Sean Sullivan İngiltere ve Galler Cezaevleri Kraliyet Teftiş Kurumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Risk Yönetimi Toplantımıza
GÜVENLİK SEKTÖRÜNÜN PARLAMENTER GÖZETİMİ: BELÇİKA SİSTEMİ Yapısal ve Yasal Çerçeve.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yerel Önleme ve Güvenlik Planlarının Hazırlığı ve Uygulaması 26 Mart 2013 Serra Titiz İstanbul Pilot Uygulamasından Sorumlu Kıdemli Uzman.
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
Monitoring the deprivation of liberty procedure and conditions in Turkey: Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim.
ULUSAL ÖNLEYİCİ MEKANİZMA Çek Cumhuriyeti Ankara, 22 Ekim
1 OPCAT ışığında UÖM’lerin kilit unsurları Zdeněk Hájek.
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
DENETİM İHTİYACI, DENETİM TÜRLERİ VE DENETİM BENZERİ KAVRAMLAR
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Diyarbakır Çocuk Hastanesi
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ÖZEL SORUŞTURMA FAALİYETLERİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
S.B.Ü. ANTALYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇOCUK İZLEM MERKEZİ Vildan DÖNMEZ Sosyal Hizmet Uzmanı Adli Görüşmeci.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA CEZA SORUŞTURMASI USULÜ
Sunum transkripti:

Sean Sullivan İngiltere ve Galler Cezaevleri Kraliyet Teftiş Kurumu Cezaevi ve Gözaltı Merkezlerinin Teftişinde Birleşik Krallık Uygulamaları Sean Sullivan İngiltere ve Galler Cezaevleri Kraliyet Teftiş Kurumu

Cezaevi ve Gözaltı Merkezlerinin teftişinde BK uygulamaları BK Ulusal Önleyici Mekanizması bünyesinde Cezaevleri Teftiş Kurumu’nun görevi Alıkonulma yerleri teftişinin amacı Alıkonulma yerleri teftişinin kapsamı Müfettişler kimler? Yöntemler Kanıt Kararlar Raporlar Etki Kilit unsurlar

Birleşik Krallık UÖM’si BK, 2003’te OPCAT’i onaylamış ve UÖM 2009’da resmen çalışmaya başlamıştır. OPCAT bir ya da daha fazla sayıda kurumun UÖM olarak belirlenmesine izin vermektedir. Birleşik Krallık’ta kamu hizmetlerinin teftişi ve alıkonulma yerlerinin izlenmesinin uzun bir geçmişi bulunmaktadır. Cezaevleri Teftiş Kurumu, alıkonulma yerlerinin bağımsız olarak izlenmesinden sorumlu 18 organdan biridir – İngiltere ve Galler’de 9, İskoçya’da 5 ve Kuzey İrlanda’da 4. Cezaevi Teftiş Kurumu ve uzman olmayan ziyaretçiler Polis Teftiş Kurumu ve uzman olmayan ziyaretçiler Sağlık Hizmetleri Teftiş Kurumu Eğitim ve Çocuklar için Teftiş Kurumları Her biri kendi yetki alanlarında bulunan alıkonulma yerlerine habersiz ziyarette bulunma yetkisi dahil kısıtsız erişim hakkı vardır.

Ortak organların görev ve yetki alanlarına saygı göstermelidir: BK Ulusal Önleyici Mekanizması bünyesinde Cezaevleri Müfettişliği’nin görevi İngiltere ve Galler Teftiş Kurumu görevlendirilen tüm organlardan daha geniş yetkiye sahiptir. Teftiş Kurumu, Ekim 2009 tarihi itibarıyla UÖM için eşgüdüm işlevini yürütmeyi kabul etmiştir. Ortak organların görev ve yetki alanlarına saygı göstermelidir: UÖM üyelerinin yetkileri, işlevleri ve varsa aralarındaki görev farklılıklarının haritasının çıkarılması Önleyici çalışmaların yürütülmesi hakkında bilgi paylaşımı Tutarlılık ve henüz kapsanmayan alıkonulma yerleri konularında ihtiyaçların değerlendirilmesi UÖM etkinlikleri hakkında sivil toplumun bilgilendirilmesi Yıllık raporların hazırlanması ya da yıllık raporların eşgüdümünün sağlanması İÖAK ve diğer uluslararası insan hakları kuruluşları ile irtibat

İngiltere ve Galler’de Alıkonulma Yerlerinde Teftişin Amacı Baş Müfettişin yasa uyarınca alıkonulanların koşulları ve gördükleri muamele konusunda rapor hazırlaması gereklidir. OPCAT kapsamında Birleşik Krallık’ın UÖM’sine destek verme dahil olmak üzere insan haklarının korunmasına ve uluslararası hukuka uyulmasına katkıda bulunulması Sağlam temellere dayanan bağımsız inceleme yapılması Halka güvence verilmesi Performansın iyileştirilmesine katkıda bulunulması Politika geliştirmeye katkıda bulunulması

Teftişin kapsamı İngiltere ve Galler’de 84.000 mahpusun bulunduğu 140 kamu ve özel genç suçlu kurumu ile cezaevi İngiltere, Galler ve İskoçya’da 11 göçmen iade merkezi ve 33 kısa süreli göçmen barınağı 1 BK askeri cezaevi (üç kuvvet için) (şu anda askeri üslerdeki muhafız binalarının teftişi konusu ele alınmaktadır) İngiltere ve Galler’de 76 polis nezarethanesi (Polis Teftiş Kurumu ile) İngiltere ve Galler’de 554 mahkeme hücresi (Mahkemelerden sorumlu teftiş kurumu ile) Diğer yetki alanlarında davet üzerine

6 çok-disiplinli teftiş ekibi Müfettişler kimler? 45 personel Baş müfettiş cezaevi sistemi dışındandır. Cezaevi müdürleri, cezaevi yönetimleri, denetimli serbestlik görevlileri, sosyal çalışmacılar, avukatlar, bir doktor, hemşireler, madde kullanımı müfettişleri, ırk uzmanı, araştırmacılar ve idari personel Çalışanlar kendi alanlarında kıdemli uzmanlardır ancak teftiş konusunda yoğun hizmet içi eğitim almışlardır. 6 çok-disiplinli teftiş ekibi Yetişkin erkekler, kadınlar, genç yetişkinler, çocuklar, göçmenlik ve polis Tüm teftişler sağlık ve eğitim teftiş kurumları ile ortak yürütülür.

Yayınlanmış teftiş kıstasları (beklentiler) Teftiş Yöntemleri Yayınlanmış teftiş kıstasları (beklentiler) Uluslararası insan hakları ve ceza normlarının yanı sıra yerel iyi uygulamalara dayalıdır. 300’ü aşkın ayrıntılı ve uygulamaya dönük kıstas: Muamele ve koşulların tüm boyutlarını kapsar. Güvenlik, uygun güç kullanımı, duşlara erişim, sağlık hizmeti ve hücre dışında geçirilen zamandan serbest bırakılmaya hazırlığa Müfettişlerin hangi kanıtları araması gerektiğine dair açık yönlendirme

Teftişlerin yaklaşık yarısı kadarı habersizdir. Teftiş Yöntemleri 2 Alıkonulma yerlerine ve kayıtlara engelsiz erişim kapsamında kameralar kullanılır ve kapalı devre televizyon izlenir. Teftişlerin yaklaşık yarısı kadarı habersizdir. Sıklık: Genel olarak yetişkin cezaevleri en az 5 yılda bir, polis her 6 yılda bir, çocuk ve göçmen merkezleri her 3 yılda bir teftiş edilse de, riske bağlı olarak durum değişebilir. Aralarda ilerlemenin değerlendirilmesi için takip teftişleri yapılır. Ayrıca tematik teftişle yapılır.

Teftişler için kanıtlar Kanıta dayalı yaklaşım: Mahpus anketleri Belgelerin incelenmesi, her türlü kağıt ve bilgisayar kayıtları ile kapalı devre kamera sistemi kayıtlarına erişim Mahpuslar ve personel için odak gruplar Mahpuslar, personel ve diğer paydaşlar ile (Ör. ziyaretçiler, avukatlar, gönüllü gruplar, Bağımsız İzleme Kurulu) görüşmeler Gözlem

Teftiş Sonuçları (Değerlendirmeleri) Cezaevinin “sağlıklı” olup olmadığına dair değerlendirmeler Cezaevlerinin “sağlık durumuna” dair dört test: Güvenlik – en hassas durumda bulunanlar dair tüm alıkonulanların güven içinde olması. Örneğin istismar edilmemesi Saygı – alıkonulanların insan onuruna yakışır muamele görmeleri. Örneğin, insanlık dışı ya da küçültücü koşullarda tutulmamaları ve fiziksel, tıbbi ve ruhsal ihtiyaçlarının karşılanması. Etkinlik – mahpusların yalnızca hücrelerinde kilit altında tutulmayarak kendilerine yararı dokunacak etkinliklere katılabilmeleri ve katılmalarının beklenmesi. Salıverilmeye hazırlık – mahpusların topluma geri dönüşleri için hazırlanmaları, yeniden suç işleme olasılıklarının azaltılması için destek görmeleri ve mahkumiyet deneyimleri nedeniyle daha kötü hale düşmemeleri.

Yayın kararı Baş Müfettişin takdirindedir. Teftiş raporları Yayın kararı Baş Müfettişin takdirindedir. Cezaevleri yalnızca olgusal hataları düzeltebilir ancak değerlendirmelere edemez. Teftişten sonraki 15 hafta içinde yayınlanma Tüm raporlar basın bildirisi ile yayınlanır. Üç ay içinde eylem planı gerektirir. 12 ay sonrasında ilerleme raporu yazılır.

Baş Müfettişin kamuoyunda etkisi büyüktür. Teftişin etkisi Baş Müfettişin kamuoyunda etkisi büyüktür. Halka açık bildirimde bulunur ve Bakanlar ile Parlamentoya doğrudan erişimi vardır. 2007-8’de tavsiyelerin % 97’si kabul edilmiştir. 2007-8’de tavsiyelerin % 69’unun 12-36 ay arası bir süre sonra gerçekleşen yeniden teftişlerde uygulamaya geçtiği görülmüştür. Bağımsız teftiş farklı sonuçlar yaratmaktadır.

Alıkonulma yerlerinin etkili teftişi için önerilen kilit unsurlar Sağlam temellere dayanan bağımsızlık ve tarafsızlık Habersiz ziyaret edebilme seçeneği ile birlikte engelsiz erişim Uluslararası insan hakları normlarına bağlanan bağımsız teftiş kıstasları Alıkonulanların sesine kulak veren bir yöntem Kısıtsız yayın hakkı Hukuki konum, medyada konum, yeterli kaynak, değişimi destekleme konusunda taahhüt ve dayanıklılık