İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği E-Mentorluk Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Önce Mentor sonra LİDER
Advertisements

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Sabancı Vakfı Hibe Programı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
24 Kalite yönetimi.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
STRATEJİK PLANLAMA.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
MOTİVASYON.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Bilgilendirme Toplantısı
Mentör Öğretmenlik.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği.
Aile Atölyeleri Projesi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kariyer Yönetimi Araçları
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
SANAL SINIF UYGULAMASI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
AKRAN MENTÖRLÜĞÜ … Eğitim Fakültesi Doç. Dr. Gülşen VARLIKLI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
21. YY BECERİLERİ.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği E-Mentorluk Programı 2015-2016 Dönemi E-Mentorluk Programı Program Tanıtım Sunumu 1

İSTANBUL ODTÜ MEZUNLAR DERNEĞİ E-Mentorluk Programının Amacı İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği, üyeleri (mentor) ile 3. sınıf bursiyer öğrencilerini (menti) bir araya getirmektedir. Program kapsamında Mentorluk Eğitimi alan mentor adayları, internet ortamında öğrenme ilişkisi desteğiyle, iş yaşamı ile alakalı tecrübelerini mentiler ile paylaşarak onlara kendi kariyer planlarını çizebilme için fikir vermektedir.   İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği, iş yaşamına geçiş sürecine hazırlanan burisyer öğrencilere, bu öğrenme programı ile profesyonel hayatın kapılarını aralamak, bireysel ve kariyer gelişimine yönelik önemli adımları atmalarına destek olmayı amaçlamaktadır.

İSTANBUL ODTÜ MEZUNLAR DERNEĞİ E-Mentorluk Programının Amacı E- Mentorluk programıyla, burs almakta olan 3. Sınıf ODTÜ öğrencileri ile İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği Üyelerinden oluşan Öğrenme Ortağı rolündeki gönüllü mentorlarımızı bir araya getirerek; Burs alan gençlerin özgüven, cesaret, kendi kararlarını alma gibi konularda güçlendirilmesi, Gençlerin çalışma hayatına geçişte bireysel/ kariyer becerilerinin gelişimi için desteklenmesi, yüreklendirilmesi İş dünyasından anahtar kişiler ve rol modeller ile bağımızı güçlendirmek, İş dünyasından mentorlarda sosyal sorumluluk tabanlı çalışmalara katılımın teşvik edilmesi, amaçlanmaktadır.

Proje Paydaşları İSTANBUL ODTÜ MEZUNLAR DERNEĞİ Mentorlar; (Dernek üyesi – Gönüllüler) Mentiler; 3.Sınıf ODTÜ Bursiyerleri Proje Ekibi Program Koordinatörü Koordinasyon & Danışma Ekibi Proje Danışmanı

Program Aşamaları ve Zaman Planı PROGRAM AŞAMALARI 2015-2016 DÖNEMİ ZAMAN PLANI Tanıtım Mayıs-Eylül 2015 Başvurular Nisan-Haziran 2015 Başvuru İnceleme (Tarama) Haziran-Eylül 2015 Adaylarla Toplu Bilgilendirme Haziran 2015 (Mentor) Ekim 2015 (Menti) Adaylarla 1’e 1 görüşmeler Mayıs – Ekim 2015 Değerlendirme/Seçim Eylül-Ekim 2015 Mentor / Menti Aday Listeleri Ekim 2015 Eğitimler Eylül- Ekim 2015 Mentor(2 gün) Eğitimi Eylül 2015 Menti (1 gün) Eğitimi Eşleşme Başlangıç Toplantısı Kasım 2015 Görüşmeler Kasım 2015 – Nisan 2016 Değerlendirme & Program Gelişim Eylem Planı Mayıs- Haziran 2016 Yeni Dönem Hazırlıkları Nisan-Haziran 2016

Mentorluk ….? Mentor : Öğrenme Ortağı/ Akıl hocası/ Yönder/ Rol Modeli / Arkadaş / Dost / Ağabey-Abla Menti: Öğrenen, Mentorluk; danışman, destekleyici, öğrenme ortağı, yönderlik, koçluk, koruyucu, rol modeli ve rehber görevlerini kapsayan akıl öğretici ilişkiler bütünüdür. Mentorluk ilişkisi, iki kişinin anlayış ve güven üzerine kurduğu gizlilik içeren bir ortaklıktır. Asıl amaç genç, öğrenen kişinin bağımsızlığını ve bu yönde gelişimini desteklemektir.

Mentorluk Öğrenme ve gelişimi amaçlayan bir yardımlaşma ve paylaşma ilişkisidir. Mentor, zamanını, bilgisini ve çabasını kendisinden daha az deneyimli bir kişinin (menti) verimliliğini ve başarısını artırması için gereken bilgi ve becerileri kazanması amacıyla harcar. Menti’ de aktif olarak mentorunun yardımı ile gelişimini yönlendirir. Mentorluk, deneyimlerini, uzmanlıklarını ve düşüncelerini paylaşan iki insan arasındaki bir öğrenme ilişkisi ve anlaşmadır.

Mentorluk Türleri Geleneksel Birebir (Yüz yüze) Mentorluk Grup veya Ekip Mentorluğu Eş Düzey Mentorluk E- Mentorluk E- Mentorluk; e-mail ve/veya web forumlar üzerinden gerçekleşir. Mesafe olduğu durumlarda avantaj sağlar. Bazı durumlarda yüz yüze görüşmeye tercih edilebilir. E-Mentorluk Yapısı e-mail grup ve Skype 1’e 1 eşleşme ve grup tartışma oturumları Haftalık görüşmeler – 45-60 dakika

E-Mentorluk Program e-mentorluk modeli ve internet üzerinde iletişime dayalı bir öğrenme yaklaşımı kullanır. E-mentorlar ve e-menti arasındaki iletişim, haftalık yapılandırılmış plana dayalı bir program dahilinde e-mail ve Skype kullanarak gerçekleşmektedir. Buna ek olarak web tabanlı küçük grup çalışmalarının gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Programda tarafların eğitimlerini takiben gerçekleştirilecek eşleşmeler dahilinde e-mentor ve e-mentiler, Kasım-Nisan dönemi boyunca e-mail ve/veya Skype kullanarak haftada yaklaşık 45-60 dakika süreli haftada 1 veya 2 haftada 1 görüşmelerle temasta olacaklardır. Her eşleşme için oluşturulacak olan e-mail grubu dahilinde mentor- mentiler öğrenme ilişkilerine devam edebileceklerdir. Program Koordinatörü, tüm eşleşmeleri, e-grupları ve eşler arasında ki e-mail iletişimini izleyebilen, düzenli yönlendirme, hatırlatma bulunarak, eşler arasında iletişim, etkileşimi destekleyecek, geribildirim sağlayarak, sorun çözümü boyutunda destek verecek şekilde görev yapacaktır.

Program Uygulama Adımları, Taraflar ve Model MENTOR ( ÖĞRENME ORTAĞI ) MENTİ (ÖĞRENEN ) ODTÜ Mezunlar Derneği üyelerinden oluşan gönüllüler Gönüllü olmak Üniversite 3.sınıf ODTÜ bursiyerleri Gönüllü olmak… PROGRAM UYGULAMA ADIMLARI Tasarım Amaç, İletişim ve Hazırlık Mentor ve menti belirlenmesi Mentor ve Menti eğitimleri Eşleme Başlangıç Toplantısı İzleme, Takip, Geribildirim, Destek Değerlendirme İyileştirme ve geliştirme

Program iletişim modeli MENTİ İSTANBUL ODTÜ MEZUNLAR DERNEĞİ MENTOR Mentorun , mentinin yöneticisi ile hiçbir bağlantısı yok PROGRAM KOORDİNATÖRÜ KOORDİNASYON EKİBİ

E-Mentorluk Programı Yapılandırma Süreci … 09 10 11 12 01 02 03 04 05 06 HAZ 1.Ay 2.Ay 3.Ay 4.Ay 5.Ay 6.Ay DEG 2015 2016 6 Aylık bir ilişki 6 AY – Haftada 1 veya 2 Görüşme Her Görüşme min. 45-60 dk İlk 1-1.5 Ay İlişki Oluşturma ( Düzenli ve sık görüşmeler ) 1.5-2 Ay Hedef Belirleme 3-6 Ay Gelişim Nisan Son Hafta Sonlandırma İzleme / Değerlendirme / Geribildirim Program görüşmeler, ilişki ve gelişime dair geri bildirimler Aylık İzleme / Telefonla iletişim 2 Anket / 2.Ay ve 6 Ay. Sonu ( Mentor ve Menti ) Supervizyon (Gelişim Değerlendirme ) oturumu Değerlendirme – İyileştirme Planı

E-Mentorluk Seansları- Konular…? Programın amacına ve E-Menti’nin gelişimine destek olacak her konudan konuşulabilir. Üniversiteden Kariyer Geçiş sürecine destek olmak Kendini tanımak Farkındalığını artırmak ve geribildirim almak Kendi gelişimine yönelik hedefler belirlemek Yaşam Becerilerini geliştirmek Bireysel gelişim ve öğrenme yollarını bulmak Kariyer olgunluğu ve iş hayatına dair farkındalık İlişki geliştirmek ve network’ü artırmak Yaşam/iş dengesi oluşturmak Kişisel motivasyonunu ve başarma azmini artırmak

Mentorluğun Mentiye Faydaları Rehberlik ve farklı bir bakış açısı. Fikirleri denemek için güvenli ortam. Gelişim hedeflerine uygun yeni bağlantılar kurma Farklı öğrenim kaynaklarına ve anahtar kişilere ulaşma. İlişki yönetim deneyimi, inisiyatif alma, ilişkinin sorumluluğunu üstlenme Yaşam Becerilerine ilişkin deneyimler ve özgüven Kendini Tanımak, Hedeflerini belirlemek Eylem Planı, Daha az hata yapma şansı, Hatalardan maksimum öğrenebilmek, İş Hayatına, Çalışma kültürüne çabuk uyum, Ne yapmak istediklerine etkin karar verme, Kariyer Planlama Becerileri…

Mentorluğun Mentora Faydaları Liderlik becerilerini uygulama, geliştirme fırsatı Kendi kariyer ya da gelişimine yenilikçi yaklaşım. Kendi performansını ve gelişimini yükseltmek. Kendi iş ortamı, çalışma ekibiyle olan ilişkileri konusunda içgörü geliştirme. Bir başkasının gelişimini izleme hazzı. Rutine ara verme ve yansıtma fırsatı. Farklı bir jenerasyonu anlama. İletişim, değişim ve öğrenme alanında ki liderlik becerilerini geliştirmek Zorlanma ve Gelişim fırsatı elde etme. Aile ve iş yaşamında ki ilişkileri konusunda farkındalık geliştirme.

E-Mentor Aday Kriterleri İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği üyesi, gönüllülerinden olmak Minumum 5 yıllık çalışma deneyimine sahip olmak. Program adımları, süreçlerine ilişkin kurallar ve sorumlulukları kabul ediyor olmak, Seçim ve eşleşme öncesi adımlarda gerekli işlem ve prosedürlerin tamamlanmasına yardımcı olmak, Başvuru ve görüşme aşamalarında doğru bilgiler vermek, söz konusu bilgiler üzerinden gerçekleştirilen tarama sürecine destek olmak, Eşleşme aşaması öncesinde gerçekleştirilen eğitim ve başlama toplantısına katılmak, Öğrenme ilişkisi boyunca gerçekleştirilecek anket, değerlendirme ve destek aktivitelerine katılmak, Bursiyer ile 6 Aylık öğrenme ilişkisi boyunca düzenli haftalık görüşmeleri yapıyor olmayı taahhüt etmek, Her seansı 45-60 dakikalık görüşmeler dahilinde ilişki boyunca gerekli zaman ve enerjiyi ayırıyor olmak, Program Koordinatörü ile koordineli olarak süreci yönetmek, Program politika ve prosedürlerine bağlı kalmak, Programa ilgili dönem dahilinde 6 ay boyunca bağlı kalmak, Program boyunca gerekli geribildirim, raporlama ve değerlendirme sürecine destek olmak,

Adaylık ve Uygulama Sürecinde Mentordan Beklenenler Aday seçim kriterlerini karşılamak, Program esasları ve adımları dahilinde gerekli tüm aşamalara katılım, Bir öğrenme ilişkisi oluşturma ve ilişkiyi güçlendirmek, Bir öğrenme ortağı, rol modeli olma, ilişkide öğrenene eşlik etmek, İlişki oluşumu aşamalarında destek olarak, ilişkiyi inşa etmek, Bursiyeri (mentisini) devam eden bir öğrenme ilişkisinde desteklemek, Karşılıklı olarak gizlilik, saygı, güven, anlayış oluşturmak için çaba göstermek, Amaçların belirlenmesi, hedeflerin oluşturulmasına yönelik işbirliği yapmak, Program Koordinatörü ve Program Danışmanı ile işbirliği yapmak.

E-Menti Aday Kriterleri Üniversite 3.sınıf ODTÜ bursiyerlerinden olmak, Program uygulama döneminde üniversite 3. sınıf öğrencisi olmak Program adımları, süreçlerine ilişkin kurallar ve sorumlulukları kabul ediyor olmak, Seçim ve eşleşme öncesi adımlarda gerekli işlem ve prosedürlerin tamamlanmasına yardımcı olmak, Eşleşme aşaması öncesinde gerçekleştirilen eğitim ve başlama toplantısına katılmak, Öğrenme ilişkisi boyunca gerçekleştirilecek izleme, değerlendirme, gelişim değerlendirme toplantıları ve destek aktivitelerine/ oturumlarına katılmak, Mentoru ile 6 Aylık öğrenme ilişkisi boyunca düzenli haftalık görüşmeleri yapıyor olmayı taahhüt etmek, 45-60 dakika süreli görüşmeler dahilinde ilişki boyunca gerekli zaman ve enerjiyi ayırmak, Program Koordinatörü ile koordineli olarak süreci yönetmek, Program politika ve prosedürlerine bağlı kalmak, Programa bir yıllık dönem dahilinde 6 ay boyunca bağlı kalmak,öğrenme ilişkisini öncelik olarak görmek, Mentorunun ilişki süresince ayırdığı zaman, enerji ve desteğin hakkını vermek, Program aktiviteleri ve görüşmelerine katılmak, gündemli görüşmeleri için sisteme kayıt girmek, İlişkide gerekli çabayı göstermek, insiyatif ve sorumluluk almak, adım adım ilişkiyi yönetmek, Program boyunca gerekli geribildirim, raporlama ve değerlendirme sürecine destek olmak,

Adaylık ve Uygulama Sürecinde Mentiden Beklenenler Menti (bursiyer) aday-seçim kriterlerini karşılamak, Gönüllü olmak, istek ve gayretini yansıtmak, Program esasları ve adımları dahilinde gerekli tüm aşamalara (başvuru ve görüşme) aktif katılım, Eşleşme öncesi gerekli tarama ve eğitim faaliyetlerine katılmak, Kendi gelişimine odaklı bu öğrenme ilişkisinde öğrenme ortağı ile işbirliği yapmak, Bir öğrenme ilişkisinin oluşturmasında ve ilişki yönetiminde adım adım sorumluluk almak, Düzenli görüşmeler ve destekleyici faaliyetler eşliğinde öğrenme ilişkisini güçlendirmek, İlişkide karşılıklı olarak gizlilik, saygı, güven, anlayış, açıklık ve dürüstlük için çaba göstermek, Kendi öğrenme ilişkisinde hedef belirlenmesi, hedeflerini gerçekleştirmek için çalışmak.

Mentorluk Süreç Kontrol Listesi TANITIM / BAŞVURU / ( TOPLU BİLGİLENDİRME ) ADAY BELİRLEME (BİREBİR GÖRÜŞMELER / TAAHHÜT ) MENTORLUK EĞİTİM PROGRAMLARI EŞLEŞME BAŞLANGIÇ TOPLANTISI İLİŞKİ İZLEME, DESTEK VE GERİBİLDİRİM ADIMLARI KAPANIŞ DEĞERLENDİRMESİ

Web Sayfasında Okunması Gereken Bölümler…? Program Tanıtım Bilgileri Program Etkinlik Takvimi Mentor Profili Adaylık Kriterleri Menti Profili Adaylık Kriterleri Pilot Program SSS Mentor Kontrol Listesi Menti Kontrol Listesi Mentor Ön Taahhüt Formu Menti Ön Taahhüt Formu Program Tanıtım Sunumu

Mentor ve Menti Temin Etmesi / Tamamlaması Gereken Belgeler Toplu Bilgilendirme Sonunda Mentor Anketi Birebir Görüşme Sonunda Ön Taahhüt Formu Referans Bilgileri Eğitim Takiben Eşleşme Öncesi Profil ve Eşleşme Tercih Formu Toplu Görüşme Sonunda Menti Anketi Aile Bilgilendirme Formu Profil ve Eşleşme Tercih Formu

İstanbul ODTÜ Mezunlar Derneği E-Mentorluk Programı Keyifli bir öğrenme ilişkisi yaşamanız dileklerimizle Teşekkürler 23