AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA2 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇORUM ANADOLU OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Ali Güven Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 19/06/2003 tarih ve 1998 sayılı Makam Olur’ ları ile Hızırbey Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi olarak.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı Ankara, 2015.
Türk-İslam Arkeolojisi
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
PROJESİ TRABZON AKÇAABAT ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ  Okulumuz Trabzon ili Akçaabat ilçesi sınırları içerisinde bulunmaktadır,  Okulumuzda.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
ERASMUS
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eurocert European Academy
Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği
Sunum transkripti:

AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA2 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz DR SADIK AHMET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ «Avrupa'da Otelcilik Uygulamaları Eğitimi»

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus + Programı, Organizasyon ve içeriği Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin sorumluluğunda olan ve AB'ne üye ve aday ülkelerin eğitim, gençlik ve spor alanındaki politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır.

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus + Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında 2007-2013 yılları arasında uygulanmış olan Hayat boyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının yerine uygulanmaya başlayan yeni programdır. Ağırlıklı olarak proje faaliyetlerine dayanmakla birlikte bireysel faaliyetleri de içermektedir.

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması amaçlanmaktadır. Erasmus+ Programının faaliyet alanlarından biri olan Mesleki Eğitimde Öğrenme Hareketliliği ise mesleki eğitimdeki öğretmen, öğrenci ve yeni mezunların belirli bir süre ile bir AB devletinde mesleki faaliyetlerinde bulunmaları için mali kaynak sağlayan bir programdır.

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus+ Programı KA1 mali desteği, yurtdışında planlanmış bir eğitim/staj faaliyetine katılacak olan kişilerin bulundukları ülkeden gidecekleri ülkeye yapacakları seyahat, konaklama ve yeme- içme giderlerine katkı sağlamaktadır. Kısacası bu destek, hareketlilik faaliyetine katılan bir kişinin, kişisel harcamaları haricindeki giderlerini büyük ölçüde karşılamaktadır.

Ulusal Ajans Kimdir ? Görev ve Sorumlulukları nelerdir ? Katılımcı ülkelerin AB Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanmasını sağlamak amacıyla her ülke kendi içinde ilgili taraflar ile işbirliği içinde programlardan yararlanma faaliyetlerini organize ve koordine etmek için bir uygulama birimi (Ulusal Ajans) oluşturmuştur. 1 Nisan 2004 tarihinde programlara katılmaya hak kazanan ülkemiz Ulusal Ajans’ı ise ilk önce Devlet Planlama Teşkilatına Bağlı olarak “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı” kısaca “Ulusal Ajans” ismi ile 2003 yılının Ağustos ayı içerisinde kurulmuş, 2011 yılından itibaren ise Avrupa Birliği Bakanlığı’na bağlanmıştır. Mali özerkliği bulunan kurumda 150’den fazlası uzman ve uzman yardımcısı olmak üzere toplam 200 kadar çalışan bulunmaktadır. Ulusal Ajans; temel olarak Avrupa Birliği’nin eğitim ve gençlik programlarını ülke içinde duyurma, bu programlara katılım çalışmalarını koordine etme, yürütme ve izleme, Avrupa Komisyonuna rapor halinde sunma, program uygulamaları hakkında Avrupa Komisyonu ile gerekli görüşmeleri yapma ve uygulama sözleşmelerini imzalama görevlerini üstlenmektedir. İletişim Bilgileri Adres: Mevlana Bulvarı No:181  06520 Balgat-Çankaya/ANKARA Tel: +90 312 409 60 00 Web: www.ua.gov.tr E-Posta: bilgi@ua.gov.tr

Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı Projenin Türü : Erasmus + KA1 – Mesleki Eğitim Öğrenci Hareketliliği Projenin Adı Avrupa'da Otelcilik Uygulamaları Eğitimi Proje Sahibi Kurum Edirne Dr Sadık Ahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje Numarası 2014-1-TR01-KA102-005149 Toplam Katılımcı Sayısı 28 Toplam Refakatçi Sayısı 10 Katılımcı Profili Öğrenci ve Öğretmen Yerleştirme Süresi 8 Hafta

Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı Projemizin Akış Yapısı No Gönderen kurum Ülke Ev Sahibi Kurum Kat. Say Ref. Say Baş. Tarihi Bit. Tarihi 1 Dr.Sadık Ahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çek Cumhuriyeti Hotelová škola 14 5 05.04.2015 02.05.2015 2 Dr. Sadık Ahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi U Kamenného stolu, a.s. 04.05.2015 31.05.2015

Projemizin amaçları Ülkemiz turizm açısından hızla gelişmekte olan bir ülkedir. Yatak kapasitesi 2010 yıl sonu itibariyle 1 milyon 200 bini aşan Türkiye,48 milyon turist ağırlama kapasitesine sahiptir. Ancak otel doluluklarına bakıldığında hepsinin kapasitelerinin altında çalıştığı görülmektedir.(T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı,2010) Bu rakamlara ulaşmak için ise daha önce ülkemize gelmemiş turistleri çekmeye çalışmanın yanı sıra daha önce ülkemize gelmiş turistlerin de tekrar gelmesi sağlanmalıdır.

Projemizin amaçları Ülkemizdeki Yiyecek-içecek hizmetleri tedarik eden işletmelerin, otellerin teknik donanımları, sosyal imkanları açık ve kapalı hizmet alanları ve kapasiteleri yüksek olmasına karşın ücretleri neredeyse diğer Avrupa ülkelerinin yarısı kadardır. Ancak ülkemize gelen turistlerin referansları ülkemizdeki yiyecek-içecek sunan ara elemanlardaki hizmet kalitesinin düşük olduğu yönündedir. Bu sebeple ülkemizin büyük bir reklam aracı olarak kullanabileceği memnun müşteri sayısının arttırılması, hem daha çok turist çekilmesi, hem de bir gelen turistin tekrar gelmesini sağlamak adına bu sektördeki ara eleman niteliğini ve hizmet kalitesini arttırmamızı gerektirmektedir.

Projemizin amaçları Yiyecek-içecek hizmet alanındaki öğrencilerimiz 10.sınıf sonu itibariyle servis,mutfak, ve pastacılık dallarından birini seçerek, istedikleri alanda özelleşmektedirler. Bu dallarda verilen atölye dersleriyle pratiklerinin arttırılmasına yönelik eğitim verilmektedir. Ayrıca her öğrenci 10. ve 11.sınıfların sonunda uygulamalı staj eğitiminden geçmek zorundadır. Projemiz nitelikli ara eleman sayısını arttırarak turizm kalitesini arttırmayı ve nitelikli ara eleman istihdamını arttırmayı amaçlamıştır.

Projenin Amaçları Nelerdir ? Projemize Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanında 10. ve 11.sınıfta eğitim gören 14'er öğrenciden oluşan iki grup katıldı. 14'er kişilik 2 öğrenci grubumuz 4 haftalık sürede Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag da alanlarına yönelik eğitimler aldılar. Çek Mutfağı Uygulamaları ve Klasik Usullerde Servis konularında eğitimi amaçlayan projemizin ilk iki haftasını, otelcilik okulunda alınacak teori eğitimi, sonraki iki haftayı ise otelde ve restoranda staj eğitimi oluşturdu.

Projenin Amaçları Nelerdir ? Projemizin amaçları: -Yiyecek ve İçecek Hizmetleri bölümünden mezun olan öğrencilerimizin kalifiye olarak yetiştirilmesini sağlamak, -Öğrencilerimizin alacağı eğitimle nitelikli ara eleman sayısını arttırarak turizm kalitesini yükseltmek ve nitelikli ara eleman istihdamını arttırmak, -Öğrencilerimiz kazandıkları bu deneyim ve bilgilerle ülkemiz turizm sektörüne katkıda bulunmak,

Projenin Amaçları Nelerdir ? -Öğrencilerimizin kendilerinden sonra gelecek meslektaşlarına deneyimlerini ve bilgilerini aktararak onların da vizyonunun genişlemesini sağlamak olarak sıralanabilir. Proje idare ekibimiz tarafından hazırlık ve yürütme işlemleri gerçekleştirilecek; aynı zamanda yaygınlaştırma, değerlendirme ve raporlaştırma gibi konularla da bu ekip ilgilenecektir. Projemizin gerçekleştirilmesinin ardından katılımcılarımız;

Projenin Amaçları Nelerdir ? -Mutfak uygulamaları ve yiyecek servisi alanında yetkinlik kazanacaklar -İlimizin ve bölgemizin nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılayacak -Öğrencilerimizin niteliklerindeki görünür artış sayesinde turistik işletmelerin kalitesi artacak ve ekonomik getiriler sağlanacaktır.

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Projemizin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerimiz mesleki becerilerini geliştirmiş şekilde okula döneceklerdir. Mesleki anlamda gelişimleri üst düzey seviyeye ulaşan öğrencilerimiz ve proje yürütme konusunda deneyim sahibi olacak olan proje ekibimiz sayesinde kurumumuzun kalitesi artacaktır. Gidecekleri ülkenin konuştuğu dilde günlük konuşma becerileri,

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Alacakları eğitim ve mesleki deneyim sayesinde daha kolay istihdam edilebilme, Mesleki alanları ile ilgili yabancı dilde terminoloji kullanımı, Farklı kültürlerden insanların bulunduğu ortamlarda güven odaklı iletişim geliştirme, Farklı kültürler hakkında bilgi edinme ve empati kurabilme,

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Takım çalışması, görev paylaşımı ve birlikte çalışabilme, Sorumluluk alma ve bağımsız hareket edebilme, Özgüven, Uluslararası seyahat, bir Avrupa ülkesinde yaşam deneyimi ve farkındalık.

Projede kimler yer aldı ? Projede yer alacak olan katılımcılar; proje sahibi ve katılımcı gönderen ortak kurumların 10, 11 sınıflarında eğitim görmekte olan, 15 ve 18 yaş aralığında bulunan öğrencileri yer almıştır.

Projede yer alan katılımcılar nasıl seçildi? Projede yer alacak katılımcılar aşağıda ifade edilen seçim kriterlerine göre belirlenmiştir. Akademik başarı düzeyi, Tutum ve davranışların uygunluğu (Disiplin), Yabancı dil beceri düzeyi, Ülkemizi ve okulumuzu yurtdışında temsil edebilme kabiliyeti, Birlikte çalışabilme beceri düzeyi, Proje konusuna olan ilgi düzeyi ve mesleki kariyer planının proje konusu ile ilgisi,

Projede yer alacak olan katılımcıların seçimi Katılımcıların belirlenmesi için demokratik, adil ve şeffaf bir seçim yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerimizi seçilmesi için çeşitli faaliyetler yürütüldü. Öncelikle süreçte, şeffaflık ve eşitlik ilkelerine göre düzenlenmiş, kişisel bilgileri içermeyen yazılı başvuru formları kullanıldı. Projede yer almak isteyen öğrenciler “Katılımcı Başvuru Formunu” doldurduktan sonra “Proje Yönetim Ekibine” teslim ettiler. Kurul üyelerinin başvuruları şeffaf bir şekilde değerlendirmesi için başvuru formlarında adayların isimleri yazılmadı. Ancak hangi başvuru formunun kime ait olduğunun belirlenmesi için başvuru numarası kullanıldı. Bu yüzden katılımcı adaylarının teslim aldıkları başvuru formunun yanında Mühürlü Başvuru Numarası belgeleri de verildi.

Projede yer alacak olan katılımcıların seçimi Aday katılımcıların başvuru formları komisyon üyeleri tarafından değerlendirilerek sonuçların aritmetik ortalaması olan nihai puanlar okulumuzun ilan panosuna asıldı. II. Aşamada yapılacak mülakatta adayların yabancı dil becerileri, mesleki ve sosyal beceri düzeyleri temel alınarak her komisyon üyesi tarafından 100 puan üzerinden değerlendirildi. Mülakatta ayrıca katılımcı adaylarının yurt dışına çıkmakta engelleri olup olmadığı (ailevi, hukuki, mali, sıhhi, v.b) belirlendi. Mülakat ve başvuru formu değerlendirme sonuç puanları dikkate alınarak, adayların puanlarının aritmetik ortalamaları alınarak, nihai sonuç en yüksek puandan başlanarak 28 asıl ve 5 yedek katılımcı belirlendi. Etkinliklere katılım istekliliği okul kurallarına uyma ve çalışma disiplinine bağlı olarak yapılacak gözlemlerde, katılımcılar performanslarına göre yedek listedeki adaylarla değiştirilebileceği öğrencilere açıklandı.

Katılımcıların seçilmesinden sonra yürütülen faaliyetler. Projede yer alacak olan katılımcıların seçiminden sonra aşağıda maddeler halinde verilen faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla sözleşme imzalanması, Velilerle sözleşme imzalanması, Katılımcıların Banka Şubesinde Vadesiz Avro Hesabı açtırmaları Katılımcıların noter tasdikli veli muvaffakatnamesi alması, Yurtdışına çıkış için Valilik oluru alınması, Katılımcıların hizmet pasaportu alması, Öğrenme Anlaşmalarının imzalanması, Seyahat Sigorta poliçelerinin temin edilmesi, Yurtdışı Çıkış Harçlarının ödenmesi, Dilsel hazırlıklar, Kültürel hazırlıklar, Seyahat organizasyonu, İzleme faaliyetleri, Katılımcı raporları (ECAS Anketleri),

Hazırlık çalışmaları Hazırlık çalışmalarımız dahilinde katılımcılar ve veliler ile bilgilendirici sunumların olduğu toplantılar düzenlenmiştir.

Hazırlık çalışmaları Hazırlık çalışmalarımız dahilinde, tüm katılımcılarımız olası iletişim problemlerini engellemek ve kazanımları maksimum seviyeye çıkarmak için Hafta sonları Toplam 56 saat mesleki ingilizce kursuna katıldılar.

Akışların gerçekleşmesi Ulusal Ajans desteği ile gerçekleşen projemiz iki akışta tamamlanmıştır. Katılımcı seçimleri, veli izinleri, hazırlık çalışmaları, vize ve bilet işlemlerinin ardından akışlarımız başlamıştır. Amaçlarımız doğrultusunda hazırladığımız projemizin yurt dışı akışları ise Çek Cumhuriyeti Prag’da bulunan kurumlar Hotelová škola ve KLARET Praha, s.r.o. ‘da gerçekleşmiştir.

Hotelová škola Okulda normal lise eğitiminin yanında ayni zamanda gastronomi alanında, teknik bilgi alanında, yemek hizmetleri alanında ve konaklama alanında eğitim verilmektedir. Bununla birlikte eğitimlerde öğrencilerine bir işletmecinin bilmesi gereken ekonomik bilgileride öğretmektedirler. Öğrencilerine bu bilgileri normal hayatta denemeleri için hem yurtiçi hemde yurtdışında staj görme olanağını sağlamaktadır. Öğrencilerine bu eğitimi verdiği için Avrupa'da otelcilik okullar birliğine üyeliği kabul edilmiştir ( EURHODIP). Ayrıca, Çek Cumhuriyeti’ nde buna benzer birliklere üyedir . Kurum öğrencilerine sadece kaliteli eğitim sunmuyor aynı zamanda 50 seneyi aşkın tecrübe sunmaktadır.

Hotelová škola Kurum öğrencilerine eğitim konusunda değişik yöntemler uygulamaktadır. Öğrencilere bilgi yönetim konusunda eğitimler verilmektedir. Bu eğitimler ile ileri hayatta daha başarılı olmaları sağlanmaktadır. Yine eğitim faaliyetleriyle öğrencilerine problem çözme teknikleri ni göstermektedir, her türlü konuda problem çözme ve problemi inceleme yetisini geliştirecek ve en önemlisi problem çözerken takım çalışmasına önem verme ön planda tutulmaktadır. İletişim eğitimi sayesinde öğrenciler pazarlama konusunda kendilerini geliştirebilmektedir. Ayrıca, bu eğitim sayesinde öğrenciler düşüncelerini daha etkin ve anlaşılır aktarabilecektir. Öğrencilere sosyal bilgiler alanında ve idari işler alanında bilgi sunmaktadır.

Hotelová škola Yiyecek ve İçecek alanında Mutfak Uygulamaları ve Yiyecek Servisi dallarında Hotelova Skola Otelcilik Okulunda eğitim alan öğrencilerimiz mutfak kapasitesi geniş, araç-gereç çeşitleri fazla, Çek yemekleri konusunda uzmanlaşmış şefleri bulunan bir okulda eğitim aldıkları için mutfak becerilerini yükseltmişlerdir. Aynı şekilde Yiyecek Servisi alanında Klasik Usullerde Servis eğitimi alan öğrencilerimiz bu konudaki teorik bilgilerini arttırmışlardır.

Hotelová škola Eğitim Çalışmalarımız

Hotelová škola Eğitim Çalışmalarımız

Kazanımlarımız Öğrencilerimiz alınan teorik eğitimi pratik olarak, kurumumuzun tesislerinde pekiştirme imkanı bulmuşlardır.

Hotelová škola

Kazanımlarımız Öğrencilerimiz, alınan teorik eğitimleri hem Hotelová škola’da hem de Vysoka hotelová škola ’da pekiştirebilme şansı bulmuşladır.

Vysoka Hotelová škola

Kazanımlarımız Teorik eğitim ardından staj eğitimi alan olan öğrencilerimiz otel ve restoran ortamında uygulama fırsatı bulmaları sayesinde pratik becerilerini arttırmışlardır. Çek yemekleri yapımı, kullanılan malzemeler, uygun ölçüler gibi konularda teorik eğitim alan öğrencilerimiz bu alandaki staj eğitimlerini ev sahibi restoranımızda almışlardır. Restoran şeflerinin öncülüğünde Çek yemeklerini yapma fırsatına erişen öğrencilerimiz; mesleklerini uygulama fırsatını yakalamanın yanı sıra farklı bir ülkenin yemek kültürünü de tanımışlardır. Bu staj eğitimi sonunda öğrencilerimiz uygun mutfak ortamı sağlandığında Çek yemeklerini tarifine uygun olarak hazırlayabilecekler ve meslek hayatlarına nitelikli birer eleman olarak başlayacaklardır.

Vysoka Hotelová škola Hem pratik hem de teorik olarak yetkinlik kazanmış öğrencilerimiz staj eğitimleri sayesinde mesleki becerilerini geliştirmenin yanı sıra bireysel becerilerini de geliştirmişlerdir. Mutfakta ve servisteki Avrupa uygulamalarını görmüş, Avrupalı meslektaşlarının müşterilerle olan ilişkilerini gözlemlemiş olan öğrencilerimiz; kendilerini daha yetkin hale gelmiş hissetmektedir ve bu sayede kendilerine güvenleri artmıştır.

Vysoka Hotelová škola

Uygulamalı Eğitim

Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Hüseyin Özcan’ın ziyareti

Geziler ve etkinliklerimiz Prag Büyükelçimiz Sayın Ahmet Necati Bigalı’yı ziyaretimiz

Geziler ve etkinliklerimiz

Viyana Ünv. ve Viyana Teknik Ünv. Gezisi

Karlovy Vary Gezisi

Otel ziyaretlerimiz

Staj yaptığımız ve konakladığımız Step Otel

Mutfak Uygulamalarımız

Mutfak Uygulamalarımız

Mutfak Uygulamalarımız

Mutfak Uygulamalarımız

Mutfak Uygulamalarımız

Servis Uygulamalarımız

Servis Uygulamalarımız

Servis Uygulamalarımız

Servis Açma Eğitimi

Servis Açma Eğitimi

Çek Kültürünü tanımak amacıyla düzenlenen etkinlik

Türk Kültürünü Tanıtma Etkinliğimiz

Türk Kültürünü Tanıtma Etkinliğimiz

Türk Kültürünü Tanıtma Etkinliğimiz

Türk Kültürünü Tanıtma Etkinliğimiz

Sertifikalar

Sertifikalar - Tüm katılımcılarımız, ev sahibi kurumumuz tarafından sertifikalandırılmıştır.