4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
3D DEFTER VE SES.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
ETKİLİ OKUMA.
FEN VE TEKNOLOJİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DERS KİTAPLARI VE EĞİTİM ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
FEN BİLİMLERİ DERS KİTABININ İNCELENMESİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Öğrenme Öğretme Süreci
Etkinlikler ve Örnek Formlar
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bilimsel düşünme becerileri
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
REFORM HAREKETLERİ.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
7th International Congress of Research in Education
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Sunum transkripti:

4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM

TÜRKÇE Atakan BAYLAM

OLUMLU YÖNLER 1-Ders kitapları oldukça kaliteli baskıya ve kâğıda sahiptir. 2-Görsel öğeler oldukça zengin, ilgi çekici ve kazanım odaklı bir şekilde sunulmuştur. 3-Kitaplardaki metinler, şekiller, grafik ve resimler kazanımın farklı boyutlarda açıklanmasına odaklı ve farklı düzeylere yönelik bir görüntü sergilemektedir. 4-Ders kitaplarında kazanımın gerektirdiği bilgi ve beceriye odaklı olmak üzere destekleyici metinler sunulmuştur. 5-Metinler güncel ve süreli yayınlardan da yararlanılarak zenginleştirilmiştir. 6-Konular ve üniteler, sınıf seviyesine göre günlük hayatla bağlantılı ve uygulamalı olarak ele alınmıştır. 7-Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Atakan BAYLAM

OLUMSUZ YÖNLER 1.Cümle uzunlukları, sınıf seviyesine uygun olarak düzenlenmelidir 2- Sayfa tasarımlarında resim, fotoğraf, grafik, şema, plan, harita ve benzeri görsel unsurların yerleştirilmesinde eğiticilik ve öğreticilik niteliğine de önem verilmesi gerekir 3- Süreç değerlendirme tekniklerine daha fazla yer verilmesi gerekir. 4-Resim okuma ve yorumlama çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekmektedir 5-Çalışma kitapları içerik açısından daha zengin bir yapıya kavuşturulabilir . 6-Okuma metinleri oldukça uzundur. 7-Süre yetersiz kalmaktadır. 8-Kitap sayfaları kolayca koparak kitap dağılmaktadır. Atakan BAYLAM

MATEMATİK Atakan BAYLAM

OLUMLU YÖNLER 1-Ders kitabı ile çalışma kitabının birlikte olması. 2-Görseller konuları daha eğlenceli hale getiriyor. 3-Çok çeşitli ölçme araçlarının kullanımı. 4- Araç ve gereçlerin kolay temin edilebilir olması. 5-Öğrenci seviyesine uygun hazırlanmış. Atakan BAYLAM

OLUMSUZ YÖNLERİ 1-Ders saatlerinin konulara göre yetersiz olması, tekrar ve etkinlik yapmaya zaman yetmiyor. 2-Problem çözme etkinlikleri yetersiz. 3-Her temada her konuya değinilmemiştir. Temalar arasında konu bağlantısı iyi sağlanamamıştır. 4- Matematik kitabı sınıf seviye örneklerinin altında hazırlanmış, ders ve çalışma kitaplarında konuyu çeşitlendirici örneklemelere yer verilmemiştir. 5-Bilgi düzeyindeki sorulara ağırlık verilmiştir. Öğrenciler matematik konularında çözümlere farklı açılardan bakamamaktadırlar Atakan BAYLAM

SOSYAL BİLGİLER Atakan BAYLAM

OLUMLU YÖNLER 1-Konu anlatımında resimlerin çok kullanılması öğretmenin konuyu kavratmasında faydalı olmuştur. 2-Sayfa yapısı, yazı puntosu açısından kitaplar yeterli. 3- Yeni eğitim programları ile kullanılan yöntem ve teknikler öğrencilerin hem derse katılımlarını hem de konuları daha iyi anlamalarını sağlamıştır. 4-Müfredat öğrenci seviyesine uygun hazırlanmış. 5-Öğrencileri araştırmaya sevk ediyor. Atakan BAYLAM

OLUMSUZ YÖNLERİ 1-Öğrencilere dağıtılan ders kitaplarının baskı kalitelerinin iyi değil. 2-Değerlendirme formlarının çok olması, zaman yönünden sıkıntılara sebep oluyor. 3-Görseller ve yazıları tutarsız. 4- Kitap sayfaları kolayca koparak kitap dağılmaktadır. Atakan BAYLAM

FEN VE TEKNOLOJİ Atakan BAYLAM

OLUMLU YÖNLERİ 1- Öğrenci alıştırma/çalışma defterinin ve öğretmen kılavuz kitabının,içindekilerin, kaynakçanın ve sözlüğün verilmiş olması 2 Kitaptaki konuların, öğrencilerin yakın çevresi, ihtiyaçları ve günlük yaşantısı ile ilgili soruları kapsıyor. 3- Kitaptaki konuların, öğrencilerin yakın çevresi, ihtiyaçları ve günlük yaşantısı ile ilgili soruları kapsıyor 4- Öğrencilerin uygulayabileceği araştırma sayısı yeterli görülmektedir. 5- Metinlerin doğru ve alandaki en son bilgileri içeriyor. Atakan BAYLAM

OLUMSUZ YÖNLERİ 1-Kitabın cildi kolayca bozularak yırtılabiliyor ve sayfaların bağlantı yerleri sağlam değildir. 2-Kitapta terimlere göre yapılmış bir indeks- dizin ve ekler kısmı verilmemiştir. 3- Konularla ilgili CD, disket ya da asetatlar gibi yardımcı materyaller de mevcut değildir. 4- Konu içeriklerinin uzunluğuna karşın, ders sürelerinin yetmemesi 5-Çok fazla deney sayısının olması. 7- Ders kitaplarında yer yer öğrencilerin gelişim düzeylerinin üstünde bilgi verilmiş. 8-Kavram haritaları öğrenci kitabında verilmemiş. Atakan BAYLAM

Yapılan çalışmalarda elde edilen bulgular sonunda eğitim-öğretimin kalitesini artırabilmek için ders kitaplarında VE UYGULAMALARDA aşağıda belirtilen çalışmaların daha etkili olacağı tespit edilmiştir Atakan BAYLAM

1 Matematik ders saatinin arttırılması, ünite sürelerinin daha iyi planlanıp yeterli hale getirilmes, Atakan BAYLAM

2 Fen ve Teknoloji ders konuları ile haftalık ders saatlerinin uygunluğunun sağlanması, Atakan BAYLAM

3 Türkçe ders konuları içinde daha fazla dilbilgisi konularına yer verilmesi, Atakan BAYLAM

4 Laboratuarların her öğrencinin deney yapabileceği ortamlara dönüştürülmesi VEYA TÜM DENEYLERİN YAPILABİLECEĞİ ORTAMLARIN OLUŞTURULMASI Atakan BAYLAM

5 Kılavuz kitapların Haziran ayında öğretmenlere dağıtılarak öğretmenlerin ön hazırlık yapması, Atakan BAYLAM

6 Etkinliklerin öğrencilerin yapabilecekleri seviyede hazırlanması ve çevre şartlarının göz önüne alınması, Atakan BAYLAM

7 Matematik dersinde konuların daha iyi kavranabilmesi için yeterince alıştırmalara yer verilmesi, Atakan BAYLAM

8 Okul-veli-öğrenci üçgeninin çalışması için sık sık veli toplantıları yapılması, Atakan BAYLAM

9 Serbest etkinlikler dersinde öğrencilerin çevreyle uyumunu sağlayacak çalışmalar, geziler yapılması, Atakan BAYLAM

10 Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı ve test çözme alışkanlığı kazandırılması. Atakan BAYLAM

Teşekkürler Atakan BAYLAM

4. Sınıf Müfredatının İncelenmesi Atakan BAYLAM 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı 4. Sınıf Müfredatının İncelenmesi Atakan BAYLAM Atakan BAYLAM