KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAZI SORULAR VARDIR ÇÖZMENİZ GEREKEN…..
Advertisements

İÇİNDEKİ FEYİZ VE BEREKET
KUR’AN-I KERİM Kur’anı Kerim son peygamber Hz. Muhammet (s.a.v.)e Allah tarafından Cebrail (a.s) aracılığı ile nazil olmuş mukaddes kitapların sonuncusudur.
RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
Kur’an ı Kerim’in İç Düzeni
GÜL DEVRİ-1- HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi Vesellem)
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
Kuranı Kerim ilk defa bu gecede nazil olmaya başlamıştır.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
KUTLU DOĞUM HAFTASI bilgidagi.com.
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
MEZHEPLER.
EZAN . ..
Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
RASÛLÜLLAH’TA SABIR.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Hulefa-i Raşidin.

SİYER-İ NEBİ HAZIRLAYAN (fakir) CENGİZ KAYA
T.C. KÖYCEĞİZ MÜFTÜLÜĞÜ. KADİR GECESİ, İNSANLARA HİDAYET REHBERİ OLAN YÜCE KİTABIMIZ KUR’AN-I KERİM’İN, ALEMLERE RAHMET OLAN PEYGAMBER EFENDİMİZE İNDİRİLMEYE.
Peygamberimiz ara sıra etrafında bu- lunanlara bir konuyu öğretmek için soru sorardı. Nitekim Muaz bin Cebe- l’i, Yemen’e, vali olarak gönderirken bu yöntemi.
İslamda kutsal sayılan gecelere verilen isimdir. Bu gecelerin dinimizde ayrı bir önemi vardır. Coşku ve sevgi ile kutlanır. Allaha bol dua edilir.
Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
Hamza, Peygamberimizin amcalarındandır. Süveybe’den O da emdiği için, Rasûlullah (s.a.s.) ile süt kardeştir. MekkeDevri’nin 6′ıncı (616 M.) yılında Müslüman.
EMEVİLER DÖNEMİNDE DİNİ İLİMLER
Şafilik Mezhebi.
NİYAZİ MEMUR KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 10. SINIFLAR ARASI SİYER YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ.
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
Hz.Muhammed’in Hayatı Hazırlayan:Tankut AYAS. Hz.Muhammed’in Hayatı Hz.Muhammed 20 Nisan 571 yılında Mekke’de do ğ du. Babası Abdullah, annesi Âmine,
Doğumu Gençliği ve Evliliği
Hz. Muhammed.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
Birçok Ravinin Uydurma Olduğu İddiası
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
T.C. KÖYCEĞİZ MÜFTÜLÜĞÜ KADİR GECESİ HAC SINAVI EĞİTİM SEMİNERİ.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
HUDEYBİYE ANTLAŞMASI.
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
KIRAAT İLMİNİN DOĞUŞU Mushafların noktasız ve harekesiz olması
Hz Ebubekir Dönemi.
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
TECVİD İLMİ SIFATLAR LAZIMÎ SIFATLAR ARIZÎ SIFATLAR MAHRECLER
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
Ensar Hicretten sonra Peygamberimize ve Mekke’den gelen Müslümanlara (muhacirlere) yakın alaka gösterip, malları, mülkleri, bedenleri ve diğer varlıklarıyle.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
 Suffe sözlükte "sofa, revak, üzeri örtülü geniş ve yüksek yer" anlamlarına gelir. Medine'de bulunan Mescid-i Nebi etrafındaki odalara "suffe" denir.
Prof. Dr. İSMAİL ÇALIŞKAN ANKARA Öğr. Yılı, Güz dönemi
Sunum transkripti:

KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir haber hâlinde çeşitli okunuş şekillerinden bahseder.

Faydası; Kur’ân-ı kerîmin kelimelerini telaffuz hususunda, hatâya düşmekten korumak; tahrif ve tağyirden (değiştirilmekten) muhafaza etmektir. Bu da, kıraat imamlarının (âlimlerinin) kıraatini bilmek ve birbirinden ayırmakla mümkündür.

Kıraatin başlangıcı ve esâsı, tevatüre yâni nakle dayanır Kıraatin başlangıcı ve esâsı, tevatüre yâni nakle dayanır. Kur’ân-ı kerîmi ilk okuyan, Peygamberimiz Muhammed aleyhisselâmdır.

Cebrail aleyhisselâm, her sene bir kerre gelip o âna kadar inmiş olan Kur’ân-ı kerîmi Levh-i mahfuzdaki sırasına göre okur, Peygamber efendimiz de dinler ve tekrar ederdi. Vefat edecekleri sene iki kerre gelip tamâmını okudular

Kur’ân-i kerîm, Arabca’nın yedi lehçesi üzerine nazil oldu Kur’ân-i kerîm, Arabca’nın yedi lehçesi üzerine nazil oldu. Bu lehçeler; Kureyş, Huzeyl, Sakîf, Hevâzin, Kinâne, Temîm ve Yemen lehçeleridir.

Hicretten önce, Kur’ân-ı kerîm Kureyş lehçesiyle okunurdu Hicretten önce, Kur’ân-ı kerîm Kureyş lehçesiyle okunurdu. Sonraları İslâmiyet bütün Arabistan yarımadasına yayılınca, çeşitli lehçeleri konuşan müslümanlar, Kureyş lehçesiyle okumakta güçlük çektiler ve kendi lehçelerine göre okumaya başladılar

Peygamber efendimiz; “Gerçekten Kur’ân-ı kerîm, yedi harf (lehçe) üzerine indirilmiştir. Size kolay geleni okuyunuz” hadîs-i şerîf de, bu şekilde okumanın caiz olduğunu bildiriyordu.

Hazret-i Osman’ın hilafeti zamanında, ashab-ı kiramın söz birliğiyle, Efendimiz’in vefat ettiği sene, okuduğu kıraat şekli olan Kureyş lehçesine göre altı mushaf yazdırıldı

Bu mushaflarda sûreler birbirinden ayrıldı Bu mushaflarda sûreler birbirinden ayrıldı. Bu Kur’an-ı Kerim’e de kıraat-i mütevatire dendi

KIRAAT İMAMLARI 1- İmam Nafi’: Adı Nâfi’ bin Abdurrahmân, künyesi Ebû Ruveym veya Ebü’l-Hasen veyahut Ebû Abdurrahmân el-Leysî. Aslen İsfehanlı olup Medîne-i Münevvere’de vefat etti. Kıraatteki sıraya göre on imâmın birincisi ve Medine’nin imamı.

2- İmam Abdullah bin Kesir: Künyesi Ebû Sa’îd, Ebû Muhammed veya Ebû Bekr. Mekke’de doğan imam, tabiindendi. İbn-i Kesir, kıraati; Abdullah bin es-Sâib, Übey bin Ka’b ve Ömer bin Hattâb’dan okudu

3- İmam Ebu Amr: İsmi, Ebu Amr bin Ala. Aslen Kâzerûnlu 3- İmam Ebu Amr: İsmi, Ebu Amr bin Ala. Aslen Kâzerûnlu. Basra, Kûfe, Mekke ve Medine’de kıraati öğrendi. Basralıların kıraat imamıdır

4- İmam İbn-i Amir: İsmi Abdullah bin Âmiry künyesi Ebû İmrân olup, tâbiînden. Ravileri, Hisâm bin Ammar ve İbn-i Zekvan’dır. Hişâm Şamlıların hatibi, müftisi ve kıraat imamı idi.

5- İmam Asım: İsmi, Asım bin Ebi’n-Necud olup, künyesi Ebu Bekr 5- İmam Asım: İsmi, Asım bin Ebi’n-Necud olup, künyesi Ebu Bekr. Kûfe’de vefat eden imam, tabiinden. Kûfe’de, Abdurrahman es-Sülemî’den sonra kıraatte reislik kendisine intikal etti.

Asım’ın ravileri, Hafs bin Süleyman ve Ebu Bekr Şu’be’dir Asım’ın ravileri, Hafs bin Süleyman ve Ebu Bekr Şu’be’dir. Hafs, kıraati doğrudan doğruya İmam Asım’dan aldı. Günümüzde Müslümanların çoğu, Asım’ın kıraati ve Hafs’ın rivayeti üzere okuyor. Mushaflar da bu kıraat üzerine basılıyor

6- İmam Hamza: İsmi Hamza bin Habib 6- İmam Hamza: İsmi Hamza bin Habib. Künyesi Ebû Ammâre olup, Asım ve A’meş’ten sonra Kûfe’de kıraat imamı oldu. Ravîleri; Hallad bin Halid ve Halef bin Hişâm.

7- İmam Kisai: İsmi Alt bin Hamza 7- İmam Kisai: İsmi Alt bin Hamza. Künyesi Ebül-Hasen olup, İmam-ı Hamza’dan sonra Kûfe’de reis-ül-kurralık kendisiyle son buldu. Ravîleri; Hafs bin Ömer ve Leys bin Hâlid.

8- İmam Ebu Ca’fer: İsmi Yezid bin el-Ka’ka. Künyesi Ebû Ca’fer’dir 8- İmam Ebu Ca’fer: İsmi Yezid bin el-Ka’ka. Künyesi Ebû Ca’fer’dir. On imamdan sekizincisi olan imam, tabiinin meşhûrlarından. Kıraatte, Medine ehlinin imamı. İmâm-ı Mâlik onun için, “Ebû Ca’fer, Medine’de Müslümanlara Kur’an-ı Kerim öğreten salih bir kimsedir.” buyurdu. Ravîleri, İbn-i Verdan ve İbn-i Cemmaz’dır.

9- İmam Ya’kub: İsmi, Ebû Muhammed Ya’kûb bin İshak el Hadrami 9- İmam Ya’kub: İsmi, Ebû Muhammed Ya’kûb bin İshak el Hadrami. Kıraatte Basra kıraatini temsil eden iki imamdan ikincisi. Ebu Amr’dan sonra Basra’da kıraat rivayeti kendisinde son buldu. Alim, salih, sika yani güvenilir bir kimse idi. Ravîleri; Rüveys ve Ravh.

10- İmam Halef-ül-Âşir: İsmi Ebû Muhammed Halef bin Hişâm 10- İmam Halef-ül-Âşir: İsmi Ebû Muhammed Halef bin Hişâm. Hem onuncu imam hem de İmam-ı Hamza’nın birinci ravisi. Ravîleri; İshâk el-Verrâk ve İdrîs el-Haddâd’dır.