Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)"— Sunum transkripti:

1 Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)

2 İçerik Neden böyle bir konu? Showrooming nedir? Showrooming etkisi? Showrooming nedenleri? Showrooming Türkçe karşılığı Showrooming Boyutları Sonuç ve Öneriler

3 Neden böyle bir konu? 1) Pazarlamada ortak bir dil gerekliliği; Marka Değeri Marka Denkliği Marka Ederi Marka Sermayesi Bir tez öğrencisi hangi kavramı kullanmalı sizce?

4 Neden böyle bir konu? 2) Pazarlamada Türkçe literatür oluşması; Bilim dili, yaratıcı-üretici düşüncenin yansıdığı en önemli araçlardan biridir. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), bilimsel çalışmalarda, iletişimde, eğitim ve öğretimde Türkçenin kullanılması ve geliştirilmesini teşvik etmektedir.

5 Showrooming nedir? 2010 yılında akıllı telefonların perakendeciler için tehdit olduğu kaleme alındı (Bustillo ve Zimmerman,2010). “Showrooming” ilk olarak 2011 yılında kullanılan bir kavramdır (Bosman, 2011).

6 Showrooming nedir? “tüketicilerin bir ürün ile ilgili bilgi almak, ürünü denemek, fiziksel ve kullanım riskleri gibi risk faktörlerini azaltmak amacıyla mağazaya gidip veya alışveriş sırasında bir ürünü mağazada görüp aynı zamanda da telefonu ile online perakendecilerin internet sitelerine girerek fiyat karşılaştırması yapmaları ve bunun sonucunda da ürünü mağazadan değil de daha ucuza satan online perakendecilerden sipariş etmeleri” Showrooming kavramının ilk tanımı 2011 yılında Zimmerman tarafından yapılmıştır;

7 Showrooming nedir? Amazon, Fire Phone markalı akıllı telefonuna showrooming özelliği ekledi ve diğer akıllı telefon markaları için de aplikasyon geliştirdi.

8 Showrooming Etkisi ABD’de tüketicilerin (Kasım,2013); Aylık geliri 7.500$ altında olanların %40’ı Aylık geliri 7.500$ üzerinde olanların %53’ü en az bir defa showrooming davranışı göstermiştir. Interactive Advertising Bureau tarafından 2014 yılında ABD’de yapılan araştırmaya göre; Mağaza içerisinde akıllı telefonları ile ürün karşılaştırması yapanların %42’si showrooming yaparak bir yılda yaklaşık olarak 1.000$ harcadıklarını belirtmişlerdir.

9 Showrooming Etkisi İ ngiltere’de akıllı telefon kullanan tüketicilerin (Mayıs, 2014); 18-36 yaş grubunun %50’si 37-43 yaş grubunun %53’ü Çin’de 2013 yılında tüketicilerin %24’ü 2015 yılında tüketicilerin %45’i showrooming yaptıklarını belirtmişlerdir.

10 Showrooming Nedenleri? Ürün karşılaştırma imkanı, Akıllı telefon kullanımının artması ve aplikasyonların kullanım kolaylığı, Online alışveriş sırasında ikinci el ürün bulabilme, Fiyat avantajı sağlaması.

11 Showrooming’in Türkçe Karşılığı Showrooming = Mağaza İstismarı İstismar: Birinin iyi niyetini kötüye kullanma (TDK Sözlük) Mağaza istismarında mağazanın müşteriye sunduğu hizmetler ile müşteri memnuniyetini arttırıcı her türlü faaliyetleri istismar edilmektedir.

12 Mağaza İstismarı Boyutları Perakendeci Boyutu Tüketici Boyutu Etik Boyutu

13 Mağaza İstismarı Boyutları Perakendeci Boyutu: Mağazalı perakendeciliğin maliyetleri; kira,maaş, depolama, aidat, tanıtım vb. İşgörenin performansına olumsuz etki, Fiyat farkı sonucu müşteri kaybı

14 Mağaza İstismarı Boyutları Perakendecilerin mağaza istismarına karşı önlemleri; En iyi fiyat garantisi Mağazada deneyerek ürünü teslim alma

15 Mağaza İstismarı Boyutları Tüketici Boyutu: Tüketicilerin fiyat hassasiyeti artmıştır (Biao vd.,2010; Valls vd., 2011), Teknolojinin gelişmesi ile her an istenilen yerde istenilen zamanda alışveriş kolaylığı, Algılanan risk faktörlerini ortadan kaldırma isteği,

16 Mağaza İstismarı Boyutları Etik Boyutu: Mağazaların satışlarında meydana gelen düşüş, Kapanan mağazaların etkisi; işsizlik, boş dükkanlar, diğer işletmelere etki, markaya karşı oluşan olumsuz algı, AVM’lerin kapanması vb. ABD gibi ülkelerde vergi ödenmemesinin oluşturduğu etki,

17 Sonuç ve Öneriler Showrooming kavramı son yıllarda perakendecilik sektöründe karşılaşılan yeni bir kavramdır. Bu kavramın Türkçeleştirilmesi ve ortak bir dil oluşturulması bilim dilinin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır. Rapp. vd (2015), mağaza istismarı ile ilgili akademik çalışmanın çok az olduğunu belirtmişlerdir.

18 Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Soru ve Öneriler… “Bir ulusun dili, bütün bilim kavramlarını oluşturacak şekilde gelişmemişse, o ulusun bilim ve kültür alanında bir varlık göstermesi beklenemez” Mustafa Kemal ATATÜRK


"Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları