Bilgisayar Destekli Öğretim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.

DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
SANAT EĞİTİMİ.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Hazirlayan: Zeynep Turan Atatürk Üniversitesi BOTEB-III
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
E Twinning Eğitimi-1 Muğla e-Twinning İl Koordinatörü BETÜL ŞOHOĞLU.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Sunum transkripti:

Bilgisayar Destekli Öğretim B.D.Ö Bilgisayar Destekli Öğretim DOÇ.DR. YÜKSEL GÖKTAŞ ARŞ. GRV. ÖZLEM BAYDAŞ

Webquest Nedir?

Webquest Nedir? Web Quest; öğrencilerin bilgileri toplayıp analiz ettiği WEB de kullanılan bir araştırma aktivitesidir. Öğrenmeyi öğretme üzerine bir çalışma: ‘Web Quest’ öğrencinin etkileşim içinde olduğu bilginin belli bir ölçüde veya tamamen internet üzerindeki kaynaklardan veya video konferans aracılığıyla sağlandığı araştırma yönelimli bir aktivitedir.

Webquestin Tarih Süreci Web Questler Bernie Dodge ve Tom March tarafından 1995 yılında San Diego State Üniversitesi’nde keşfedilmiştir. Web Quest teknolojisi büyük oranda yapısalcı(contructivist) akıma dayanmaktadır.

Webquest Türleri WEBQUEST KISA SÜRELİ UZUN SÜRELİ

Webquest Uzun Süreli Webquestler: Öğretim hedefi: Bilgiyi geliştirmek ve sadeleştirmek. 1-4 Hafta sürebilir.

Webquest Kısa Süreli Webquestler: Öğretim Hedefi: Bilgi kazanımı ve entegrasyon. Öğrenciler önemli ölçüde yeni bilgiler edinir ve bu bilgileri anlamlı hale getirir. 1-3 ders süresince olabilir.

WebQuest Bölümleri Bilgi Kaynakları Sonuç Değerlendirme Süreç Görev Giriş

WebQuest Bölümleri Giriş: Öğrenciyi konuya ve kendisini nelerin beklediğine yönlendirmelidir. Farklı yöntemlerle öğrencinin ilgisini uyandırmalıdır. Durumu ortaya koymalı ve duruma ilişkin ön bilgi sunmalıdır.

Webquest Bölümleri Görev: Yapılabilir, ilginç, güdüleyici, otantik ve öğrenci tarafından yönlendirilebilir olmalıdır. Etkinliğin sonunda öğrencinin ne yapmasını istediğimize ilişkin bir açıklama içermelidir. Bir ürün veya sözlü sunum olabilir.

Webquest Bölümleri Süreç: Açık bir şekilde tanımlanmış adımlar İşlemi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken sürecin gözden geçirilmesini sağlar. Öğrenmeye ilişkin tavsiyeler sunabilir. Öğrencilerin gerçekleştirmesi gereken adımlar açık ve öz bir şekilde öğrencilere sunulmalıdır.

Webquest Bölümleri Değerlendirme: Elde edilen bilgilerin ne şekilde organize edileceğini, sonuçların nasıl değerlendirileceğini, değerlendirme kriterlerinin neler olduğunu içerir. Değerlendirme, genelde dereceleme ölçeği (rubrik) kullanılarak gerçekleştirilir.

Webquest Bölümleri Sonuç: Web sorgusu sona erdirilir. Öğrencilere ne öğrendikleri veya ne başardıkları anlatılır. Öğrenciler, deneyimlerini diğer alanlara genişletmeleri konusunda teşvik edilir. Sonuçlar ve başarılar üzerinde düşünceler öğrencilerle paylaşılır.

Webquest Bölümleri Bilgi Kaynakları: Öğrencinin işlemi gerçekleştirmesi sırasında yardımcı olması amacıyla öğretmen tarafından belirlenmiş web sitelerinin adreslerini ve web ortamı dışındaki kaynakları içerir. İşlemleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi kaynaklarına bağlar da içerebilir.

Webquestlere İlişkin Fikirler 1.Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik 2.Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi 3.İşbirliğine Dayalı Öğrenme 4.Süreç ve Erişim

Webquestlere İlişkin Fikirler Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik: Öğrencileri motive edebilmek için öğretmenin, onların kişisel olarak ilgilerini çeken bir webquest oluşturması gerekir. Aynı zamanda öğrencilerin gerçek bir işlem üzerinde çalışmalarına olanak sağlayacak şekilde otantik olmalıdır.

Webquestlere İlişkin Fikirler Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi: Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri uyarlamaları beklenir. Bu amaçla; Yapıcı beceriler geliştirebilir, Karşılaştırmalar yapabilir, Hipotez kurabilir, ve Sonuçlar çıkarabilirler.

Webquestlere İlişkin Fikirler İşbirliğine Dayalı Öğrenme: Web Quest etkinliği grupla birlikte çalışmayı öğretmek ve teşvik etmek için idealdir.

Webquestlere İlişkin Fikirler Süreç ve Erişim: Webquestler önceki ve sonraki etkinliklere bağlantılar içermelidir. Erişim konusundaki sınırlılıklar üreticilik için desteğe ve güdüye dönüştürülmelidir.

Örnek Webquest http://boteneunef.blogcu.com/webquest-ornegi/5425707 http://sahdowfax.blogcu.com/assure-ile-alakali-webquest/5436675

WEBQUESTİ YORUMLAYALIM

WEBQUEST DESTEKLİ İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN MATEMATİK DERSİNDEKİ TUTUM VE ERİŞİYE ETKİSİ. KILIÇ, Remzi Yüksek Lisans, 2007 İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı

Araştırma 2006-2007 öğretim yılında Niğde il merkezinde bulunan Dumlupınar İlköğretim Okulu 5. sınıflarında öğrenim gören 67 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.

Sonuçlar doğrultusunda webquest destekli işbirlikçi öğrenme yönteminin öğrencilerin matematik dersindeki erişi düzeylerini ve tutumlarını yükseltmede bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACILIK UYGULAMASI: WEBQUEST TEKNİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Suna Gözde TABANLI Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı

Kesinlikle Katılmıyorum   N % Tamamen Katılıyorum 13 43.33 Katılıyorum 9 30 Kararsızım 3 10 Katılmıyorum 2 6.67 Kesinlikle Katılmıyorum “Ağ araştırmasının nasıl kullanılacağını herhangi birinin yardımı olmadan da anlayabilirim” tümcesine ait frekans ve yüzde değerleri.

Kesinlikle Katılmıyorum   N % Tamamen Katılıyorum 23 76.66 Katılıyorum 6 20 Kararsızım 1 333 Katılmıyorum Kesinlikle Katılmıyorum “Öğrenme etkinliğinin bölümleri öğrenmemi kolaylaştıracak nitelikteydi.” tümcesine ait frekans ve yüzde değerleri.

Kesinlikle Katılmıyorum   N % Tamamen Katılıyorum 10 33.33 Katılıyorum 4 13.33 Kararsızım Katılmıyorum 3 Kesinlikle Katılmıyorum “Başka derslerde de ağ araştırması ile ders islenmesini isterim.” tümcesine ait frekans ve yüzde değerleri.

Kesinlikle Katılmıyorum   N % Tamamen Katılıyorum 17 56.67 Katılıyorum 7 23.33 Kararsızım 6 20 Katılmıyorum Kesinlikle Katılmıyorum “Böyle bir uygulamayı başkalarına da tavsiye ederim.” tümcesine ait frekans ve yüzde değerleri.

SOSYAL KAZANIMLAR Farklı görüşlere önem vermenin önemini anladıklarını belirtmişleridir. Yardımlaşmayı ve dayanışmayı öğrendiklerini belirtmişlerdir. Görüşlerini rahatça ifade edebildiklerini belirtmişlerdir. Birbirlerini tanıma fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir.

SOSYAL KAZANIMLAR “Bu siteden bu şekilde ders islemek çok güzel. Çünkü bize bir şeyler yaparken karsıdaki insanın fikirlerinin de önemli olduğunu, beraber bir şeyler yapmanın önemini hatırlatıyor” [Günlük: Ö2]. “Diğer derslere göre iyi yanları herkes birbirini dinliyor , birbirine söz hakkı tanıyor, öğretmenler fikirlere saygı duyuyor bu en önemlisi” [Günlük: Ö7].

SOSYAL KAZANIMLAR “Bu dersin diğer derslere göre farklı ve güzel olması öğretmenlerimizin bize karsı tutumları. Bizim her görüşümüzü dinliyorlar ve dikkate alıyorlar bu da benim çok hoşuma gidiyor” [Günlük: Ö19]. “Çalışmada beklenmedik bir olay vardı o da beni ciddiye aldılar. Uygulama ile karar verirken en dikkat ettiğimiz nokta herkesin kararını almak ve onlarında kararlarına saygı duymak oldu” [Görüşme: Ö20].

BİLİŞSEL KAZANIMLAR Kendilerini daha iyi tanımalarını sağlamıştır. İnternetten araştırma yapma becerilerinin gelişmesini sağlamıştır. Öğrenme ile ilgili fikirlerinde değişiklikler sağlamıştır. Zamanı verimli bir şekilde kullanmalarını sağlamıştır.

BİLİŞSEL KAZANIMLAR “Zaman kullanımını öğrendik. Ya söyle bir şey hani normalde bir şeyi yavaş yavaş yaparsın ya hani belli bir süren olduğu için zamanı ona göre ayarlayarak yapmayı öğrendik” [Görüşme: Ö2]. “Eskiden bu kadar hızlı araştırma yapamıyorduk daha kısa sürede bilgilere ulaştık sitelerden bir şeyler alabiliriz bundan sonra öğrendik” [Görüşme: Ö23]. “Uygulamayı bu şekilde yapmanın bizim yeni fikirler üretmemize ve araştırma yapmamıza katkıları olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanlar özelliklerinin kendiliğinden gelişmesini bekleyemezler. Bir çaba göstermesi gerekir” [Günlük: Ö5].

DUYUŞSAL KAZANIMLAR Kendilerine güvenmelerini sağlamıştır. Öğrencileri güdülemiştir. Kendilerini özel hissetmelerini sağlamıştır.

DUYUŞSAL KAZANIMLAR “Eve gittiğimde sürekli aklımda o vardı felaket bir şekilde beynimi yordu yani oturuyorum böyle annem diyor bir şey mi oldu ne oldu sen dalıp gidiyorsun falan çok düşünüyorum nedense çok önemsedim herhalde o kadar çok oturdu ki aklıma artık bir ara rüyama falan girmeye başladı ben okulda çok yoruldum felaket bir yorgunluk vardı ilk önce sürekli oturduğum yerde bunu düşünüyordum neden bende bilmiyordum çok önemsedim ya hatta babam falan bir ara merak etti okula geleyim de ne bu kadar düşünce diyordu.” [Görüşme:Ö26].

DUYUŞSAL KAZANIMLAR “Bence bir siteden bu şekilde ders islemek güzel hele bir de bu kendi okulumuzun sitesiyse ayrı bir güzel oluyor. Bir sitede bu şekilde ders içeriğinin yer alması ve siteden yararlanarak ders islediğimde hem açıklayıcı oldu hem de omuzlarım kabardı. Çünkü okulumuzun sitesinden ders isledik ve bu dersi bilgisayarda internette isledik, bilgisayar bölümü olarak” [Günlük: Ö20]. “Siteden ders islerken kendimi çok iyi hissettim, insana güven veriyor” [Günlük: Ö19].

SONUÇ Yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda web desteği ile gerçekleştirilen bu uygulamanın kolay olarak gerçekleştirilebilmesi için bir eğitmen rehberliğinde gerçekleştirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Genel olarak öğrenen ifadelerinin bu uygulamanın olumlu olduğuna dair olması uygulamanın yaralı olacağını göstermiştir.

http://bote307.blogspot.com/2008/01/webquest- nedir.html KAYNAKLAR YÖK TEZ MERKEZİ  http://bdewebquest.blogspot.com/ http://hasanersoy.wordpress.com/webquestlere-iliskin- egitici-fikirler/ http://bote307.blogspot.com/2008/01/webquest- nedir.html

KAYNAKLAR BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACILIK UYGULAMASI: WEBQUEST TEKNİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ TABANLI, Suna Gözde WEBQUEST DESTEKLİ İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN MATEMATİK DERSİNDEKİ TUTUM VE ERİŞİYE ETKİSİ. KILIÇ, Remzi

Blok Adresi: http://bdewebquest.blogspot.com Slayt Tasarım: Samet GÜNEY Barış KORKMAZ Rapor: Samet GÜNEY Afiş Tasarım: Muhammed GÜLER Samet Güney Broşür Tasarım: Muhammed GÜLER Blok Adresi: http://bdewebquest.blogspot.com