Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme Öğr.Gör.Dr. Burcu Mucan Dumlupınar Üniversitesi Hisarcık MYO Doç.Dr.
#TweetCar Autoshow – İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Otizm Farkındalık Araştırması
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir? Pazarlama Bu Bireyler için Ne Yapabilir? ARŞ. GÖR. MURAD CANBULUT İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ DOÇ. DR. DENİZ ATİK 20. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ HAZİRAN, 2015

Sunum Özeti Yazın Taraması Pazarlamada Özürlülük Araştırmanın Amacı Araştırma Soruları Araştırma Yöntemi Ön Bulgular Uygulayıcılara Öneriler

Yazın Taraması Dünya nüfusunun yaklaşık %15’inin en az bir özrü bulunmaktadır (DSÖ, 2011) Türkiye’deki özürlü birey sayısı da dünya istatistiklerine paralel şekilde 8,5 milyon kişi olarak bilinmektedir (ÖZİDA, 2009) Endüstri Devrimi, I. ve II. Dünya Savaşları, Vietnam Savaşı sonrası gelişmeler.

Disability = Sosyal boyut Impairment = Tıbbi boyut İngilizce’de kavramlar: disability, impairment, handicapped veya disadvantaged Türkçe’de kavramlar, toplumsal dinamikler eşiğinde şekillenmekte (Bezmez vd., 2011) Disability = Sosyal boyut Impairment = Tıbbi boyut (Barton, 2005; Bickenbach, 2011; Liachowitz, 1988; Oliver, 1996; Shakespeare and Watson, 2002)

Pazarlamada Özürlülük Akademide; sosyal pazarlama (social marketing), dönüştürücü tüketici araştırmaları (transformative consumer research) ve makro pazarlama (macromarketing) alanlarındaki çalışmalar, İş hayatında; sosyal sorumluluk projeleri

Tek bir özürlü grubu odaklı. Ülke içindeki çalışmalar sınırlı. Pazarlama ve perakendecilik alanında; görme engelli bireylerin çevrimiçi alışveriş alışkanlıklarını, alışveriş ortamında müşteri temsilci tecrübeleri. (Baker vd., 2007; Burnett, 2006; Pavia ve Mason, 2014; Vezina vd., 1995) Tek bir özürlü grubu odaklı. Ülke içindeki çalışmalar sınırlı. (Bezmez vd., 2011; Burcu, 2007)

Araştırmanın Amacı Pazarlamanın özürlü bireylere nasıl yardımcı olabileceğine yönelik sorular sorarak önerilerde bulunmak, Türkiye’de pazarlamayı, tüketici davranışlarını ve özürlü bireyleri bir araya getiren, farklı özürlü gruplarının ve aktörlerin yer aldığı bir çalışma oluşturmak.

Araştırma Soruları Toplumda yer edinme ve kişilik oluşturma sürecinde özürlü bireyler isteklerine ne kadar yanıt alabiliyorlar? Toplumdan dışlanma ve topluma dahil edilme süreçlerinde, toplum (sosyal çevre), devlet ve pazarlamanın rolleri nasıl olmaktadır? Pazarlama, bu ihtiyaçların karşılanmasına yönelik nasıl adımlar atıyor?

Araştırma Yöntemi Özürlü bireylere yönelik çalışmalardaki sorunlardan birisi çalışmaların engeli olmayan araştırmacılar tarafından yürütülmesidir (Kitchin, 1996). Konunun hassasiyeti: Yarı-yapılandırılmış derinlemesine mülakatlar, odak gruplar, gözlemler, ikincil veri kaynaklarından elde edilen veriler –bloglar, özürlülere yönelik internet siteleri, sosyal sorumluluk projeleri sayfaları, haberler- kullanılmıştır.

Samsung ve Peugeot gibi küresel firma yetkilileri ve bu firmaların tutundurma çalışmalarını yürüten reklam ajanslarından yöneticiler ile görüşmeler. Araştırmacılardan biri engellilere yönelik bir sosyal medya projesine dahil olmuş, projenin tümünde aktif olarak yer almıştır.

Katılımcılar; topluma dahil edilmiş ve toplumdan soyutlanmış özürlü bireyler, kar amaçlı firma yetkilileri, devlet yetkilileri. Katılımcılara; tanıdıklar, dernekler, sosyal medya yoluyla ulaşılmıştır. Katılımcılar 20-50 yaş aralığında yer almaktadır. Mülakatlar ortalama 1 saat sürmüştür. Her görüşme kayıt edilmiş, sonrasında transkript edilmiştir. Analizlerde alan notları da kullanılmıştır.

Ön Bulgular Özürlü bireylerle ilgili 3 önemli aktör; devlet, pazarlama ve sosyal çevre (toplum). Özürlü bireyler; normal, özürlü veya hem normal hem özürlü hissetmektedirler. Özürlü bireyler, sosyal sistem kurbanıdır. Pazarlama aktörleri; özürlülerle ilgili yerleşik ve yanlış algı sahibidir (acizlik, hastalık, fakirlik). İhtiyaç ve istekler karşılanmamakta.

Norm dışında olmanın getirdiği psikolojik sorunlar. Reklam ve yayınlarda ideal vücut görüntüsü vurgusu. Dışlayıcı ve farklılaştırıcı. Yasal düzenlemeler, sosyal sorumluluk projeleri. İnternet ve sosyal medya  Alışveriş, sosyalleşme ve normalleşme.

Uygulayıcılara Öneriler Özürlülere yönelik ürün, hizmet, reklam arttırılması. Varlıklarının hatırlatılması, farkındalığın oluşması. Özürlü bireylerin iş hayatına ve dolayısıyla sosyal hayata katılımlarının sağlanması. Korunmasız tüketici grubuna yönelik pazarlama çabaları artarak devam etmeli. İnternet ve sosyal medyanın aktif kullanımı. Dışlayıcı, engel yaratıcı dil, görsel kullanımı azaltılması.