ÇEVRESEL YÖNETİM SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
AVRUPA BİRLİĞİ’NDE ÇEVRE POLİTİKASI ÇEVRENİN KORUNMASI VE YARGITAY İÇTİHATLARI Salih ÖZAYKUT.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İLLER BANKASI.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
GIDA GÜVENLİĞİ Esma KAYA
İş Sağlığı ve Güvenliği
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
TS EN ISO 13485: 2003TIBBI C İ HAZ ÜRET İ C İ LER İ İ Ç İ N KAL İ TES S İ STEMLER İ TS EN –ISO 13485: 2003 Standardı TS-EN ISO 9001 : 2008 standardı temel.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
Standardizasyon.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
ÇEVRE NEDİR ? Doğada canlı ve cansız varlıkların bulunduğu ve karşılıklı ilişkilerin gerçekleştiği ortamdır.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Madde Bağımlılığı Politikası
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ÇEVRESEL YÖNETİM SİSTEMLERİ Sunanın Adı : Hakan SALTIK Sunu Tarihi: 13.06.2015 Bu şablon proje güncelleştirmeleri vermek için bir başlangıç dosyası olarak kullanılabilir kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ tıklatın. Bölümler slaytlarınızı düzenlemenize veya birden çok yazar arasındaki işbirliğini kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Notlar Teslim notları veya izleyicilere ek bilgi sağlamak için Notlar bölümünü kullanın. Sununuz sırasında bu notları Sunu Görünümü'nde görüntüleyin. Yazı tipi boyutuna dikkat edin (Erişilebilirlik, görünürlük, video kaydı ve çevrimiçi üretim için önemlidir) Birlikte kullanılan renkler Grafiklere, çizelgelere ve metin kutularına özellikle dikkat edin. Katılımcılar, siyah ve beyaz veya gri tonlamalıyazdırabilir. Tümüyle siyah ve beyaz ve gri tonlamalıyazdırırken renklerinizin uygun olacağından emin olmak için bir sınama baskısı çalıştırın. Grafikler, tablolar ve çizelgeler Basit tutun: Mümkünse, tutarlı ve dikkat dağıtmayan stiller ve renkler kullanın. Tüm grafikleri ve tabloları etiketleyin.

Genel Bakış Avrupa Birliği Çevre politikaları Türkiye Çevre politikaları AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları ISO 14001:20004 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ Proje neyle ilgilidir? Bu projenin amacını tanımlayın Daha önceki projelere benziyor mu, yoksa yeni bir çalışma mı? Bu projenin kapsamını tanımlayın Bağımsız bir proje mi, yoksa başka projelerle ilişkili mi? * Bu slayt haftalık durum toplantıları için gerekli değildir

TÜRKİYE DE ÇEVRE İLE İLGİLİ GENEL DURUM “2014 Yılında 43 Bin Çevre Denetimi Gerçekleştirildi. Yaklaşık 93 Milyon TL İdari Para Cezası Kesildi” 2014 yılında yatırım bedeli toplamda 154 milyar TL olan 469 faaliyete ÇED olumlu kararı verildi. 130 faaliyete iade ve iptal kararı verildi 108 tesisin de faaliyetinin durduruldu 01.01.2015 tarihinden itibaren bütün illerde denetimler e-denetim uygulamasıyla yapılmaya başlandı * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Avrupa Birliği’ni çevre sorunlarıyla ilgilenmeye iten nedenler Avrupa’da çevresel sorunların artması; Sınırlı doğal kaynakların kritik seviyelere gelmesi; Orman yangınları, kuraklık, sel, gibi afetlerin çoğalması; Sera gazları emisyonlarının artan trendi ve yol açtığı iklim değişikliği; Ozon tabakasının incelmesi; Uluslararası suların kirliliği; Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Avrupa Birliği’ni çevre sorunlarıyla ilgilenmeye iten nedenler Çevresel kirlilik ve gürültüden dolayı yaşam kalitesinin düşmesi; Üretilen atık miktarının çok büyük miktarlarda olması ve gittikçe artması; Habitatların (yabani yaşamın) korunması, Avrupa Birliği’nde çevre sorunlarında ortak bir çevre politikası geliştirme ve Birlik düzeyinde önlemlerin alınması ihtiyacını meydana getirmiştir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Oluşumu Avrupa Birliği’nin Çevre Politikası, Avrupa Topluluğu Antlaşması’nın birçok maddesinde yer almaktadır. Bunların arasında iki tanesi önemlidir (2. ve 174. maddeler). 2. Madde: Ortak eylemlerin ve politikaların yürürlüğe konulması yoluyla, Avrupa Topluluğu’na, diğer görevlerinin yanı sıra, çevre kalitesinin yükseltilmesi ve yüksek düzeyde korunmasını sağlamak görevini yüklemektedir. 174. Madde: Topluluğun yasama kapasitesini ve Topluluk Çevre Politikası’nı yönetmede temel ilkeleri belirlemektedir Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları Çevre Kirliliği Hakkında Bilgilere Serbest Ulaşım: Çevreyle ilgili bilgilere erişimin ve bunları yaymanın serbestliğine ilişkin bir kuraldır. Buna göre, ulusal yetkili makamların çevrenin durumu hakkında istenen bilgileri, isteyen kişi konuyla ilgisi ya da çıkarı olduğunu ispat etmek zorunda kalmadan, vermesi gerekmektedir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları Çevresel Etki Değerlendirmesi: Herhangi bir projenin çevreye olası etkilerini değerlendirmek için başlatılan ve halk katılımını gerektiren bir düzenektir. Önleyicilik ilkesinin yaşama geçirilmesinde özel yeri bulunan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecine ilişkin türlü yönergeler bulunmaktadır Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları Çevre Dostu Ürünler İçin Eko-Etiket (Eco-label): Sürdürülebilir kalkınmayı sağlayarak ortak pazara varma hedefine yönelik önlemlerden biridir. Çevreye olumsuz etkileri giderilmiş mal ve hizmetleri vurgulama amacını taşıyan düzenek gönüllülük esasına dayanmaktadır. Üreticiler ya da ilk ithalatçılar, her bir üretim grubuna göre ayrı ayrı saptanmış koşulları yerine getirdiklerinde eko-etiket almaya hak kazanırlar. Aranan koşullar, AB Eko-Etiketleme Kurulu tarafından belirlenmektedir Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları LIFE Programı: Program üç ayrı alandaki projeleri desteklemektedir: “LIFE-Nature”, doğa koruma; “LIFE-Environment”, çevre politikasının ve yasal düzenlemelerin uygulanması, “LIFE-Third Countries” ise Birlik dışındaki ülkelerin çevreyle ilgili projelerine katkı sağlamak üzere oluşturulmuştur. 1992-1994 yılları arasında 40 ülkede 2500 dolayında projeyi destekleyen LIFE, bu girişimlere toplam 1,36 milyar Euro’luk kaynak aktarmıştır Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

AB Çevre Politikasının Uygulama Araçları Çevresel Denetleme (Eco-audit): Üye ülkelerce başlatılması gereken çevresel denetleme sürecinin amacı, işletmelerin yasal düzenlemelere ve ortak standartlara göre çevreye duyarlılığını belirlemektedir. Çevre Yönetimi ve Denetimi Sistemi (EMAS)ise şirketler ve diğer kuruluşların çevresel performanslarını değerlendirme, raporlama ve geliştirmeleri amacını taşıyan bir yönetim aracıdır. EMAS, 2001 yılından beri kamu ve özel kesimdeki bütün ekonomik sektörlere açıktır. Gönüllü katılım esasına dayanan EMAS’a, üye ülkeler ve Avrupa Ekonomik Alanı’ndaki üç ülkeden başvuru yapılabilmektedir. Birliğe aday ülkelerin de kendi iç düzeneklerini bu yönde hazırladıkları görülmektedir Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

TÜRKİYE Çevre Politikasının Uygulama Araçları Gündelik yaşamda karşılaşılan bütün sıkıntılar bir biçimde çevre yönetiminin, çevreyle ilgili yasal düzenlemelerin ilgi alanı içine girmektedir. Türkiye’nin çevre konusunda AB’ye tam uyumu sağlayabilmesi için 60 milyar dolar dolayında kaynağa gereksinimi bulunmaktadır Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

ÇEVRE BİLİNCİ Uyum konusunda önümüzde duran tek engel mali sorunlar değil; teknik olanakların yetersizliğini, nitelikli personel eksikliğini ve çevre bilincinin yeterince gelişmiş olmaması. Çevre yönetiminin en önemli aktörlerinden biri; Uluslararası Yönetim Standartlarına Uyumdur. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

ISO 14001:20004 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ ISO 14000 serisi ISO Standard Geliştirme Komitesi TC207 tarafından geliştirilmiş bir Çevre Yönetim Standardı'dır. Bu seri, kuruluşlarla ilgili tüm çevresel konuları kapsamak üzere tasarlanmıştır ve kuruluşların çevresel etkilerin önceliğini tespit ederek bu etkileri yönetmeleri ve kontrol etmeleri konusunda kaynak niteliğindedir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

ISO 14001:20004 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, özünde doğal kaynak kullanımının azaltılması, toprağa, suya, havaya verilen zararların minimum düzeye indirilmesini amaçlayan, risk analizleri tabanında kurulan bir yönetim modelidir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

ISO 14001 Çevre Yönetim Sisteminin Kurma Aşamaları Çevre Sorumlularının Atanması Kuruluş içerisinde Çevre Yönetim Sistemi kapsamında olan bölümlerden temsilciler seçilir. Çevre sorumluları, o bölümün temsilcisidir ve kendi bölümü ile ilgili çevre çalışmalarını yürütmek, diğer bölüm çalışanlarına gelişmeleri aktarmakla yükümlüdür. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Yönetim Temsilcisinin Atanması Üst yönetim tarafından sistemin kurulması, uygulanması ve üstyönetime raporlanmasından sorumlu bir kişi atanmalı, tüm çalışanlara duyurulmalıdır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Yönetim Sistemi Temel Eğitiminin Verilmesi: Tüm çevre sorumlularının katılımı sağlanır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Politikası Oluşturulması Üst yönetimin kuruluşu ve çevreye bakışı ile ilgili genel niyetlerini açıklayan bir beyandır. Politikanın tüm çalışanlarca benimsenmesi, sistemin başarısı açısından önemlidir Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Boyutlarının Belirlenmesi Tüm bölümlerin faaliyetleri incelenerek çevre boyutları ve çevre boyutlarının oluşturduğu çevre etkileri belirlenir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Boyutlarını Değerlendirme Yöntemi Oluşturulması ve Analizi Çevre boyutlarını önem derecesini belirleyebilecek, önemli çevre etkileri yaratabilen çevre boyutlarını ortaya çıkarabilmek için yöntem oluşturulur. Bu yöntemler ürüne, firmaya ve firmanın politikalarına göre farklılıklar gösterir.Çevre Bilimi rasyoneldir. Yöntem, size veya başkasına göre değişmeyecek sonuçlar üreten gerçekçi bir model olmalıdır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Mevzuatının Değerlendirilmesi Kuruluşu ilgilendiren çevre mevzuatı ve bu mevzuata göre firma yükümlülükleri belirlenmelidir. Firma yükümlülüklerinin personel tarafından anlaşılması önemlidir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Amaç ve Hedeflerin Oluşturulması Önemli çevre boyutlarının çevre etkilerinin hafifletilmesi ile ilgili sayısal amaç ve hedefler belirlenir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Çevre Yönetim Programlarının Hazırlanması Amaç ve hedeflere ulaşmak için faaliyet planları hazırlanır. Faaliyet, sorumlusu, termini ve gerekli kaynaklar belirtilir. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Dokümantasyon Çevre ile ilgili önemli faaliyetler belirlenir. Bu faaliyetlerin çevre etkilerini kontrol altına alınması ile ilgili prosedür/talimatlar hazırlanır. Ayrıca sistem prosedürleri (ISO 14001 Standardında adı geçen) prosedürler hazırlanır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Uygulama Özellikle alt seviye çalışanlardan başlayarak talimat/prosedürlerin çevre sorumluları tarafından personele anlatılması. Özellikle uygulamaya alındıktan sonraki ilk birkaç hafta gerekli kayıtların tutulup tutulmadığı takip edilmelidir.. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Denetim Uygulama sonuçlarını kontrol edebilmek amacıyla denetim yapılır. Denetimde ISO 14001 standardı mevzuat ve firma dokümanları dikkate alınarak, eksiklikler, geliştirilmesi gereken noktalar raporlanır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Yönetimin Gözden Geçirmesi Üst Yönetim, çevre politikasını, hedefleri, çevre yönetim programlarını dikkate alarak dışarıdan gelen şikâyetleri, denetim sonuçlarını, istatistik sonuçlarını, düzeltici önleyici faaliyetleri, geliştirme önerilerini, mevzuata uyum durumunu inceleyerek sistemin geliştirilmesi için kararlar alır. Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Ve BELGLENDİRME işletme kârlılığı, kamuoyunda işletme imajının ve saygınlığının artması, enerji ve hammadde kullanımında verimliliğin sağlanması Yasal Şartlara Uyum Birden fazla sorun varsa bu slaydı gerektiğinde çoğaltın. Bu ve ilgili slaytlar eke taşınabilir veya gerekirse gizlenebilir.

Teşekkür Ederim. Hakan SALTIK Etkinlikteki daha çok bilgi veya ek slayt gerektiren ek bölümü için slaytlar hazırlayın. Ek ayrıca sununun daha sonra dağıtılacağı durumlarda da kullanışlı olur.