Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Menderes İlçe Stratejik Plan Hazırlama Ekibi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
İTÜ-Mimarlık Fakültesi
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Economic Policy Research Foundation of Turkey DERYA SEVİNÇ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRÜ Ankara, 2009.
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
SORUMLU OLMAK ROMANYA’DA OKUL-TOPLUM HİBELERİ PROGRAMI Ana Maria Sandi Danışman Dünya Bankası.
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
BESLENME DOSTU OKUL PROGRAMI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ (TR2010/ /001.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
Bilgilendirme Toplantısı
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Karşılaştırmalı Eğitim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası

Yeni Okul Geliştirme Programı → Kayıt oranlarının düşük olduğu (%90’ın altında) ilçelerdeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarına hibeler : 46 ilçede okul Türkiye’de bu türdeki ilk program → İlave yardıma en fazla ihtiyaç duyan bölgelerdeki okullar hedefleniyor : Ortalamanın altında kayıt oranları ve Son ekonomik krizden en fazla etkilenen bölgeler

Türkiye için Yenilikçi bir Yaklaşım Okulun spesifik ihtiyaçlarına dayalı olarak kendi öncelikleri belirleniyor Okulların yönetimi için yerel düzeyde kapasite oluşturma Paralar okulların kendi ellerine teslim ediliyor Eğitimin kalitesini yükseltmek amacıyla seçilmiş okullara ek destek Ekonomik krizin etkilerini hafifletmeye yardım eder Okullar arasında eşitsizliği azaltmaya yardım eder En fazla ihtiyaç duyanlar hedefleniyor

Beklenen Faydalar Kalitede, Performansta ve Okullaşma Oranında Artış Okulların program tasarlama ve uygulama konusunda yetkinleştirilmesi Velinin ve toplumun katılımının teşvik edilmesi Etkili öğretim ve öğrenme ortamlarının yaratılması Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin yaratıcılıklarının ve kapasitelerinin arttırılması Okulların kendilerini yönetme kapasitesinin güçlendirilmesi

Uluslararası Deneyimler Okul hibeleri dünyanın dört bir yanındaki birçok ülkede birçok farklı şekilde uygulanıyor – Örneğin; Sırbistan, Endonezya, Brezilya, Amerika Birleşik Devletleri – Biraz rekabete, biraz formüle dayalı finansman – Dünya Bankası, okul hibe programlarının uygulanması konusunda birçok ülkeye destek olmuştur. Sonraki iki sunumda Romanya ve Latin Amerika’daki deneyimler tartışılacak.

Çıkarılan Dersler Okul ihtiyaçlarının teşhis ve tespit edilmesi – Örneğin; öğrenciler birinci sınıfa hazırlıksız başlıyor, bazı önemli öğrenme becerilerinde zayıf öğrenme sonuçları, uzak bölgelerdeki çocuklar okula devam edemiyor, vs. Okul iyileştirme planının geliştirilmesi Projelerin ve faaliyetlerin tespit edilen okul ihtiyaçları ile uyumlaştırılması – Örneğin; ana sınıflarının desteklenmesi ve iyileştirilmesi, okullarda yeni öğretmen eğitim programlarının başlatılması, okul gazetelerinin oluşturulması, okul sonrası etüt çalışmalarının desteklenmesi, okul kütüphanelerinin kurulması veya geliştirilmesi Gerçekçi hedeflerin belirlenmesi Okullara yaygın teknik yardım eğitim sağlanması Dikkatli bir izleme yapılması ve gerekli olması halinde düzenlemelerin yapılması Toplumun sürece dahil edilmesi - öğretmenler, öğrenciler, veliler