ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU NİLAY PEKER
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler bu ünitede çevre kirliliğine neden olan etmenleri araştırırlar , bu etmenler arasından plastik poşetlerin çevreye nasıl zarar verdiğini keşfederler ve plastik poşetlerin yerine kullanılabilecek alternatif ürünler tasarlayarak sınıf ortamında gerçekleştirirler.Ayrıca plastik poşetlerin kullanımından doğan zararları çevrelerinde bulunan diğer insanlara anlatabilmek amacıyla bir yayın ya da sunum hazırlarlar.
ÖPTS’ler Temel Soru: 1. Nasıl tasarım yapabiliriz? 2. Yaratıcılığın önündeki engelleri nasıl yıkabiliriz? Ünite Soruları: 1.Çevre kirliliğine sebep olan etmenler nelerdir? 2. Daha temiz bir çevre için neler yapabiliriz? İçerik Soruları: 1.Çevre kirliliğine sebep olan plastik poşetler sizce çevreye nasıl bir zarar veriyor? 2.Alışveriş poşetleri çevre dostu başka bir materyalden tasarlanarak üretilebilir mi?
Ünite Vizyonu Bu üniteyi geliştirerek, Öğrencilerimin öncelikle kendi yaratıcılık potansiyellerinin farkına varmalarını, problemleri keşfederek uygun çözüm önerileri getirebilmelerini, Bu ünite boyunca öğrencilerimin Plastik poşetlerin çevreye verdiği zararları farkederek alternatif çözüm önerileri üretebilmelerini istiyorum.
Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, Çevrelerindeki problemlerin farkına vararak çözüm önerileri geliştirirler böylece problem çözme yeteneği edinirler. Akranları ve toplumun üyeleriyle işbirliği yaparlar. Öğrendiklerini yansıtan bir ürün gerçekleştirirler. Öğrendiklerini bir izleyici grubuyla paylaşırlar.
21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21.Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir. Ünitede kazandığı problem çözme becerisini toplumsal hayatında da kullanma Başkalarının fikir ve görüşlerine saygı gösterme Grup çalışmalarında uygun ve uyumlu bir şekilde çalışma Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖTPS’leri kullanarak, Plastik çöp poşetlerinin çevreye verdiği zararların farkına varma ve çözüm geliştirme 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Problemlere karşı farklı çözüm yolları geliştirebilme
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçla kullanabilirim: Öğrencilerin geçmiş bilgileri konusunda bilgi sahibi olmak ve yanlış öğrenmelere odaklanmak Öğrenciler bu bilgileri şu amaçla kullanabilir: Geçmişte öğrendiği bilgileri yeni konuya transfer etme
Geribildirm İhtiyacı Öğrencilerin farklı olaylar veya durumlar karşısında hangi yöntemi kullanacağına veya hangi durumda ne yapacağına ilişkin gereksinim
HAZIRLAYANLAR Nilay PEKER