Nasıl Bir Yönetim İstiyorlar?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Kurumlar toplumu önemser
GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
İÇ GİRİSİMCİLİK.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Sistem Analizi Sistem Analisti
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
KÜRESEL TİCARET.
KARİYER GELİŞTİRME.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
TATA MOTORS.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Günümüzün yükselen trendi Girişimcilik, hayallerini gerçekleştirmek ve fark yaratmak isteyen bir çok yetenekli genç için,artık bir kariyer fırsatı olarak.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Nasıl Bir Yönetim İstiyorlar? TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Kim Bu Gençler? Nasıl Bir Yönetim İstiyorlar? Sevinç Atabay

Millward Brown, Y Kuşağı İnovasyon Araştırması, Deloitte Eğitim Vakfı TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Millward Brown, Y Kuşağı İnovasyon Araştırması, Deloitte Eğitim Vakfı 19 Kasım – 19 Aralık 2012 tarihleri arasında Türkiye hariç 16 ülkede, 28 Mart – 5 Nisan 2013 tarihleri arasında da Türkiye genelinde yapılmıştır. Araştırma, Y Kuşağını yani Ocak 1982 ve sonrası doğumlu, en az yüksek okul mezunu ve tam zamanlı çalışanları içermektedir. 17 ülkeden 5283 katılımcı soru formunu yanıtlamıştır. Bahsi geçen 16 ülke; Batı Avrupa, Kuzey Amerika, Asya ve Avusturalya, Brezilya, Güney Afrika ve Rusya’yı kapsamaktadır.

Millward Brown, Y Kuşağı İnovasyon Araştırması, Deloitte Eğitim Vakfı TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı: Bir önceki babyboomer olarak adlandırılan kuşağın çocuklarıdır. Bu gençler, çocukluklarından itibaren bilgisayar, cep telefonu gibi teknolojilere ve sürekli bir erişim imkanına sahipler. Y Kuşağının Özellikleri: Teknolojiyi yakından takip ediyorlar; teknoloji ile büyüyen ve işlerini daha iyi yapabilmek için teknolojiyi sonuna kadar kullanan bir kuşak. Aile odaklılar; daha az çalışıp yüksek gelir elde edebilmeyi, daha esnek çalışma saatlerini, iş/hayat dengesini ve ailelerini işlerinden ön planda tutan bir kuşak. Başarıyı hedefliyorlar; kendilerine daha fazla güvenen, daha hırslı ve daha fazla başarı odaklılar. Takım çalışmasına inanıyorlar; çocukluklarında takım sporları ve grup oyunları içerisinde yer aldıkları için takım çalışmasına değer veriyor ve çevresindekilere katkı sağlayabilecekleri bir yapıyı tercih ediyorlar. İlgi odağı olmayı istiyorlar; geri bildirim almaktan, bulundukları döngünün içinde tutulmaktan, yaptıkları işten dolayı övülmek ve onaylanmaktan mutluluk duyuyorlar. Millward Brown, Y Kuşağı İnovasyon Araştırması, Deloitte Eğitim Vakfı 3

Araştırma Konusu Gençlerin Çalışma Durumu, Yaş ve Eğitim Göstergeleri TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Son yıllarda yapılan tüm araştırmalar gençlik üzerine odaklanmıştır. Çünkü asıl hedef bu genç kuşağın hayat biçimleri ve davranış kodlarını çözebilmektir. Bu çalışmalar bazı kavramsal modeller ortaya koymaktadır. Bu yaklaşımların bir ölçüde açıklayıcılıkları bulunmaktadır ancak Türkiye gibi 75 milyonluk bir ülkede 29 yaş altı 37 milyon insan ya da 18-29 yaş arasında 17 milyon genç olduğu unutulmamalıdır. Araştırma Konusu Gençlerin Çalışma Durumu, Yaş ve Eğitim Göstergeleri   Lise Altı Lise Üniversite İstihdam Toplam Çalışıyor 13,9 14,8 9,0 37,7 Çalışmıyor 24,9 30,2 7,2 62,3 18-29 Yaş toplam 38,8 45,0 16,2 100,0 4

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Kuşak mı Değişti Gündelik Hayatın Ritmi ve Padigması mı? Yeni çağ, yeni hayat, postmodern hayat, bilgi toplumu adını ne koyarsak koyalım bugünün hayatında düne oranla farklı şeyler var. Bilginin Önemi; bugün en önemli üretim faktörü bilgi oldu. Diğer üretim faktörlerinin ve zamanın yerine geçer oldu. Yeni Üretim ve Yeni Üretim Yapıları; hem insanların bilgiyi çoğaltma ve kullanmadaki hızı, hem de bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler üretimin yapısını değiştirdi. Standart büyük ölçekli üretim ve ürünler yerine daha küçük miktarlarda fakat özel üretim olanaklı hale geldi. Küreselleşme; bilginin milyonlarca odakta üretimi, yaygın ve ortak kullanımı, ülke ve ekonomik yapıları hızla birbirine yakınlaştırdı. Bilgideki devrim özgün üreticilere fırsat sağladı ve ‘’küresel düşün yerel davran’’ felsefesi ‘’yerel düşün küresel davran’’ şekline dönüştü. Yeni Siyasal Düzen ve Yeni Siyaset; yaşanan gelişmeler siyasal örgütlenme düzenini de değiştirmeye başladı. Küreselleşen dünyada kendini farklı kabul eden her etnik grup başka bir siyasal örgütlenme içinde kendini aramaya başladı. Ulus devlet tanımı ve devletin düzeni de bunlardan etkilendi. Sanki yer çekimi yokmuş gibi bilgi ve para inanılmaz bir hızla hareket etmeye başladı. Hayat, iş, üretim, siyaset ‘’zaman ve mekandan bağımsız’’ hale geldi. Toplam kalite kavramı günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olurken ülke hayatında bunun karşılığı ‘’tam demokrasi’’ talebi oldu.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Araştırmanın Söyledikleri: Ülkenin eğitim seviyesine bakıldığında, TUİK 2012 sonu verilerine göre; üniversite ve üstü eğitimli 18 yaş üstü nüfus %12,2 oranındadır. Nüfusun %11,9’u herhangi bir eğitim almamış, %48,8’i ilkokul ve ortaokul eğitimli ve %26’sı lise eğitimlidir. Şirketlerde, organizasyonlarda yeni nesil; Düzenli öğrenimi teşvik, Çalışanlara kendilerini eğitme ve yeni fikir araştırmalarına adamaları için boş zaman yaratma, Fikir üretimini ve yaratıcılığı teşvik etme ve ödüllendirme istiyor.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Ülke gençliğine ‘’üniversite eğitiminin ne sağladığı’’ sorulduğunda %48’i ‘’işe girebilmek için diploma’’ derken %23’ü ‘’meslek’’ demektedir. Bu oran meslek yüksek okullarında %60, özel okullarda okuyanlarda %56’ya yükselmektedir. Üniversite eğitimli çalışmakta olan gençlerin %55’ine göre üniversite eğitimi işe girmek için gerekli diploma anlamına gelmektedir. Ülke gençliğinin yalnızca %29’u için ‘’başarı’’ kelimesi ‘’kariyeri’’ ifade etmekte, %40’ı için ‘’mutluluk ve huzur’’ anlamına gelmektedir. Üniversite eğitimli gençlerin %35’i için başarı ‘’kariyer’’ , %45’i için ise ‘’mutluluk ve huzur’’ demektir.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Genç Nesiller Şirketlerini Nasıl Değerlendiriyor? Türk Y Kuşağının % 20’si çalıştığı şirkette topluma faydalı bir şey yapıldığını düşünmüyor, Genel olarak toplumdan ziyade kendi hedeflerine odaklı şirkette çalıştıklarını düşünenlerin oranı %42, Finansal kısıtlar, zayıf liderlik anlayışı, zayıf yönetim, vizyon eksikliği ve bürokrasi inovasyonun önündeki en büyük engeller. Türk Y Kuşağı kendilerini inovatif olarak (%63) tanımlasalar da, çalıştıkları şirketleri inovatif olarak görmüyorlar(%43).

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Küresel Sonuçlar Türkiye Sonuçları   Küresel Sonuçlar Türkiye Sonuçları 1 Y Kuşağı toplum üzerinde önemli pozitif etki yaratan inovasyonları iş dünyasının geliştirdiğini düşünmektedir. 2 İnovasyondan en çok sorumlu tutulan 3 sektör olarak TMT (teknoloji, medya, telekominikasyon), Tüketim ve Üretim göze çarpmaktadır. TMT (Teknoloji, Medya, Telekominikasyon), Tüketim ve Üretim inovasyondan en çok sorumlu tutulan 3 sektör olarak göze çarpmaktadır. 3 İnovasyona en çok ihtiyacı olan sektörler Eğitim (%27), Enerji (%18), ve Kamu (%17) olarak belirtilmiştir. İnovasyona en çok ihtiyacı olan sektörler Tüketim (%27), Enerji – Doğal Kaynaklar (%18), ve TMT (%17) olarak belirtilmiştir. 4 Bir organizasyonun inovatif olarak düşünülmesi için gerekli üç ana etmen: Unvandan bağımsız olarak fikir yaratımını ve paylaşımını destekleyen liderlik (%42), geleceğe dair açık bir vizyon (%41) ve iç süreçlerinin sürekli ilerlemesi veya gelişmesini taahhüt etmesi (%40) olarak gözükmektedir. Bir organizasyonun inovatif olarak düşünülmesi için gerekli üç ana etmen: Düzenli öğrenimi teşvik etme (%49); çalışanlara kendilerini eğitme, ilgi alanlarına ve yeni fikir araştırmalarına adamaları içinboş zaman yaratma (%42); fikir üretimini ve yaratıcılığı teşvik etme ve ödüllendirme (%42) olarak gözükmektedir. 5 Y kuşağının %62’si kendilerini yenilikçi olarak görmektedir. Y kuşağının %63’ü kendilerini yenilikçi olarak görmektedir. 6 Yaratıcılık (%62) geleceğin inovatif bireylerinin en karakteristik özelliği olarak kabul edilmektedir, bunu akademik kabiliyet, teknik beceri ve kurulu düzene meydan okuyabilmek takip etmektedir. Girişimci olmak/iş imkanları yaratmak (%67) ve yaratıcılık (%62) geleceğin inovatif bireylerinin en karakteristik özellikleri olarak kabul edilmektedir. Bunu akademik/entelektüel yetenek (%55) takip etmektedir.

Geleceğin İnovatif Bireylerinin Sahip Olması Gereken Nitelikler TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Geleceğin İnovatif Bireylerinin Sahip Olması Gereken Nitelikler   Diğer 16 Ülke Skoru (%) Türkiye Skoru Yaratıcılık / Tasarım 62 66 Akademik / Entelektüel Yetenek 55 Kurulu Düzene Meydan Okuyabilmek 54 35 Teknik Yetenek / Bilişim Bilgisi, Teknoloji vb. Girişimci Olmak / İş İmkanları Yaratmak 43 67 Spesifik Alanlarda Bilgi sahibi Olmak (Örn: Oyun Teorisi, NLP vb.) 25 27 Yaratıcılık, inovatif bir bireyin en önemli özelliği olarak görülmektedir. Türkiye için yaratıcılığın yanı sıra girişimci olmak da inovatif bir bireyin taşıması gereken özelliklerden biri olarak öne çıkmaktadır.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Yeni Nesil Şirketlerin Yeni Nesil Çalışanlardan Bekledikleri Özellikler Gelecek Odaklı Olmak Yaratıcılık İletişim becerileri Entelektüel Kapasite Kararlılık Heves / İsteklilik Girişimcilik

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Sonuç Y Kuşağı İnovasyon Araştırması, bu kuşağın yöneticilerinden, çalıştıkları şirketlerden ve iş dünyasından beklentilerini ortaya koyan çarpıcı sonuçlar göstermektedir. Dinamik, kendini geliştirmeye odaklı, çevreye duyarlı, başarılı olmak için yeniliklere açık olmak gerektiğine inanan Y Kuşağının geleceğin profesyonelleri olacağı düşünüldüğünde, hali hazırda uygulanmakta olan yönetim şeklinin bu kuşağın beklentileri doğrultusunda dönüşmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Ülkemizde, özellikle inovasyon anlamında Y Kuşağının beklentilerinin karşılanması adına şirketlerin kat etmesi gereken uzun bir yol olduğu görülmektedir.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Ya bir yol açın, ya bir yol bulun, ya da yoldan çekilin. Ted Turner