müşterimizin hedefine uygun aksiyon adımları ortaya çıkarmaktır. Motto Araştırma anlayışında; projenin tasarımından, analizi ve raporlamasına kadar tüm aşamalarında hızlı, uygulanabilir, yaratıcı ve sonuç odaklı çözüm yolları sunmak vardır. Motto Araştırma, tüm araştırma sürecinde ESOMAR ve ISO kalite sistem uygulamalarının gereğini eksiksiz yerine getirmeyi, güvenlik ve kalite sistemi ile hareket etmeyi müşterilerine taahhüt eder.

17 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VERİ SAĞLIĞI
Kantitatif Araştırma Yöntemleri Yüz yüze Çalışmalar PAPI CAPI/Tablet/Akıllı Telefon ( 90 Tablet ) Gerçek zamanlı online/offline Araştırma Eye Tracker (Göz Takip) Çalışmaları Telefonla Görüşmeler CATI ( 60 Kabin ) Randevulu derinlemesine görüşme Kalitatif Araştırma Yöntemleri Fokus Grup Görüşmeleri Derinlemesine Görüşmeler Ses kayıtlı Görüntü kayıtlı Gözleme Dayalı Araştırma Gölge/Gizli Müşteri Araştırması Yarı Etnografik Araştırma

18 İLETİŞİM Büyükdere Caddesi No:53, Kat:3 Mecidiyeköy/ İstanbul Tel: (0212) Web :


"Otizm Farkındalık Araştırması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları