BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇLI SEFERLERİ Sedat ALTAŞ.
Advertisements

DÜNYAYI BİRBİRİNE BAĞLAYAN AĞLAR
Malazgirt savaşından sonra Türklerin Anadolu’ya
SÜLEYMAN CURA İLKÖĞRETİM OKULU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ YANSITAN ÖĞELER
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
COĞRAFİ BÖLGELER.
Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
ÜNİTE 5 İPEK YOLUNDA TÜRKLER KONU: Destan Yazan Türkler
 BAŞKENTİ-KONSTANTİNOPOLİS  RESMİ DİLİ-LATİNCE  DİNİ-391 yılına kadar Antik Roma Dini, Sonra Ortodoks Hristiyanlığı ve Hristiyanlık  YÖNETİM-OTOKRASİ.
DÜNYADAKİ DENİZ ULAŞIMINDA KULLANILAN BOĞAZ VE KANALLAR
Anadolu Uygarlıkları Lidyalılar.
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
Bilgidagi.com.
Tarafından yayınlanmaktadır.
COĞRAFİ KEŞİFLER.
ANADOLU SELÇUKLULARI VE HAÇLILAR
Ticaret nedir? Kral Yolu İpek Yolu Baharat Yolu
Bazı Türk Devletleri Hazırlayan: Mehmet Emre ŞAHİNER Sınıfı:6/G No:186.
COĞRAFİ KEŞİFLER HAZIRLAYANLAR MERAL KARSU NEVZAT ALTIN MEHMET ÖNAL
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
Tarihi İpek Yolu HAZIRLAYAN Meral ARAS.
TÜRKİYE’NİN BÖLGELERİ
Coğrafi Bölgeler.
TÜRKLERDE EKONOMİ 1- İLK TÜRK DEVLETLERİNDE EKONOMİ
Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
ADIM ADIM TÜRKİYE.
TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER
İPEK YOLUNDA TÜRKLER ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU
COĞRAFİ KEŞİFLER VE SONUÇLARI
KAZANIMLAR 2. Kaynakların, ürünlerin ve ticaret yollarının devletlerin gelişmesindeki önemine tarihten ve günümüzden örnekler verir.
4 Bölüm MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE MEDENİYET MERKEZİ TÜRKİYE
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
ÇİN MEDENİYETİ.
ORTA ASYA’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ
UYGURLAR.
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Ege bölgesi.
HUNLAR SBEP SOSYALBİLGİEVİ.
,.
10.SINIF KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN DÖNEMİ
MEZOPOTAMYA UYGARLIKLARI
A İLK TÜRK DEVLETLERİ İLKÇAĞ UYGARLIKLARI.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
DEVLETLER NASIL GELİŞİR?. Ticarette pazara yakın olmak herzaman önemli olmuştur. İlk Çağdan günümüze kadar birçok uygarlık, malların pazarlara ulaştırıldığı.
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
KÜRESEL TİCARET.
OSMANLI VE DIŞ TİCARET. KONU BAŞLIKLARI OSMANLI HAKKINDA DIŞ TİCARET OSMANLI’ DA DIŞ TİCARET OSMANLI DEVLETİ NİN DÜNYA TİCARETİNDEKİ ROLÜ İPEK YOLU SONUÇ.
ASYA HUN DEVLETİ.
ANADOLU (TÜRKİYE) SELÇUKLU DEVLETİ.
SBEP TARİHİ İPEK YOLU
5.HAFTA ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI 1. 2 Doğu ile Batrı arasında doğal bir köprü görünümünde olan Anadolu, coğrafi konumu, iklimi ve doğal güzellikleriyle.
COĞRAFİ KEŞİFLER VE SONUÇLARI
İPEKYOLUNDA TÜRKLER.
Avrupa’da, hangi savaşın sonucunda, Haçlı Düşüncesi ortaya çıkmıştır?
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
Eğitimcilere başarılar diler.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
Saz olarak bilinen bağlama uluslararası çalgı sınıflandırma sistemine (Sachs- Horbostel) göre bağlama, “uzun lutlar” (long-luthes) sınıfına girmektedir.
2. Hafta Cenova mikrosistemi 1. Ticaretten daha çok finans ağırlıklı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
-Göçlerden sonra Orta Asya,da kurulan ilk Türk devletidir. Necdet YILMAZ Sosyal Bilgiler Öğretmeni 2008.
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
COĞRAFİ KEŞİFLER.
ASYA HUN DEVLETİ. Asya Hun Devleti Tarih bilgilerimize göre Orta Asya'da kurulan ilk Türk devleti Büyük Hun Devleti'dir. Hunlar'ın bilinen ilk hükümdarı.
Sunum transkripti:

BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU TARİHTE YENİ YOLLAR BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU

BAHARAT YOLU Eski çağlarda, Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi. Baharat günümüzden binlerce yıl önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu. Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu. Aslında tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlamıştı. Baharat, Doğu’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi. Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen İpek Yolu'ydu. Ama İpek Yolu asıl olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma’ya taşındığı yoldu;diğer yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi’ne gelen deniz yoluydu. Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat kara yoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı. Sonra yine deniz yoluyla Avrupa'ya taşınırdı.

İpek Yolu Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan ve dünyaca ünlü ticaret yoludur. İpek Yolun Çin' in Sian (Xian) kentinden başlar Orta Asya' dan, İran' dan geçerek Akdeniz veya Anadolu üzerinden Avrupa' ya kadar uzanırdı. Bir malın fiyatı batıya gittikçe yükselirdi. Hele Avrupa' ya vardığında çok pahalı olurdu. Bu sebeple ipek kumaştan yapılan bir kıyafeti ancak sarayda yaşayanlar giyebilirdi. Malların böyle pahalı olmasının sebebi İpek Yolu yaklaşık 6400 kmlik bir güzergahtır. Bir tüccarın tüm yolu tek başına bir kervanla alması pek mümkün değildir. BU sebeple belirli pazarlarda mallar el değiştirir bu el değiştirme esnasında her tüccar kendi karını eklerdi. Bundan dolayı taşınan ticari malların fiyatı artardı. Türk Tarihi, İpek Yolu çevresinde şekillenmiştir. Türkler tarih boyunca bu yola hakim olmaya çalışmışlardır. Hunlar, Uygurlar, Köktürkler, Karahanlılar, Selçuklular, Osmanlılar tarih boyunca İpek Yolu' na sahip olmanın ayrıcalığını kullanmışlar ticaret sayesinde zenginleşmişlerdir.

Kral yolu Kral Yolu' nda tüccarlar hiçbir zaman eksik olmazdı. Tüccarların yedi günde aldıkları yol yaklaşık olarak 2599 km' dir. Kral Yolu' nun belirli yerlerine konaklama yerleri yapılmıştır. Burda Selçulu Kervansarayları' ndan bahsetmenin tam zamanıdır.

Kral yolu