Microsoft EXCEL (1)
Microsoft EXCEL Sayısal bilgilerin kaydedilebilmesi, çözümleme yapılabilmesi ve sunulabilmesi için hazırlanmış bir elektronik tablo programıdır. Sayılarla düzenlemeler yapma, mali raporları yeniden yazma, tablo çizme ve hesap makinasının işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde yapar.
Excel’i Başlatma Görev çubuğu üzerindeki Başlat düğmesine tıklayın Programlar menüsünden Excel’seçin ve tıklayın.
Excel’i Başlat Başlat menüsünden- programlar menüsünü seçerek Excel’i tıklayın
Excel Penceresi Başlık çubuğu: dosya adı Formül çubuğu Araç çubuğu Menü Çubuğu Araç çubuğu Adres kutusu Etkin Hücre Durum çubuğu Sayfalar
Bir Excel Dosyasının Açılması Dosya’dan Aç menüsüne basılır Dosyanın bulunduğu klasör “bak” dan bulunur İstenen dosya seçilir Aç’a basılır
Excel’de birden çok pencereyi düzenleme Pencereden yerleştir’i tıklayarak ekranda birden fazla pencere ile çalışılabilir ve düzenlenebilir.
Birden fazla çalışma sayfası penceresi
Çalışma Sayfası Hücrelerine Veri Girme Temel olarak üç tip hücre girişi vardır. 1. Etiket: Çalışma sayfasındaki bilgiyi tanımlayan metindir. 2. Değerler: Hücreye girilen sayıdır 3. Formüller: Çalışma sayfasında hesap yapmak için kullanılır
Çalışma Sayfası Hücrelerine Veri Girme Seçilen hücrenin formülü Seçilen hücrenin adresi Hücreye girilen formülün sonucu
Değerler Değerler tamsayılar, ondalık değerler veya tarih olarak girilebilir.
Örnek: Değer - Sayı
Örnek: Değer - Tarih
Hücre İçeriğini Düzenleme Düzenlemek istenilen hücreye tıklanır F2 tuşuna basılır. Ya da formul çubuğunun içine tıklanır. İstenilen silme, ekleme işlemleri yapılır Düzenlemeyi kabul etmek için enter tuşuna basılır.